فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

بیدار شو و رویاهات رو زندگی کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

رویا پردازی همیشه از سوی اطرافیان به عنوان یک ویژگی مردود شناخته شده است. اما واقعیت‌هایی که از زندگی افراد موفق روشن شده است، نشان می‌دهد که خیالپردازی آنقدرها هم بد نیست. بسیاری از افراد موفق زندگی خود را با سختی شروع کرده‌اند. اما آنقدر رویاپرداز بوده‌ و برای آن تلاش کرده‌اند تا سرانجام به افراد موفقی تبدیل شده‌اند.
رویاپردازی نوعی تفریح روح محسوب می‌شود. وقتی در حال خیال‌پردازی هستید، در واقع به آینده‌ای زیبا و خوشایند فکر می‌کنید. این تفکرات باعث شادی و سرمستی می‌شود. اما از یاد نبرید که زیاده‌روی در رویاپردازی باعث نابود شدن آینده می‌شود. پس باید رویاهایتان را زندگی کنید. کاری کنید که همه خیال‌های شما به حقیقت بپیوندد.

چطور رویاها را به زندگی واقعی تبدیل کنید؟

برای تبدیل رویاها به زندگی اول باید به آن‌ها باور داشته باشید. بسیاری از ما با رویاهایمان دلخوش می‌شویم. اما به آن‌ها باور نداریم و فقط برای اینکه دل خود را خوش کنیم یا لحظه‌ای شاد شویم، به آرزوهای دور و دراز فکر می‌کنیم. این نوع تفکر ما را از واقعیت زندگی دور می‌کند. زیرا به افرادی تنبل تبدیل می‌شویم که توانایی انجام هیچ کاری را نداریم.
برای اینکه بتوانید رویا را به زندگی تبدیل کنید، توصیه‌های زیر را به کار ببندید:

رویاهای واقعی ببافید

اولین توصیه‌ی خودساخته به کسانی که به دنبال رویا هستند، بافتن خیالات و رویاهایی است که به واقعیت نزدیک‌تر هستند. در این صورت ذهن شما می‌پذیرد که دستیابی به آن‌ها چندان سخت نیست. حتی اگر دیگران با شما مخالفت کنند یا شما را مورد تمسخر قرار دهند، چون باور دارید که دستیابی به این رویاها سخت نیست، پس برای دستیابی به آن تلاش می‌کنید.

 

رویا پردازی همیشه از سوی اطرافیان به عنوان یک ویژگی مردود شناخته شده است

در رویاپردازی زیاده‌روی نکنید

زیاده‌روی در خیال‌پردازی باعث به هدر دادن وقت می‌شود. باید برای خیالپردازی‌ها ساعت مشخص کنید. رویاپردازی شما باید به برنامه‌ریزی برای آینده تبدیل شود و نه اینکه فقط آن را برای دلخوش کردن خود در نظر بگیرید.

قدم‌های اول را بردارید

برای اینکه بتوانید رویاها را زندگی و آن‌ها را به واقعیت‌های ملموس تبدیل کنید، اولین قدم خود را بردارید. تا زمانی که اولین قدم برداشته نشود، آرزوها در شکل یک رویای دست نیافتنی باقی می‌مانند. لازم نیست که به دنبال قدم‌های بزرگ و مؤثر باشد. همچنین منتظر نمانید تا همه شرایط مهیا شود و سپس شما برای رسیدن به رویاها تلاش کنید.

خوش بین باشید

تفکر مثبت یکی از مهم عواملی است که در تصمیم‌گیری‌های ما نقش مهمی را برعهده دارد. یکی از مزیت‌های رویاپردازی تبدیل ما به آدم‌های خوش‌بین است. شاید دیده باشید افرادی که بیش از حد خیالپردازی هستند، هیچ گاه موانع و مشکلات را در نظر نمی‌گیرند. بلکه فقط به مسیر هموار فکر می‌کنند.

سخن پایانی

برای رسیدن به رویاهایتان اول باید خودتان را باور کنید. در این صورت حتی اگر تمام دنیا هم برخلاف شما صحبت کنند، باز هم از تصمیم خود منصرف نمی‌شوید. ما وقتی از آینده ناامید می‌شوید که خودمان هم به آن باور نداشته باشیم و منتظر اظهارنظر دیگران بمانیم.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست