فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

چطور سختی های زندگی رو به قدرت تبدیل کنیم؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

سختی های زندگی از ما انسان‌های قوی‌تری می‌سازد. درست مثل آزمون‌هایی که در زمان تحصیل داریم. هر چه این آزمون‌ها سخت‌تر می‌شوند، ما هم تلاش بیشتری برای یادگیری می‌کنیم. در واقع تا زمانی که مشکلات و تنگناهای زندگی نباشند، ما تلاشی برای یادگیری نمی‌کنیم. تجربیات شما با وجود سختی در زندگی رشد می‌کند. اگر قرار باشد زندگی یک روال عادی و بدون مانع داشته باشد، چیزی به تجربیات مفید ما اضافه نمی‌شود.

نگرش خود را تغییر دهید

اولین توصیه برای مقابله با سختی های زندگی تغییر نگرش است. در این صورت نیمی از راه را رفته‌اید. ذهنیت ما نسبت به تمامی موضوعات و پدیده‌ها عامل تعیین کننده‌ای در پذیرش یا رد آن‌ها محسوب می‌شود. ذهن می‌تواند از یک موضوع کوچک مشکلات بزرگی را بسازد که قابل حل شدن نباشند. در واقع این ذهن ماست که از کاه کوه می‌سازد.
برای هیچ‌کس زندگی آنطور که می‌خواهد پیش نمی‌رود. همه به نوعی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. اما آدم‌هایی که توانایی بیشتری برای مقابله با سختی زندگی دارند، ذهن بزرگتر و باظرفیت‌تری دارند. آن‌ها قدرت پذیرش هر مشکلی را دارند و از آن کوه نمی‌سازند.

ذهن بزرگترین مانع موفقیت است

درد و رنج زندگی فقط با ذهن ما احساس می‌شود. این گوشت، پوست یا استخوان نیست که طعم رنج و درد را می‌چشد. بلکه این ذهنیت ماست که همه چیز را برایمان تعریف می‌کند. پس نباید به آن اجازه دهیم از مشکلات کوچک و پیش پا افتاده، درد و رنج بی‌پایان برایمان بسازد. ذهن بزرگ‌ترین دشمن ماست که باعث می‌شود ما را به فردی ناتوان تبدیل کند.
به گفته‌ی بزرگی تا زمانی که دشمن درون ما را از نیندازد، دشمن بیرون نمی‌تواند هیچ کاری کند. پس برای تبدیل درد و رنج به قدرت و موفقیت، ابتدا باید از تفکرات و ذهنیت خود شروع کنیم. زندگی وقتی سخت می‌شود، باید تلاش بیشتری کنیم تا بر سختی های آن غلبه کنیم. اما برای غلبه باید ذهن با ما همراهی کند. جسم مثل یک برده است که اسیر ذهن می‌شود. در واقع ذهن و فکر را باید پادشاه بدانیم که جسم را به بردگی می‌کشد.
تا زمانی که فکر و ذهن ما آزاد باشد، جسم حتی با وجود بردگی به نتایج مثبت می‌رسد. اما وقتی ذهن و فکر ما دربند افکار منفی و مزاحم باشد، جسم هم به نوعی درگیر این موضوع می‌شود. استرس، اضطراب و تشنجش نتیجه‌ی همین افکار منفی است که جسم را گرفتار می‌کند و به دنبال آن انواع بیماری‌ها به سراغ‌مان می‌آید. پس برای رهایی ذهن باید افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنیم.

با سختی های زندگی تجربه کسب می‌کنید

برای تبدیل افکار منفی به مثبت لازم است که ابتدا روی دیگر سختی زندگی را هم ببینیم. درست است که مشکلات گاهی ما را از پا می‌اندازد. اما در مقابل ما تجارب زیادی هم بدست می‌آوریم. این تجارب باعث رشد شخصیت می‌شود و قاعدتاً چشم و گوش ما را در برابر سختی‌های آینده باز می‌کند.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست