فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

یکم جرات داشته باش

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی کسی جرات و جسارت رسیدن به آرزوهایش را داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند او را از این کار باز بدارد. تنها ترس و بزدلی است که باعث می‌شود به تلاش خود شک کنیم. افراد موفق بدون اینکه از تاریکی، مشکلات، سنگ‌ها و موانع بترسند، به سمت هدف می‌روند. وقتی در مسیری در حال حرکت هستید و فقط بر روی هدف مورد نظر متمرکز هستید، چیزی دیگری را نمی‌بینید. پس از نگاه دیگران شما فرد باجرات و جسارتی هستید.

  • آیا جرات یاد گرفتنی است؟
  • چطور می‌توان جرات را در خود تقویت کرد؟
  • خجالتی بودن را کنار بگذارید

آیا جرات یاد گرفتنی است؟

اگر چه بسیاری بر این نظرند که جسارت و جرات دو ویژگی کاملاً انتسابی هستند. اما تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ویژگی‌های انسان به طور کامل اکتسابی هستند. یعنی شما به مرور زمان بسیاری از آن‌ها را یاد می‌گیرید. ترس در همه ما زمانی شکل می‌گیرد که اطرفیان را در حرار فرار از محیط پیرامون مشاهده می‌کنیم. وقتی کودکی در کنار والدینی یا کسانی بزرگ شود که از یک موجود زنده یا مشکل ترس داشته باشد، این ویژگی تا آخر عمر با او باقی می‌ماند. مگر اینکه در بزرگسالی به طور آگاهانه برای از بین بردن این ترس، تلاش کند.
تقویت جرات و جسارت هم از آن دست ویژگی‌هایی هستند که ما در طی زمان یاد می‌گیریم. برخی از کودکی به گونه‌ای تربیت می‌شوند که قادرند بدون هیچ ترسی برای رسیدن به آرزوها تلاش کنند. اما برخی نیز افراد ترسویی تربیت می‌شوند اما بعدها برای از بین بردن این ترس و تبدیل شدن به فرد باجسارت تلاش می‌کنند. پس جرات و جسارت کاملاً یادگرفتنی هستند.

چطور می‌توان جرات را در خود تقویت کرد؟

مبنای جسارت و جرات بر پایه‌ی خودباوری است. اگر کسی به این نتیجه‌ی قطعی رسیده باشد که قدرت مقابله با هر مشکلی را دارد، از آن ترسی به دل راه نمی‌دهد. افراد ریسک‌پذیری که با دل و جرأت تمام وارد یک سرمایه‌گذاری بورس می‌شوند، دقیقاً همین ویژگی را دارند.
آن‌ها با تکیه بر این استدلال که از مهارت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس برخوردار هستند، وارد این کسب و کار می‌شوند. در حالی که ممکن است با یک ریزش تمامی سرمایه‌ی خود را از دست بدهند. اما روحیه‌ی ریسک‌پذیری و جسارت اجازه‌ی عقب‌نشینی را به آن‌ها نمی‌دهد. در واقع آن‌ها به دانسته‌ها و اطلاعات خود در این حوزه اعتماد کامل دارند.
پس یکی از راه‌های تقویت جرات در خود، افزایش اعتماد به نفس و روحیه‌ی خودباوری است. ما تنها زمانی از یک کار عقب‌نشینی می‌کنیم که توان انجام آن را در خود نبینیم. وقتی اطمینان داشته باشیم که از مهارت و شایستگی کافی برای حل هرگونه مشکل برخوردار هستیم، دلیلی بر ترس و عقب‌نشینی نیست.

خجالتی بودن را کنار بگذارید

یکی از دلایلی که مانع از بروز جسارت در ما می‌شود، روحیه‌ی خجالتی بودن است. افرادی که گوشه‌گیر، کم‌رو و خجالتی هستند، از ابراز نظراتشان در جمع خودداری می‌کنند. شاید این موضوع هم ارتباط زیادی با همان بحث اعتماد به نفس پیدا کند. کسی که قدرتی برای دیده شدن در خود نبیند، لاجرم به گوشه‌ای پناه می‌برد. چنین افرادی از قدرت ابراز عقیده و نظرات محروم هستند.

اگر فکر می‌کنید جرات کافی برای دنبال کردن اهداف و یا ابراز عقایدتان را ندارید، خودساخته شرکت در دوره‌ی کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید

راه های افزایش عزت نفس را یاد بگیرید

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست