مقالهموفقیت در روابطوبلاگ

حسادت زندگی‌تان را تیره و تار می‌کند | راه‌های درمان حسادت را بیاموزید

اشتراک گذاری این مطالب در:

از قدیم گفته‌اند که حسود هرگز نیاسود. خب! کاملا درست است. حسادت از آن ویژگی‌های تاریک و کثیفی است که نتیجه‌اش داشتن قلبی بدخواه است. دیگران هم از تشعشات این قلب بدخواه در امان نخواهند بود. اما اگر بخواهیم که حسودی را کنار بگذاریم یا مکانیزم آن را در زنان حسود و مردان حسود بهتر بشناسیم باید در تعریف آن کمی دقیق‌تر شویم.
حسودی اصلا چیست؟ خصلت آدم های حسود چیست و از آن چگونه می‌شود حسادت را کنار گذاشت؟ چگونه حسادت نکنیم؟ با selfmade همراه باشید تا از اینها برایتان بیشتر بگوییم.

حسودی چیست و چه معنایی دارد؟

حسادت زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها احساس می‌کنند، شخصی سر راهشان قرار می‌گیرد که منافع آنها را به خطر خواهد انداخت. در واقع، زمانی که انسان‌ها احساس ناامنی می‌کنند دچار حس حسادت می‌شوند. زنان حسود یا مردان حسود با وجود فردی دیگر که از آنها بهتر است یا احساس می‌کنند که از آنها بهتر است، دچار دلهره و احساسات منفی می‌شوند.
اما باید دقت کنید که حسادت، حسی کاملا به دردنخور و منفی است. یعنی هیچ‌گونه رشد و انرژی مثبتی را به سمت شما روانه نمی‌کند. نه تنها هیچ‌گونه ابعاد مثبتی در آن وجود ندارد بلکه غوطه‌ور شدن در آن می‌تواند روزگارتان را روز به روز تباه‌تر و زشت‌تر هم کند.

ابعاد منفی حسادت آدم ها چیست؟

یکی از منفی‌ترین ابعاد حسادت چیست ؟ زمانی که نسبت به دیگران احساس غبطه‌ خوردن و حسودی در شما شعله‌ور می‌شود، به خودتان به طور غیرمستقیم اعلام می‌کنید که به اندازه آن شخص در موضوع مورد حسادت، خوب و مطلوب نیستید. و این خیلی خیلی بد است.
مُهر ردی که شما به خودتان می‌زنید باعث می‌شود تا عزت‌نفس و اعتماد به نفس‌ به اندازه قابل‌توجهی کاهش پیدا کند و نسبت به خودتان دلسرد شوید. حسادت زنانه یا حسادت مردانه یا هر نوعی از حسادت باعث می‌شود که شما احساس یک بازنده را در زندگی تجربه کنید و این خیلی تلخ و مخرب است.

بیشتر بخوانید: 6 راه فوق العاده کاربردی برای درمان حسادت شدید

حسادت چیست/ درمان حسادت/ چگونه حسادت نکنیم/

درمان حسادت چیست؟

یادتان باشد که تقریبا هر مشکلی راه حلی دارد. پس اگر از حسادت رنج می‌برید باید تلاشتان را به کار بگیرید تا با یادگیری درمان این احساس ناشایست و مخرب به رشد و آرامش برسید. اما چطور؟ چگونه می‌توان درمان حسادت را پیدا کرد و به شخصیتی متعادل رسید؟ در ادامه از روش‌های مختلفی که می‌تواند حسادت آدم ها را کم کند، صحبت شده است. با ما همچنان همراه باشید:

بیشتر بخوانید: 6 راه فوق العاده کاربردی برای درمان حسادت شدید

حسادت کردن خود را بپذیرید

برای حل هر مشکلی باید صورت مساله آن را به طور دقیق شناسایی کنید. باید بدانید که اصلا چرا چنین مشکلی به وجود آمده است و مهم‌تر از همه باید تلاشتان را به کار بگیرید تا یک موضوع و مساله را بپذیرید. پس برای رفع حسادت هم باید قبول کنید که در حال حسادت کردن به کسی یا چیزی هستید.
مثلا اگر می‌بینید که نسبت به شخصی دیگر، احساس بدی دارید و مدام در حال بد گفتن از او هستید و حس و حالتان هم از این کار خراب است، کمی تعلل کنید و بپذیرید که در حال حسادت هستید. شاید در همان لحظه حسدورزی اصلا متوجه نباشید که در حال حسادت هستید.
اما اگر از قبل برای مدیریت حسادت خود برنامه‌ریزی داشته باشید و بدانید که چگونه حسادت نکنید، امکان کنترل خودتان در مواقع حسودی بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نشانه های آدم حسود چیست؟ نکند شما حسودید؟

با خودتان حرف بزنید

یکی دیگر از کارهایی که برای درمان حسادت باید انجام بدهید، این است که گفتگویی درونی با خود را شروع کنید. همیشه زمانی که احساس ناراحتی به شما دست می‌ده

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده
فهرست