فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

پشت پرده شبکه های اجتماعی مجازی

اشتراک گذاری این مطالب در:

شبکه های اجتماعی مجازی به همان اندازه که در زندگی تاثیرگذار بوده‌اند، حاوی پیام‌های بدی نیز هستند. وقتی در اینستاگرام در حال ورق زدن تصاویر یک سیلبریتی هستید، آیا به این فکر می‌کنید که آن‌ها چقدر رویایی و زیبا هستند؟ وقتی تصاویری از یک خانه‌ی اشرافی را می‌بینید و به مبلمان و فرش‌های زیبای آن چشم می‌دوزید، بدون شک در دل حسرت داشتن چین چیزهایی را می‌خورید.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که این شبکه های اجتماعی مجازی چقدر زندگی ما را متحول کرده‌اند؟ آیا تا به حال به تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی پرطرفدار بر زندگی اندیشیده‌اید؟ ما در بسیاری از مواقع بدون اینکه بدانیم به برده‌های نظامی تبدیل می‌شویم که ذهن‌مان را درگیر تصاویر خوش آب و رنگ کرده‌اند.

تاثیر منفی شبکه های اجتماعی پرطرفدار

یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران، اینستاگرام است. در این شبکه ساعت‌ها وقت گرانبهای خود را برای دیدن تصاویری از زیباترین لباس‌ها، ظروف، گوشی‌های همراه، غذاهای لذیذ و … می‌کنیم. اما به محض اینکه گوشی را کنار می‌گذاریم و به زندگی عادی خود نگاه می‌کنیم، دچار یاس و ناامیدی می‌شویم. به راستی چرا اینطور می‌شود؟

شبکه های اجتماعی مجازی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که کاربر را دچار اعتیاد کنند. آن‌ها بر روی روح و ذهن ما تاثیرات عمیق بر جا می‌گذارند. البته یادمان نرود که این شبکه‌ها در رشد کسب‌و کارها و اشتغالزایی نیز تاثیرات مثبتی داشته‌اند. وقتی از تاثیرات منفی آن‌ها صحبت می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که رسانه‌های اجتماعی تاثیرات عمیق بر رشد اقتصادی در تمام دنیا داشته‌اند.
اما بسیاری فقط به تاثیرات مثبت آن‌ها توجه دارند.

براساس نظر جامعه‌شناسان و روانشناسان، تاثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار بر ذهن انسان بسیار عمیق و باورنکردنی است. وقتی اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) در این شبکه‌ها را دنبال می‌کنید، به مرور زمان به الگوی شما تبدیل می شوند. به طوری که  زندگی بسیاری از آن‌ها برایتان به رویا تبدیل می‌شود. وقتی به زندگی یک سیلبریتی در اینستاگرام نگاه می‌کنید تمام ویژگی‌های ظاهری او برایتان آرزو و رویاست. پس تمام همّ و غم شما تبدیل شدن به الگوهای مجازی است.

شبکه های اجتماعی مجازی به همان اندازه که در زندگی تاثیرگذار بوده‌اند،

از بین بردن تاثیر منفی شبکه های اجتماعی مجازی

برای از بین بردن تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی پرطرفدار لازم است که با ذهن خودآگاه وارد این شبکه‌ها شوید. افراد باهوش کسانی هستند که جنبه‌های مثبت و منفی یک موضوع را همزمان با هم می‌بینند. موفقیت شما در هر کاری وقتی به‌دست می‌آید که به جوانب مثبت آن نگاه کنید.
تمامی شبکه های اجتماعی مجازی برای رشد و پیشرفت شما هستند. شما می‌توانید از آن برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید. اما اگر حواس خود را جمع نکنید، به همان درد اعتیاد و وابستگی به این دنیا مبتلا می‌شوید. الگوسازی در این شبکه‌ها به شدت خطرناک است و شما را به افرادی افسرده و گوشه‌گیر تبدیل می‌کند.
وقتی تصاویری از یک سیلبریتی در حال تفریح و سفر در یکی از بهترین مناطق خوش‌ آب و هوای دنیا را می‌بینید، حسرت آن در ذهن‌تان خانه می‌گزیند. حتی اگر بخواهید انکار کنید، بعد از مدتی به فردی پژمرده و ناامید تبدیل می‌شوید.
ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی شبکه های اجتماعی مجازی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست