فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

با تنبلی چه کنم ؟ اینطوری درمانش بکن

اشتراک گذاری این مطالب در:

با تنبلی چه کنم ؟ این دقیقاً همان سوالی است که بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند؟ برای مقابله با تنبلی راهکارهای عملی زیادی وجود دارد که در صفحات دیگری به آن پرداخته‌ایم. اما اگر به دنبال راه های مؤثری هستید، می‌توانید این توصیه‌ها را نیز به کار ببندید.

دلیل تنبلی چیست؟

یکی از دلایل تنبلی بسیاری از ما نداشتن انگیزه‌ی کافیست. گاهی نیز در ناخودآگاه ما دلایلی وجود دارد که مانع از فعالیت‌مان می‌شود. اما چون ذهن بر روی آن خودآگاه نیست، در نتیجه تنبلی را بی دلیل می‌دانیم. حتی وقتی دلیلی برای آن پیدا نمی‌کنیم، تصورمان اینست که تنبلی جزئی از شخصیت ماست. برای مثال قصد داریم امروز اتاق خود را مرتب کنیم. اما چون جایی برای قراردادن برخی از وسایل وجود ندارد و یا قادر به پیدا کردن مکانی برای مرتب کردن وسایل نیستیم، تنبل می‌شویم. مدام کار مرتب کردن اتاق را به تعویق می‌اندازیم.
پیدا کردن جای مناسب برای وسایل دقیقاً همان چیزی است که ذهن تنها چند ثانیه به آن می‌پردازد. همین پردازش ناخودآگاه ذهن به گونه‌ای انجام می‌شود که ما را از انجام کار باز می‌دارد. اما خودمان نسبت به آن کاملاً بی‌اطلاع هستیم. وقتی یکی از اعضاء خانواده بپرسد چرا اتاق را مرتب نمی‌کنی؟ بدون اینکه دلیل اصلی را بدانیم آن را به تنبلی ربط می‌دهیم.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی قصد دارید درس بخوانید، مدام ذهن‌تان سمت یخچال و مواد خوراکی می‌رود. آنقدر به یخچال سر می‌زنید تا از فکر درس خواندن بیرون می‌آید. در چنین مواقعی هم شما تنبل نیستید. بلکه ذهن و جسم شما دستوراتی دارد که باید آن‌ها را اجرا کنید. ممکن قندخون شما کم شده باشد. در چنین مواقعی با خوردن یک لیوان آبمیوه، قندخون بدن بالا می‌رود. در نتیجه دستور ذهن اجرا شده و قادر به تمرکز بر روی کتاب می‌شوید.

وقتی تمرکز ندارم با تنبلی چه کنم ؟

وقتی تمرکز ندارم با تنبلی چه کنم ؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث عدم تمرکز بر روی مسائل و موضوعات مختلف می‌شود، نداشتن انگیزه است. انگیزه شما را برای فعالیت وادار می‌کند. وقتی در کاری انگیزه و اشتیاق دارید، حاضرید از خواب و خوراک خود بزنید اما آن کار را انجام دهید.
اما چه راهی وجود دارد که بتوان تمرکز و انگیزه را در اهداف خود زیاد کرد؟ یک راه حل مفید ما تکیه بر افکار مثبت است. وقتی به این فکر کنید که کار و تلاش شما فایده‌ای ندارد، انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند که ادامه دهید. پس آن را نیمه‌کاره رها می‌کنید. یکی از پاسخ‌های ما به سوال با تنبلی چه کنم عادت به افکار خوب و مثبت است. همیشه نتایج مثبت و خوشایند یک کار را در ذهن خود مجسم کنید.
تصویرسازی مثبت از آینده و هدف به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌ی خود را تقویت کنید. برای مثال وقتی یک پشت‌کنکوری به این فکر می‌کند که با درس خواندن و تلاش مداوم می‌تواند در یک دانشگاه خوب و رشته‌ی عالی تحصیل کند، با انگیزه‌ی بیشتری کتاب‌ها و جزوات را می‌خواند. اما اگر بدانید که این کار فایده‌ای ندارد و درس‌خواندن او به هی‌جا نمی‌رسد، به تنبلی مبتلا شده و کار را رها می‌کند.

برای مقابله با تنبلی می‌توانید ذهن خود را تغییر دهید. اگر قادر به این کار نیستید، خودساخته شرکت در دوره «قاتل رویاهات اینجاست» را به شما توصیه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:با تنبلی چه کنم پاسخ را در اینجا پیدا کنید

 

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست