مقالهوبلاگ

صبر و تحمل در زندگی از شما کوهی قدرتمند و البته باشکوه می‌سازد

اشتراک گذاری این مطالب در:

صبر و تحمل در زندگی واجب است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در بیشتر مواقع مطابق دلمان پیش نمی‌رود. یعنی اگر تلاش و کوشش خاصی برای تطبیق‌پذیری خود با آن به خرج ندهیم، امکان اینکه بتوانیم به شادی و رضایت در زندگی برسیم، تقریبا صفر خواهد بود. فواید صبر بسیار زیاد است. بسیار بیشتر از آنکه فکرش را می‌کنید.
صبر و شکیبایی هم کمک می‌کند تا راحت‌تر با این دنیا که کنترل خیلی از چیزها در آن از دستانمان خارج است، کنار بیاییم و هم از نظر روحی هم تمرینی عالی برای رشد و تعالی است. صبر و تحمل در زندگی باعث می‌شود که فردی باشکوه و قدرتمند شوید.
فردی که در خلال مشکلات مختلف و رنگارنگی که وجود دارد، کماکان انرژی‌اش را حفظ می‌کند و محکم گام برمی‌دارد. اجازه بدهید که در این مقاله از صبر و تحمل در زندگی و مزایای آن برایتان بگوییم. با ما همراه باشید.

فواید صبر در زندگی چیست؟

فواید صبر در زندگی را نمی‌توان نادیده گرفت. واکنش‌های آنی و بدون فکر همیشه باعث دردسر هستند. بدیهی است که اگر خواهان رسیدن به رشد و موفقیت در زندگی هستید و دوست ندارید با عکس‌العمل‌های بی‌جا کاری کنید که شانس‌ها و فرصت‌هایتان در زندگی از بین برود باید به دنبال راه‌کارهایی باشید که صبر و تحمل را در شما تقویت می‌کنند. اجازه بدهید که به طور مفصل‌تر به فواید صبر و شکیبایی در زندگی اشاراتی داشته باشیم:

صبر و شکیبایی و موفقیت در زندگی

کسانی که صبر و تحمل بالایی دارند در برابر سنگ‌اندازی‌های زندگی یا موانعی که سر راه‌شان قرار می‌گیرد، جا نمی‌زنند و نگران نمی‌شوند. آنها با تحمل به خرج دادن و تلاش برای ایجاد استمرار در حرکت به سوی اهدافشان به رشد و موفقیت می‌رسند. همه می‌دانند که هیچ موفقیتی در طی یک شب به دست نمی‌آید.
پس اگر دوست دارید که در مسیری به موفقیت برسید باید صبر به خرج بدهید و مراحل مختلف را طی کنید. کسانی که صبورند با طی کردن تدریجی مراحل مختلف رسیدن به هدف، خود را به آن نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند. پس یادتان باشد که تحمل بالا در زندگی ضمن اینکه مانع از آن می‌شود تا تصمیمات عجولانه و اشتباه بگیرید، شما را در راه رسیدن به اهداف مختلف هم هدایت می‌کنند.
واقعیت این است که ما تسلط کافی به محیط اطرافمان نداریم و عوامل بسیار مختلفی وجود دارند که می‌توانند روی سرعت ما در حرکت به سوی هدفمان اثر بگذارند. پس اگر قرار باشد بی‌حوصله باشیم، نمی‌توانیم در مواجهه با موانع مختلف دوام بیاوریم و نهایتا به سمت اهدافمان برویم.

 

صبر و تحمل و سلامتی بیشتر

انسان‌های صبور معمولا خونسردتر از بقیه هستند و زود از کوره در نمی‌روند. کسی که زود از کوره در نمی‌رود و خونسرد است یعنی اعصاب قوی‌تری دارد و کنترل اعصابش را کاملا به دست گرفته است. پس بدیهی است که از نظر روحی و روانی هم سالم‌تر خواهد بود و بدن خود را مدام در معرض استرس‌های مختلف قرار نمی‌دهد.
قرار ندادن بدن در معرض استرس‌ها از جمله مهم‌ترین عواملی است که باعث افزایش سطح سلامتی می‌شود. پس همان‌طور که می‌بینید، صبر و تحمل باعث می‌شود که هم روح و هم جسم سالم‌تری داشته باشید. مطالعات و پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهند که افراد با درجه تحمل بالاتر معمولا از سلامتی بیشتری هم برخوردار هستند.
پس اگر می‌خواهید علاوه بر روح و روانی سالم، جسمتان هم سالم باشد و از بیماری‌ها دور بمانید باید حتما تحملتان را در زندگی افزایش بدهید.

روابط اجتماعی بهتر و صبر

صبر و شکیبایی باعث می‌شود تا روابط اجتماعی‌تان هم بهتر و بهره‌ورتر شود. چرا؟ علت چیست؟ واقعیت این است که افراد صبور معمولا شنونده‌های خوبی هستند و چه چیزی بهتر از شنیدن و گوش‌دادن به دیگری در یک رابطه است.
این دسته از افراد می‌توانند به حرف‌های طرف مقابلشان گوش کنند و مدام در پی به کرسی نشاندن حرف‌های خودشان نیستند. کسانی که بتوانند واکنش‌هایی کنترل‌شده داشته باشند و شنونده خوبی برای حرف‌های دیگران باشند، دیگر در ارتباطاتی که دارند دچار سوتفاهم‌ها نمی‌شوند و بحث‌ها و گفت‌وگوهایشان با دیگران به اغتشاش و دعوا نمی‌رسد. پس دوستان بهتری پیدا می‌کنند و می‌توانند رابط اجتماعی مثبت و سازنده‌ای داشته باشند.

راه‌کارهایی برای افزایش صبر و تحمل در زندگی را یاد بگیرید

راه‌کارهایی برای افزایش صبر و تحمل در زندگی را یاد بگیرید

برای اینکه به فردی صبور بدل شوید و موفقیت‌های بیشتری هم کسب کنید باید با شیوه تقویت این ویژگی در خودتان هم آشنا باشید. برای مثال به روش‌های زیر دقت کنید و سعی‌تان را به کار بگیرید تا از آنها الهام بگیرید. به این موارد دقت کنید:

موقعیت‌های مختلف را از زوایای مختلف ببنیید

برای اینکه بتوانید صبر و تحمل در زندگی را تقویت کنید، نیاز است تا موقعیت‌های مختلفی را که در زندگی برایتان پیش می‌آید به شکلی درست ترجمه و معنا کنید. یعنی باید با نگاه کردن به ابعاد متنوع و مختلف زندگی، متوجه شوید که هر پیشامدی دارای بخش‌های منفی و مثبت است و نیازی نیست که با نگاهی تیره به همه رویدادها نگاه کنید.
به طور کلی، دنیا را سیاه یا سفید نبینید و بدانید که هر آدمی و هر رویدادی دارای بخش‌های مثبت و منفی توأم است. برای اینکه موفق و شادکام باشید، نیاز دارید تا به کمک خوبی‌ها و نقاط مثبت هر چیز به جنگ بدی‌ها و ابعاد منفی بروید تا شادتر و موفق‌تر زندگی کنید.

در زمان حال زندگی کنید

در زمان حال‌زیستن هم از نکاتی است که می‌تواند شما را صبورتر و آرام‌تر کند. همیشه در زمان حال زندگی کنید. اگر نگاهی به وقایع زندگی خود داشته باشید، متوجه خواهید شد که خیلی چیزها از کنترل ما خارج است. پس نباید مدام غصه بخوریم و برنامه‌ریزی‌های دور و دراز داشته باشیم.
چه بسیارند رخدادهای خوبی که بدون نظارت و کنترل ما در آینده برایمان اتفاق می‌افتند و چه بسیارند اتفاقات ناگواری که می‌توانند بدون اینکه در آنها نقش و دخالتی داشته باشیم، زندگی‌مان را از این رو به آن رو کنند. پس باید در حال زیستن را آموخت و تلاش را به کار گرفت تا با افزایش صبر و تحمل از لحظات جاری و فعلی لذت ببریم.

بخشش و قدردانی داشته باشید

قدر چیزهایی را که دارید بدانید و یادتان باشد که زیاده‌خواهی از شما صبر و شکیبایی را به شدت دور می‌کند. کسی که صبر و تحمل کافی ندارد، مدام برای رسیدن به خواسته‌هایش عجله می‌کند و بدیهی است که بسیاری از موفقیت‌ها و خواسته‌ها برای تحقق نیاز به زمان دارند. پس نرسیدن به رویاها همان و دلگیری و عصبی‌شدن و تلخ‌کردن زندگی بر خود هم همان.
اما اگر قدر چیزهایی را که دارید به خوبی بدانید و سعی کنید تا قدردان لحظات سلامت و زندگی‌تان باشید، صبر و تحمل در شما شکوفه می‌زند و آنوقت است که می‌توانید از مزایای شکیبایی در زندگی‌تان نهایت بهره را ببرید.

صبر و تحمل در زندگی / فواید صبر / صبر و تحمل / صبر و شکیبایی

در آخر

داشتن صبر و تحمل در زندگی از ویژگی‌های بسیار مفید و موثر برای موفقیت و خوشبختی است. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که برای شادی و پیروزی عجله دارند باید این را آویزه گوشتان کنید که صبر و تلاش توام تنها راه رسیدن به موفقیت بلندمدت و دائمی‌تان خواهد بود.
هیچ راه میان‌بری جز تلاش و صبر وجود ندارد و هیچ جیزی به جز این دو نمی‌تواند به شما در درنوردیدن طومارهای موفقیت کمک کند.

یکی از رازهای موفقیت افراد سرشناس داشتن صبر و تحمل است. استیو جابز یکی از این افراد است. به همین دلیل خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موفقیت در کار

برچسب‌ها:
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست