اعتماد به نفسمقالهوبلاگ

جذابیت چیست و چطور می‌توان گرامر آن را از بَر کرد؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

باید قبول کرد که جذابیت فقط به زیبایی چهره و اندام وابسته نیست. بسیاری از افراد هستند که از نظر ظاهری چندان خوشگل و زیبا محسوب نمی‌شوند اما می‌توانند در کسری از ثانیه دل همه را تسخیر کنند و خدای جذابیت جمع شوند.
پس برای جذاب بودن به چیزی بیش از زیبایی نیاز است. ماجرا کمی پیچیده شد. واقعا جذابیت چیست و چطور می‌توان با افزایش جذابیت اخلاقی به جایگاهی خوب در قلب دیگران رسید و همه را تحت تاثیر قرار داد؟ همه دوست دارند که معروف باشند و دیگران را به سمت خودشان جلب و جذب کنند.
اما راه‌کارها در این زمینه چیست؟‌ بامجله موفقیت خودساخته همراهی کنید تا برایتان از جذابیت زنان ، جذابیت مردان و جذابیت شخصیتی بیشتر بگوییم.

جذابیت چیست و چه نقشی در زندگی دارد؟

احساس می‌کنید که فردی جذاب هستید یا نه؟ تحقیقات نشان می‌دهند که جذابیت رفتاری می‌تواند باعث شود تا فرد ۱۴ درصد بیشتر از دیگران درآمد داشته باشد. جالب نیست؟ جذاب بودن مفهوم بسیار عمیقی است و بازه وسیعی از حرکات‌تان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
مثلا شکلی که حرف می‌‌زنید، رفتارتان با دیگران، نوع نشست‌و برخاست‌تان و… . کسی که جذاب است از قدرت کلام بهتری هم در میان دیگران برخوردار خواهد بود. این یعنی چه؟ یعنی اینکه روابط بهتری با آدم‌ها برقرار می‌کند و موفق‌تر در جامعه ظاهر می‌شود. اما چطور می‌توان جذابیت درونی و بیرونی را تقویت کرد؟ در ادامه خواهید خواند. افراد جذاب این‌طورند:

چشم‌ها منشأ مهمی از اطلاعات درباره ما هستند. زمانی که شخصی از عینک آفتابی استفاده می‌کند، حالتی مرموز و غیرقابل‌نفوذ در او شکل می‌گیرد. کسی که راز و رمز دارد همیشه جذاب‌تر است.

عینک آفتابی استفاده می‌کنند

خنده‌دار به نظر می‌رسد؟ ولی حقیقت دارد. عینک آفتابی می‌تواند به جذابیت‌هایتان اضافه کند. بخش عمده جذابیت زنانه یا جذابیت مردانه افراد در ظاهر مدیون عینک آفتابی است. اما چرا؟
علاوه بر اینکه عینک‌ها می‌توانند اکسسوری‌های زیبایی برای جذاب‌تر شدن ما باشند، به مرموز و رویایی شدن ظاهرمان هم کمک زیادی می‌کنند.
باید بدانید که چشم‌ها منشأ مهمی از اطلاعات درباره ما هستند. زمانی که شخصی از عینک آفتابی استفاده می‌کند، حالتی مرموز و غیرقابل‌نفوذ در او شکل می‌گیرد. کسی که راز و رمز دارد همیشه جذاب‌تر است. چون افراد دیگر به دنبال کسب اطلاعات درباره او هستند و می‌خواهند از کارهایش سر دربیاورند. عدم حضور و رازآلود بودن تاحدی جذاب است. این را به یاد داشته باشید.

جذابیت چیست و چطور می‌توان گرامر آن را از بَر کرد؟

سطح آدرنالین‌تان را بالا نگه می‌دارند

درصدی از هیجان در زندگی باعث می‌شود تا سطح آدرنالین در بدنتان زیاد شود. آدرنالین از غده فوق‌کلیوی ترشح می‌شود و در زمان‌های ترس یا فعالیت‌های شدید در بدن شاهد حضورش خواهید بود تا به شما توانایی واکنش نشان دادن بدهد.
تحقیقات نشان می‌دهد که آدرنالین باعث می‌شود تا اعصاب آرام‌تر شوند و هیجانی در وجودتان پا بگیرد. البته به شرط اینکه مقدار آن کم باشد. هیجانی که شما را فعال‌تر و بانشاط‌تر می‌کند. فردی بانشاط که عاشق هیجان است، برای دیگران جذاب‌تر می‌شود.
جذابیت شخصیتی افرادی که فعال و بانشاط هستند معمولا بالاست. آنها به دنبال کارهایی هستند که دیگران معمولا به سراغشان نمی‌روند. مثلا اگر قرار باشد که مردی با ویژگی‌های رفتاری جذاب، نامزدش را به گردش ببرد، سعی می‌کند کاری متفاوت انجام بدهد که دیگران انجام نمی‌دهند. مثلا به جای رستورانی عادی، ترجیح می‌دهد او را به اجرای اُپرا ببرد.

درصدی از هیجان در زندگی باعث می‌شود تا سطح آدرنالین در بدنتان زیاد شود. آدرنالین از غده فوق‌کلیوی ترشح می‌شود و در زمان‌های ترس یا فعالیت‌های شدید در بدن شاهد حضورش خواهید بود تا به شما توانایی واکنش نشان دادن بدهد.

جنسیت‌ برای آنها معنا ندارد

یکی دیگر از نکاتی که باید در پاسخ به پرسش جذابیت چیست به یاد داشته باشید، این است که عموما کسانی که جذاب به شمار می‌روند، نگاه جنسیت‌زده ندارند. یعنی چه؟ یعنی ویژگی‌ها و رفتارهای آدمی را طبقه‌بندی نمی‌کنند و معتقدند که برچسب‌زدن به کارها و رفتارها با عناوین مردانه و زنانه حماقت است.
این دسته از افراد دارای ویژگی‌هایی هستند که هم زنان دارند و هم مردان. یعنی تلفیقی از کارهایی که به اشتباه در جامعه به عنوان زنانه یا مردانه برچسب خورده در میان رفتارها و ویژگی‌هایشان دیده می‌شود. فراغت از نگاه جنسیت‌زده به آنها کمک می‌کند تا نمونه‌ای از فردی رها و آزاد باشند.
رهایی و آزادبودن بسیار جذاب است و از دید دیگران هم مخفی نمی‌ماند. همه از کسی که از چارچوب‌های احمقانه می‌گریزد، خوششان می‌آید. پس اگر به دنبال جذابیت شخصیتی هستید باید یادتان باشد که نگاه جنسیتی را از خود دور کنید و هر چیز را از منظر و دریچه دید انسان نگاه کنید نه زن یا مرد.

عضوی از یک گروه هستند

اگر به دنبال جذابیت رفتاری هستید باید حواستان باشد که عضویت در یک گروه هم نقش مهمی در ارتقای سطح جذابیت دارد. کسانی که جذاب‌تر به نظر می‌رسند معمولا در گروه‌های دوستی یا جمع قرار دارند. این دسته از افراد در گروه بهتر به نظر می‌رسند؟ علت چیست؟
ظاهراَ اینکه فردی معروف است و ارتباطات زیادی دارد، نشان می‌دهد که ویژگی‌های جذابی دارد که دیگران او را می‌پسندند. حتی در تحقیقاتی نشان داده شد که تصویر افراد به تنهایی کمتر از تصویرشان در عکسی دست‌جمعی برای افراد دیگر جذاب است. همین نشان می‌دهد که عضویت در یک گروه می‌تواند شما را جذاب‌تر جلوه دهد.

اعتماد به نفس از عوامل اصلی جذابیت در هر فرد است. جذابیت اخلاقی شما تا حد زیادی در گروی داشتن اعتماد به نفس است. کسی که این ویژگی را دارد، به خودش اعتماد دارد. یعنی خود را صاحب ویژگی‌ها و توانایی‌هایی می‌داند که قبول دارد مثبت و جذابند.

اعتماد به نفس دارند

اعتماد به نفس از عوامل اصلی جذابیت در هر فرد است. جذابیت اخلاقی شما تا حد زیادی در گروی داشتن اعتماد به نفس است. کسی که این ویژگی را دارد، به خودش اعتماد دارد. یعنی خود را صاحب ویژگی‌ها و توانایی‌هایی می‌داند که قبول دارد مثبت و جذابند.
کسی که خودش را دوست داشته باشد، این حس را به دیگران هم القا می‌کند که لیاقت دوست‌ داشتن و توجه را داراست. پس اگر می‌خواهید جذابیت رفتاری و اخلاقی را در خودتان گسترش بدهید باید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید.
یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتماد به نفس، این است که روی ویژگی‌های مثبت خود تمرکز کنید و سعی‌تان این باشد که آنها را پررنگ‌تر و قوی‌تر نمایید. با اتکا به آنهاست که توانایی رشد دادن ویژگی‌های دیگر هم برایتان مقدور می‌شود.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

در آخر

جذابیت چیست؟ جذابیت صفتی است که می‌توان با کار کردن روی ابعاد مختلف رفتاری خود به آن دست پیدا کرد. البته برخی از افراد با وجود ویژگی‌های ژنتیکی می‌توانند از دیگران در این مسیر جلوتر قرار بگیرند. ولی باید قبول کرد که زیبایی ظاهری تنها کافی نیست.
جذابیت اخلاقی می‌تواند شما را میان همه خواستنی و دلربا کند. اگر در رفتار افرادی که از نظر عموم جذاب هستند، بیشتر دقیق شوید قطعا به نتیجه‌گیری‌های مثبتی درباره جذاب بودن می‌رسید. الگو و الهام گرفتن از این دسته از افراد هم به شما کمک می‌کند تا رفتارهایتان را جذاب‌تر و خواستنی‌تر کنید. جذابیت حس خوبی است.
البته این حس خوب فقط درونی باقی نمی‌ماند بلکه به افراد دیگری که در ارتباط با شما هستند هم انتقال پیدا می‌کند. الگوبرداری آگاهانه از رفتارهای هر گروهی می‌تواند به شما کمک کند تا به آنها شباهت پیدا کنید. پس اگر می‌خواهید جذاب‌تر جلوه کنید حتما در رفتارهای افراد جذاب دقیق شوید و ببینید که کدام ویژگی‌هایشان هست که آنها را متمایز و خاص می‌کند.

برای داشتن جذابیت احساس اعتماد به نفس هم اهمیت زیادی دارد. اگر فکر می کنید به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارید، خودساخته شرکت در دوره «کیمیاگر» را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست