فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

زلاتان ابراهیموویچ – من دشمنانم رو به طرفدارانم تبدیل کردم

اشتراک گذاری این مطالب در:

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست مشهور و محبوب سوئدی است. هم اکنون او در کنار نیونل مسی و رونالدو به عنوان بهترین فوتبالیست‌های دنیا شناخته شده‌ است. اگر مقداری با ورزش فوتبال آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که زلاتان در سال 2013 از راه دور با ضربه برگردان شهر پیدا کرد. این گل به عنوان بهترین گل سال شناخته شد و زلاتان توانست جایزه پوشکاش فیفا را دریافت کرد.
شاید فکر کنید دلیل شهرت زلاتان ابراهیموویچ تنها به خاطر بازی حرفه‌ای او در دنیای فوتبال است. اما اگر کلیپ انگیزشی او را مشاهده کنید، متوجه دلیل محبوبیت او می‌شوید.

داشتن هزار دوست کم و یک دشمن زیاد

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید داشتن هزار دوست کم و یک دشمن زیاد است. این ضرب‌المثل به این موضوع اشاره دارد که رفتار و تعامل ما باید در برابر دیگران به گونه‌ای باشد که آن‌ها را به دشمن خود تبدیل نکنیم. ما انسان‌ها زنجیره‌وار به یکدیگر وابسته هستیم. کسی که امروز فکر می‌کنیم به او نیازی نداریم، ممکن است در آینده به او نیاز مبرم پیدا کنیم.
از سوی دیگر داشتن صبر و حوصله در برابر کسانی که در حال مشاجره با ما هستند، می‌تواند آن‌ها را به گروه دوستان ما بیفزاید. اغلب ما فکر می‌کنیم وقتی کسی در حال مشاجره یا بحث کردن است، باید با تمام وجود از خودمان در برابر او دفاع کنیم. در حالی که افرادی مثل زلاتان ابراهیمووچ صبر و حوصله را ترجیح می‌دهند.

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست مشهور و محبوب سوئدی است

چطور دشمنان را به دوستان خود تبدیل کنیم؟

همه‌ی آدم‌ها شرایط روحی و اخلاقی یکسانی ندارند. برخی از آن‌ها حسود، عصبی، پرخاشگر، طماع، خودخواه، خوبین و خودرأی هستند. بنابراین غیرواقع بینانه است اگر بخواهیم از همه انتظار داشته باشیم انسانی رفتار کنند. حتی ما هم انسان‌های کاملی نیستیم. هر کسی عیب و نقص‌هایی دارد که در تعامل با دیگران آن‌ها را نمایان می‌کند.
صبر و حوصله می‌تواند مهم‌ترین ابزار برای مقابله با هرگونه بی‌اخلاقی باشد. برای مثال اگر با کسی برخورد می‌کنید که به شدت عصبانی است، اگر متقابلاً شما هم عصبی شوید، هیچ کاری از پیش نمی‌رود. در واقع اتفاق خوشایندی نمی‌افتد و طرف مقابل هم عصبانی‌تر شده و بیشتر پرخاشگری می‌کند.
اما وقتی در برابر او صبر و حوصله به خرج می‌دهید، او آرام‌تر می‌شود. بعد از چند دقیقه که خشم او فرو نشست، از رفتاری که با شما داشته است، پشیمان می‌شود.

به دیگران امتیاز ندهید

یکی از اشتباهات اغلب ما در روابط اجتماعی دادن امتیاز به دیگران است. وقتی در برابر کسی رفتار نادرست داشته باشید، در واقع یک امتیاز به طرف مقابل داده‌اید. با هر سیگنالی که از رفتارهای مناسب به سوی دیگران ارسال می‌کنید، یک امتیاز را از خود برداشته و به سمت طرف مقابل پرتاپ می‌کنید. پس طرف مقابل برنده‌ی روابط خواهد بود.
برای مثال وقتی به کسی حسادت می‌کنید، به طرف مقابل این فکر الغا می‌شود که او یک ویژگی مثبت نسبت به شما دارد. از سوی دیگر چون شما را فردی حسود می‌بیند، فاصله‌ی خود را با شما زیادتر می‌کند. به عبارت دیگر حسادت یک رفتار نامناسب است که تعاملات شما را خدشه‌دار می‌کند.

ادامه این مطلب را از زبان زلاتان ابراهیموویچ ببینید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست