فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

کسی که هدف داشته باشه افسرده نمیشه

اشتراک گذاری این مطالب در:

بلاتکلیفی و نداشتن هدف یکی از معضلات زندگی بشر امروز است. افسردگی هم مشکلی است که در نتیجه‌ی بلاتکلیفی ایجاد می‌شود. وقتی کسی به زندگی مثل یک جریان بی‌سرانجام نگاه می‌کند، انگیزه‌ای برای ادامه‌ی حیات ندارد. یک فرد سرزنده و شاد که احساس خوشبختی می‌کند، نسبت به آینده امیدوار است و هدف‌هایی را برای خود تعیین می‌کند. حتی اگر این هدف‌ها از نظر ما زیبا نباشند، از نظر خودش زیبا و دوست‌داشتنی‌اند.
درست مانند مادری که به آینده‌ی فرزندانش نگاه می‌کند و آن را برای خود یک هدف در نظر می‌گیرد. از نظر یک فرد مجرد که هنوز تجربه‌ی مادرشدن نداشته است، چنین هدفی بی‌معناست. در کل هر کس می‌تواند به مقتضای شرایط و موقعیتش یک هدف را برای خود مشخص کند. هر چند دیگران هدف او را چندان مهم ندانند.

داشتن هدف در زندگی چطور ما را از افسردگی دور می‌کند؟

بی‌هدفی و بلاتکلیفی ارتباط مستقیمی با ناامیدی دارد. وقتی کسی به این موضوع فکر کند که تلاش او بی‌فایده است و یا زحمتش به هیچ جا نمی‌رسد، امید خود را از دست می‌دهد. افراد ناامید هیچ گاه هدفی در زندگی ندارند. زیرا زندگی را پوچ و بی معنا می‌دانند.
برخی هم فکر می‌کنند زندگی فقط برای عده‌ی کمی خوشایند است. در واقع آن‌ها فکر می‌کنند برخی خوشبخت زاده می‌شوند و زندگی فقط روی خوشش را برای این گروه از آدم‌ها نشان می‌دهد. پس دلیلی ندارد که برای زندگی تلاش کنند. هدف داشتن یعنی امیدوار بودن به آینده و بعد تلاش کردن برای دستیابی به این هدف‌هاست.
در حالی که یک فرد ناامید و نالان از زندگی چه خواسته‌ای می‌تواند از زندگی داشته باشد وقتی به همه چیز بدبین است؟

داشتن هدف در زندگی – درمان سریع افسردگی

درمان سریع افسردگی با کنار گذاشتن بدبینی

بدبینی یکی از دلایل بی‌هدفی بسیاری از افراد است. به دلیل اینکه ذهن آن‌ها پر از افکار پوچ و منفی است، دلیلی برای داشتن هدف نمی‌بینند. آن‌ها فکر می‌کنند به هر کاری که وارد شوند و یا هر هدفی که پیشه کنند، نهایت به شکست منتهی می‌شود.
برخی هم نمی‌توانند لحظه‌ی بدست آوردن هدف را مجسم کنند. نداشتن شوق و ذوق یکی از دلایلی است که انگیزه‌ای برای داشتن هدف در زندگی باقی نمی‌گذارد. وقتی کسی بتواند لحظه‌ی بدست آوردن هدف را تجسم کند و خود را در همان شرایط قرار دهد، بدون شک انگیزه‌ی دستیابی به هدف پیدا می‌کند.
جالب است بدانید یکی از عواقب بی‌هدف بودن افسردگی است. پس با برنامه‌ریزی، ایجاد شوق و ذوق برای آینده می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اگر در بلاتکلیفی غوطه‌ور شوید، به فردی منزوی و گوشه‌گیر تبدیل می‌شوید که هیچ امیدی برای تغییر زندگی ندارد.

چطور برای زندگی هدف مشخص کنیم؟

برای داشتن هدف در زندگی کافیست افکار منفی را کنار بگذارید. وقتی قرار است به هر فکر و موضوع منفی فکر کنید، ذهن خودآگاه خود را فعال کنید. وقتی بی‌حواس به موضوعات منفی فکر می‌کنید، سریع به خودتا بیایید و به عواقب آن بیندیشید. هر فکر و جمله‌ی منفی می‌تواند سرنوشت شما را به بیراهه بکشاند. پس با تمرکز حواس به آینده بیندیشید و هدف برای خود مشخص کنید.

برچسب‌ها: ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست