فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

مثل یک شیر رهبری کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

در صحبت‌های عامیانه وقتی در مورد شجاعت کسی صحبت می‌کنیم، به او «شیر» می‌گوییم. اصطلاحات شیرزن یا شیرمرد از این همین‌جا شروع می‌شود. اما چرا به افراد شجاع، نترس و دلیر «شیر» گفته می‌شود؟
شیر یک خصوصی دارد و آن رهبری کردن سایر موجودات است. به همین دلیل است که تمامی حیوانات از این موجود هراس دارند. چند وقت پیش یک مستند از یک شیر را در تلویزیون می‌دیدم. این حیوان در زمان تولگی تحت نظر والدینش بود. سپس شیر نر دیگری در مستند برجسته شد. این شیر نقش رهبر و محافظ قلمر را برعهده داشت.
اما همین مستند به سراغ شیر پیری رفته بود که قادر زیادی برای حرکت نداشت. در همین زمان کفتارها به امید تصرف قلمرو، به شیر پیر نزدیک شدند تا او را از بین ببرند. اما شیر پیر با تمام وجود در برابر کفتارها ایستاد.
این مستند درس‌های زیادی داشت. اول اینکه یک انسان موفق، رهبر و شجاع همیشه همین خصلت‌ها را با خود حمل می‌کند. با تمام وجود می‌ایستد و در برابر مشکلات مقاومت می‌کند. داستان شیر به همه‌ی کسانی که می‌خواهند عزت، احترام و قدرت داشته باشند، می‌آموزد که راه موفقیت ایستادگی است.

برای رهبری شجاع باش!

اگر میخواهید مدیر و رهبر موفقی باشید، شجاعت اولین المان مهمی شخصیتی است. یک فرد بزدل توسط دیگران پذیرفته نمی‌شود. تنها یک فرد شجاع است که دیگران او را به عنوان یک تکیه‌گاه می‌پذیرند. افراد شجاع همانند یک ستون می‌مانند که پیروان به آن‌ها تکیه‌ می‌کنند. وقتی کسی شجاعت به خرج می‌دهد، سریع‌تر از سوی دیگران پذیرفته می‌شود.
در کسب و کار هم وقتی کسی ایده‌ای را طراحی و با تمام وجود از آن حمایت و پیروی می‌کند، به رهبر تبدیل می‌شود.

مثل یک شیر رهبری کن

خودباوری برای شجاعت لازم است

اگر می‌خواهید مثل یک شیر رهبری کنید، ابتدا باید شجاعت خود را نشان دهید. اما برای شجاع بودن باید به خودباوری برسید. تا زمانی خود را باور نکنید، نمی‌توانید شجاعتی به خرج دهید. زیرا اول باید به توانایی‌های خود تکیه کنید. یک فرد شجاع به دنبال کمک بیرون نمی‌ماند. بلکه خودش برای شکست دادن، کنار زدن و موفقیت تلاش می‌کند.
وقتی خود را باور کنید، دیگران هم شما را باور کرده و به شما ایمان می‌آورند. وقتی کسی به این نتیجه برسد که هیچ قدرت، استعداد و یا توانایی در او وجود ندارد، خود را فردی ضعیف می‌پندارد که باید منتظر سرنوشت بنشیند. چرا که بادهای قدرتمندی وجود دارد که ما را به این سو و آنسو می‌برد. پس چرا باید برای رسیدن به آرزوها تلاش بی نتیجه کنیم.

خجالتی بودن را کنار بگذارید

برای تبدیل شدن به یک رهبر مثل شیر، نباید خجالتی باشید. داشتن اعتماد به نفس اهمیت زیادی دارد. افراد خجالتی و بزدل از سوی دیگران طرد می‌شوند. زیرا دیگران به این نتیجه می‌رسند این افراد قدرت زیادی برای حمایت و دفاع از آن‌ها را ندارند.
ما برای انتخاب رهبر، نماینده، وکیل و مدیر به دنبال افراد باعتماد به نفس، شجاع و دلیر می‌رویم. پس داشتن اعتماد به نفس اهمیت زیاد برای رهبری دارد.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست