فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

کوبی برایانت اسطوره بسکتبال

اشتراک گذاری این مطالب در:

بیوگرافی کوبی برایانت (Kobe Bryant) از تولد او در 23 اوت 1978 (1 شهریور 1357) در شهر فیلادلفیای آمریکا آغاز می‌شود. او یکی از بهترین بسکتبالیست‌های آمریکا و جهان به شمار می‌رود. مرگ ناگهانی او در حادثه‌ی سقوط هواپیما باعث تعجب و ناراحتی همه‌ی طرفدارانش شد.
آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • زندگی نامه کوبی برایانت در بسکتبال
  • شروع بسکتبال حرفه ای از دبیرستان
  • ورود کوبی به بسکتبال NBA
  • ازدواج کوبی برایانت با ونسا
  • اتهام به کوبی
  • جایزه اسکار کوبی

علت مرگ کوبی برایانت

کوبی در مقطع دبیرستان تحصیلات خود را به پایان رسانید و بعد وارد دانشگاه لیگ NBA شد. او در این دانشگاه رشته‌ی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای ادامه داد.
Kobe Bryant با قد 198 سانتی‌متر و 96 کیلوگرم وزن به «مامبای سیاه» شهرت داشت.
بیوگرافی کوبی برایانت با زندگی پدرش پیوند خورده است. پدر او جو براینات نیز همانند خودش یک بسکتبالیست در NBA بود که شهرت زیادی در آمریکا و دنیا داشت. به گفته کوبی پدرش یکی از مشوق‌های او در رسیدن به موفقیت‌ بوده است.

زندگی نامه کوبی برایانت در بسکتبال

Kobe Bryant از 3 سالی وارد ورزش بسکتبال شد و از همان کودکی علاقه‌ی زیادی به تیم لیکرز داشت. زمانی که کودک بود، پدرش از بسکتبال NBA به لیگ فوتبال ایتالیا منتقل شد. البته تغییر مسیر پدرش تأثیری بر روی کوبی نداشت و او همچنان و مصصم به دنبال بسکتبال بود.

بیوگرافی کوبی برایانات – زندگی نامه کوبی برایانت

شروع بسکتبال حرفه ای از دبیرستان

آنچه در در زندگی نامه کوبی برایانت بیشتر از همه به چشم می‌خورد، تلاش مداومش برای رسیدن به هدف بود. کوبی در سن 13 سالگی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای شروع کرد.
در همان دوره‌ی دبیرستان او اولین موفقیت‌هایش را در دنیای بسکتبال بدست آورد و جایزه‌ی بهترین بازیکن رقابت‌های بین مدارس را از آنِ خود کرد.

ورود کوبی به بسکتبال NBA

Kobe Bryant در سال 1996 زمانی که 18 سال داشت، به تیم لس آنجلس لیکرز وارد شد. اگر چه او در تحصیل هم فرد موفقی بود و معدل بالایی را کسب کرده بود، اما به دلیل علاقه‌ای که به رشته‌ی ورزشی بستکبال داشت، ترجیح داد به جای دانشگاه، ورزش را دنبال کند.
او در اولین بازی خود توانست 25 امتیاز کسب کند و در همین سن کم به عنوان ستاره‌ی NBA معرفی شد.
اما درخشش اصلی او در سن 20 سالگی شروع شد. در واقع کوبی در تیم لس آنجلس لیکرز درخشید و همین موضوع تحسین بسیاری از مربیان و مسئولان باشگاه لیکرز را برانگیخت. امتیاز او در بسکتبال در تیم لیکرز به 33.643 رسید که به عنوان سومین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA معرفی شد.
زندگی نامه کوبی برایانت در سال 2006 تغییر مسیر داد. او در سن 28 سالگی به تیم بسکتبال آمریکا پیوست. اگر چه او تنها 6 سال برای کشورش باز کرد، اما توانست در همین مدت نیز موفقیت‌های زیادی را برای کشورش به ارمغان آورد.

ازدواج کوبی برایانت با ونسا

کوبی در سال 1991 (در سن 21 سالگی) با یک دختر 17 ساله به ونسا آشنا شد و در سال 2001 با هم ازدواج کردند. همسر او آفریقایی – آمریکایی نبود و به خاطر همین والدین کوبی با این ازدواج مخالفت کردند. با این وجود او مراسم جشن عروسی خود را بدون حضور خانواده برگزار کرد.
اولین فرزند این زوج در سال 2003 متولد شد. در همین سال کوبی بعد از چند سال قطع رابطه، دوباره ارتباطش را با پدر و مادر و خواهرش از سر گرفت.
در سال 2006 نیز صاحب دو دختر دوقلو شد. دختر چهارم کوبی در سال 2019 به دنیا آمد.

بیوگرافی کوبی برایانت پر از فراز و نشیب است

اتهام به کوبی

زندگی کوبی برایانت پر از فراز و نشیب است. او در سال 2003 به اتهام تجاوز به یک دختر 19 توسط پلیس ایالت جنوب غربی در ایالات متحده بازداشت شد. اما یک سال بعد این پرونده بسته شد.

جایزه اسکار کوبی

فیلم انیمیشن کوبی برایانت در سال 2015 ساخته شد که نام «بسکتبال عزیز» بر روی آن گذاشته شد. کوبی برای این فیلم در سال 2018 موفق به دریافت جایزه اسکار شد.

علت مرگ کوبی برایانت

کوبی در 6 بهمن 1398 (27 ژانویه 2020) به دلیل سقوط هلیکوپتر به همراه دخترش جیانا درگذشت و دفتر زندگی Kobe Bryant برای همیشه بسته شد.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست