مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

ثروتمند شدن؛ نگویید که به دنبال آن نیستید و نمی‌خواهید پولدار شوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

ثروتمند شدن، برای همه شیرین و دوست‌داشتنی است. البته پول خوشبختی نمی‌آورد ولی یکی از لوازم اصلی ساختن زندگی مطلوب است. باور کنید یا نه، خوش‌تان بیاید یا نه، پول در دنیا می‌تواند به شما فرصت‌ها و امکاناتی را تقدیم کند که با هیچ چیز دیگری قابل دست‌یابی نیستند. پول در این دنیا ابزاری است که راه برای رسیدن به خواسته‌ها را بسیار هموارتر از شکل فعلی و معمول آن می‌کند.
پس ثروتمند شدن را به عنوان یک خواسته سطحی و پوچ در نظر نگیرید. همه دوست دارند که ثروتمند باشند. چیزی به جز این، ریا و دروغ است. امکان ندارد در حالی که پول کافی برای تهیه نیازهای اولیه زندگی‌تان را در دست ندارید، راضی و خوشحال باشید. پس بهتر است به روش‌های ثروتمند شدن فکر کنید و استانداردهای زندگی و رفاه مادی را برای خود به سطوحی بالاتر ببرید. در ادامه سایت موفقیت خودساخته بیشتر به این موضوع می پردازیم.

برای ثروتمند شدن سرمایه‌‌گذاری کنید

با دست روی دست گذاشتن و ناله کردن کاری از پیش نخواهید برد. پس اگر پدر پولدار ندارید و ارثی عظیم به شما نرسیده است، همان نفر اولی از خانواده باشید که ثروتمند می‌شود و وضعیت همه را تغییر می‌دهد. برای ثروتمند شدن باید سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری هم چند نوع است. سرمایه‌گذاری می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی صورت بگیرد یا به شکلی دیگر رخ بدهد.
اگر سرمایه‌ای داشته باشید که آن را در بازار بورس و… به کار بگیرید، در صورت تصمیم‌گیری‌های درست، مبلغی که در دست داشتید با صعودی قابل توجه رو به رو خواهد شد. روش دیگر سرمایه‌گذاری این است که روی خودتان و توانمندی‌هایی که دارید، حساب کنید و شروع به تقویت مهارت‌ها و دانشی کنید که می‌تواند به ورودتان به یک شغل خوب یا زمینه تجاری و اقتصادی کمک کند.
در کلاس‌های مختلفی ثبت نام کنید که در راستای علاقه و استعدادهای‌تان است و به واسطه مهارت و دانشی که به دست می‌آورید وارد بازار کار شوید. ثروتمند شدن از روی دانش و مهارت‌های شخصی بسیار روند و تداوم پایدارتری نسبت به روش‌های مختلف دارد. زیرا حتی اگر بازارهای اقتصادی راکد شوند و سرمایه‌های مختلف مادی از دست برود هنوز به عقل و تجربه‌ای مجهز خواهید بود که برای دوباره بلند شدن و رفتن به مسیر ثروتمند شدن به کمک‌تان می‌آید.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانیم مسائل و تصمیم گیری های مالی مان را ساده تر کنیم؟

 ثروتمند شدن، برای همه شیرین و دوست‌داشتنی است.

ملک و مسکن بخرید

سرمایه خود را جمع کنید و پول‌تان را صرف خرید ملک و مسکن کنید. ملک و مسکن در دراز مدت برای‌تان ارزش افزوده ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا ارزش سرمایه‌تان حفظ و بیشتر شود. اگر ملکی بخرید که قابلیت و امکان اجاره دادن آن هم برای‌تان وجود داشته باشد، ضمن حفظ و افزایش سرمایه خود به منبع درآمدی ماهیانه هم دست پیدا می‌کنید و این به افزایش پول‌های حساب‌تان و ثروتمند شدن کمک شایانی خواهد کرد.
اصلا یکی از نکاتی که باید یاد بگیرید تا بتوانید ثروتمند شوید و ثروتمند هم بمانید، این است که منابع درآمدی مختلفی برای خودتان فراهم کنید. مثلا علاوه بر شرکتی که در آن کار می‌کنید، در پروژه‌های دیگر هم سرمایه‌گذاری داشته باشید یا با خرید ملک و اجاره دادن آن به درآمد برسید. در این صورت، اگر یکی از منابع درآمدی‌تان بنا به هر دلیل دچار مشکل و رکود شد، باز هم دست‌تان به جایی بند خواهد بود و زندگی‌تان از رونق نخواهد افتاد.

بیشتر بخونید: احساس ثروتمند بودن ؛ راهی برای رسیدن به سرمایه و پول

مسیر کار و تحصیل را درست انتخاب کنید

در هر رشته‌ای که وارد شوید، اگر بتوانید بهترین فرد و متخصص حوزه کاری خود باشید قطعا طعم موفقیت و ثروتمند شدن را هم خواهید چشید. اما باید از تاریکی به نور بیایید و درست و البته منطقی فکر کنید. مگر همه افراد می‌توانند بهترین فرد حوزه و رشته تحصیلی‌شان شوند. قطعا خیر. به خصوص در کشور ما که عوامل متعددی در ورود به دانشگاه و شکل‌دهی به روند تحصیل اثرگذار هستند.
بنابراین، در هنگام انتخاب رشته به این موضوع فکر کنید که قرار است بازار شغلی رشته‌تان به چه ترتیب باشد. بدیهی است که یک معلم ادبیات هم می‌تواند با تلاش و طی کردن مسیرهای هوشمندانه به درآمد خوبی برسد اما تلاشی که باید برای شکوفایی ابعاد درآمدزایی شغلش به خرج بدهید بسیار بیشتر است از وکیل موفقی که کار وکالت را پیش می‌گیرد. در واقع، بستر و حوزه فعالیت هر یک دارای شانس‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی است.
منظور این نیست که فقط به پولساز بودن یک رشته تحصیلی دقت کنید و علاقه و استعدادها و… را نادیده بگیرید اما همیشه نیم‌نگاهی به بازار کار رشته‌تان هم داشته باشید تا در مسیر ثروتمند شدن راحت‌تر حرکت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه هوش مالی داشته باشیم ؟ میلیاردرشدن چه عالمی دارد؟

ولخرجی را کنار بگذارید و حساب‌شده خرج کنید

منظور از ولخرجی این نیست که مدام در رستوران‌ها و مراکز خرید هستید. حتی عادت‌های روزانه یک فرد با درآمد متوسط هم می‌تواند از مصادیق ولخرجی باشد. حساب شده خرج کنید و برای هر چیزی که پای آن پول می‌رود، ارزش قائل باشید. مثلا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، در پخت و پز یا هر موضوع ساده دیگری هم حواس‌تان به هزینه‌ها و مخارج باشد.
زمانی که روی هزینه‌ها و مخارج دقیق می‌شوید، این امکان برای‌تان به وجود می‌آید که پول‌تان را بهتر و موثرتر مدیریت و سرمایه‌گذاری کنید. ثروتمند شدن یعنی مدیریت درست منابعی که در دست دارید. این همان کاری است که افراد ثروتمند دنیا انجام می‎دهند. پس از خرج‌های حساب شده غافل نشوید. حتی سلامت‌تان هم از جمله گنج‌ها و سرمایه‌های مادی است که باید در مراقبت از آن دقت کافی داشته باشید.
زمانی که از سلامت‌تان مراقبت به عمل نیاورید، مریض می‌شوید و باید برای رسیدگی به خودتان پول خرج کنید و ضمنا انرژی‌تان برای کار و فعالیت هم کاهش می‌یابد. پس تمام منابع را به خوبی در نظر بگیرید و مدیریت کنید تا ثروتمند شدن از شما دور نباشد.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

برنامه‌ریزی مالی داشته باشید

برای خودتان چشم‌اندازهای مالی در نظر بگیرید. مثلا بگویید که قرار است به ترتیب به چه دستاوردهای مالی برسید. با داشتن چشم‌اندازهای مالی، انرژی و امید بیشتری برای پیش رفتن در مسیر ثروتمند شدن در اختیارتان خواهد بود. برنامه‌ریزی‌های مالی در این راه به کمک شما می‌آیند.
از همان ابتدا که به درآمدزایی می‌رسید، برای پول خود بودجه‌بندی ترتیب بدهید و اجازه ندهید که مخارج‌تان از بودجه‌بندی خارج شود. برنامه‌ریزی به شما نظمی می‌دهد که رسیدن به آرزوهای‌تان را میسر می‌کند. نظم و ترتیب در هر کاری به شما کمک می‌کند تا موفق‌تر باشید. در زمینه مالی و برای ثروتمند شدن هم این موضوع را در نظر داشته باشید.

بیشتربخوانید: چگونه برنامه ریزی کنیم برای زندگی | اصول برنامه ریزی درستبرای ثروتمند شدن سرمایه‌‌گذاری کنید

در آخر

ثروتمند شدن از شما دور نیست. اما هنوز راه آن را درست پیدا نکرده‌اید. واقعیت این است که اگر در کاری دارای مزیت‌هایی نسبت به سایرین باشید یا تمرکز و تلاش خوبی به خرج بدهید به راحتی در پناه ریسک‌های حساب شده در سرمایه‌گذاری به موفقیت و درآمد خواهید رسید. اراده و تلاش از مهم‌ترین عناصر موفقیت در هر زمینه‌ای هستند.
پس اراده و تلاش را چراغ راه مسیر خود کنید و مطمئن باشید که حتما راهی برای رسیدن به ثروت بیشتر در زندگی همه وجود دارد. اگر احساس می‌کنید که از این راه دور هستید، فقط یک علت وجود دارد؛ هنوز به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید و دنبال آن نگشته‌اید. ثروتمند شدن یک مسیر ممکن است.
البته همه می‌توانند ثروتمند شوند ولی دلیل اینکه تنها عده اندکی از افراد به این رویا و هدف دست می‌یابند این است که تنها درصد اندکی حاضرند تلاش زیادی به خرج بدهند و ثابت‌قدم به مسیر درآمدزایی و سرمایه‌گذاری فکر کنند. یادتان باشد که ثروتمند شدن خوشایند است اما زحمت و تلاش زیادی می‌طلبد و هیچ ثروت بادآورده‌ای نمی‌تواند به راحتی به خوشبخت شدن شما بیانجامد.

اگر فکر می‌کنید برای ثروتمند شدن آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موانع رسیدن به موفقیت را بیاموزید

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست