فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

همرنگ جماعت نباش تا به هر چی که میخوای برسی

اشتراک گذاری این مطالب در:

هیچ‌گاه از اینکه با دیگران متفاوت باشی، نترس. برای خودت حد و مرز مشخص کن و از برملا کردن برخی از رازهای خود امتناع کن. لازم نیست تا همه بدانند که سبک زندگی تو با آن‌ها متفاوت است. اما اگر روزی برای دیگران مشخص شد که متفاوت فکر و زندگی می‌کنی، از آن ناراحت نباش. همرنگ جماعت نباش و سعی نکن فقط برای اینکه دیگران یک رنگ لباس را می‌پسندند، تو هم همان را انتخاب کنی.
در دنیا آدم‌ها با سبک‌رفتار، گفتار، تفکر، پوشش متفاوتی زندگی می‌کنند. هیچ‌گاه دو انسان حتی دو قلوهای همسان هم به طور کامل شبیه به یکدیگر فکر و زندگی نمی‌کنند. پس از ترس قضاوت دیگران، نباید خود را گرفتار سبک اندیشه و زندگی آن‌ها کنی. گاهی موفقیت در این است که متفاوت از دیگران زندگی کنی.

همرنگ جماعت نباش

منظور از متفاوت بودن این نیست که به قوانین جامعه‌ات پشت کنی. احترام به قوانین یک جامعه یکی از هنجارهای مهم زندگی هر فرد محسوب می‌شود. تخطی از این قوانین تو را به فردی بزهکار و مجرم تبدیل می‌کند. برای موفقیت لازم است در چارچوب قوانین جامعه حرکت کنی. وقتی کسی می‌گوید همرنگ جماعت نباش یعنی خود را در قید و بند سنت‌های دست‌وپاگیر گرفتار نکن.
وقتی به موفقیت فکر می‌کنی و برخی از آداب و رسوم اطرافیان تو را از رسیدن به اهداف و آرزوهایت باز می‌دارد، مجبوری آن‌ها را کنار بگذاری. وقتی همه‌ی اطرافیانت به مهمانی، سفر، گردش و تفریح اهمیت می‌دهند، قرار نیست تو هم مانند آن‌ها تمام وقتت را برای همین کارها صرف کنی.
تو می‌توانی برای رسیدن به آرزوهایت تلاش کنی. می‌توانی خود را از قید و بند سنت‌ها و رسومات دست و پاگیر اطرافیان رها کنی. وقتی مورد سرزنش قرار گرفتی، از سرزنش‌ها نترس. همیشه افرادی هستند که تو را برای رسیدن به آرزوهایت سرزنش کنند. اما وقتی ساز زندگی‌ات را آنطور که خواستی کوک کردی و موسیقی دلخواهت را نواختی، همه با جان و دل گوش به آهنگ تو می‌سپارند.

همرنگ جماعت نباش تا به هر چی که میخوای برسی

از قضاوت دیگران نترسید

اغلب آدم‌ها از ترس قضاوت دیگران مجبورند مثل آن‌ها فکر کنند، لباس بپوشند، راه بروند و زندگی کنند. اما تو همرنگ جماعت نباش و از قضاوت دیگران هراسی به دل راه نده. هیچ‌گاه خود را محتاج نگاه، توجه و محبت دیگران ندان. در این صورت است که از قضاوت آن‌ها هم ترسی نخواهی داشت.
تا زمانی که خود را نیازمند توجه دیگران بدانی، مجبوری دل به قضاوت‌ آنان بسپاری. زیرا همه‌ی ترس تو اینست که مبادا روزی تنها شوی و تو را برای متفاوت بودنت رها کنند. اما به اهدافت فکر کن. به آرزوهایی که می‌توانی داشته باشی. وقتی به هر چیزی که خواستی، دست پیدا کنی، دیگران لاجرم به تو ایمان می‌آورند.

بگذار دیگران اسیر قضاوت‌های خود باشند

برای متفاوت بودن لازم است که بر روی زندگی خودت متمرکز شوی و دیگران را با قضاوت‌هایشان تنها بگذاری. اگر تا پاسی از شب بیدار می‌مانی و کار می‌کنی، ممکن است از سوی دیگران تمسخر شوی. تو را فردی جان سخت بدانند که مدام در حال کار کردن است. اما به چند سال بعد فکر کن که به هر چیزی که خواستی رسیده‌ای. حالا دیگران می‌مانند و قضاوت‌هایشان. پس متفاوت زندگی کن

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست