مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راه های تسلط بر ذهن را یاد بگیرید و دنیا را فتح کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

راه های مسلط شدن بر ذهن را باید یاد گرفت. هیچ‌کس از ابتدای تولد با این مهارت به دنیا پا نمی‌گذارد. برای اینکه بتوانید فردی قوی باشید که بر ذهن خود تسلط کافی دارد و می‌تواند هر خواسته خود را به خوبی عملی کند باید قدرت تفکر و کنترل ذهنی‌تان را به شدت افزایش بدهید.
با وجود یافتن راه های تسلط بر ذهن می‌توانید کیفیت زندگی‌تان را بالا و بالاتر ببرید. افزایش کیفیت زندگی هر شخص در گروی یافتن راه‌هایی است که توانایی‌ها و نقاط قوت او را توسعه می‌دهد. اگر دوست دارید راه های تسلط بر ذهن را یاد بگیرید با سایت موفقیت خودساخته همراه باشید:

آمادگی کنترل افکار از راه های مسلط شدن بر ذهن

همه ما گاهی‌اوقات دچار احساسات منفی می‌شویم. از احساسات منفی و ناخوشی‌ها که گریزی نیست. پس باید به جای اینکه به طور کلی منکر وجود چنین مشکلاتی شویم به این بپردازیم که چطور باید خود را برای کنترل افکار از راه های تسلط بر ذهن برای لحظات غم و بی‌حوصلگی آماده کنیم.
یادتان باشد که همه دچار این لحظات می‌شوند. هر زمانی که دچار احساسات منفی شدید به خودتان تلنگر بزنید و یادآوری کنید که قرار نیست در این حس و حال باقی بمانید. این قراری است که خودتان با خودتان می‌گذارید و اجازه ماندگاری غم را نخواهید داد. آمادگی خود را برای رویارویی با چالش‌های ناخوشایند و لحظه‌های سخت بالا ببرید.
اما چطور می‌توان خود را برای مواجهه به چنین لحظاتی آماده کرد. باید راه های تسلط بر ذهن را یاد بگیرید. به این صورت که اجازه ندهید که غصه و بی‌حوصلگی تمام وجودتان را بگیرد. زمانی که این احساسات منفی زنگ در را به صدا درآوردند و پیدا شدند با خودتان عهده کنید که اجازه نمی‌دهید مهمانانی ماندگار در خانه ذهن‌تان شوند.

راه های تسلط بر ذهن را باید یاد گرفت

نام بردن نگرانی‌ها و مشکلات

یکی از راه های تسلط بر ذهن این است که دلیل و ریشه مشکلات‌تان را شناسایی کنید. به جای اینکه سردرگم و مبهم بمانید و متوجه نباشید که چه چیزی باعث می‌شود شما بی‌حوصله و ناراحت باشید، دلایل را پیدا کنید و آنها را نام ببرید.
زمانی که بدانید دلیل احساسات منفی‌تان چیست به راحتی می‌توانید دلایل آن را نابود کنید و خوشحال به مسیرتان ادامه بدهید. مثلا اگر نگران یک آزمون هستید با خود بنشینید و دلایل عمده این نگرانی را واکاوی کنید.
مثلا از خود بپرسید که چرا آزمون شما را نگران می‌کند؟ عاقبت کم شدن یا خراب کردن نمره چیست؟‌ چرا باید نگران باشید و ریشه‌های آن چیست؟ نگرانی‌ها را نام ببرید و به کشف دلایل مشغول شوید. این کار آرامش بیشتری به شما خواهد داد و از راه های تسلط بر ذهن است.

بیشتر بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم ؟

درک منطقی نبودن ترس

ترس از جمله احساساتی است که منطق دقیق و قوی خاصی پشت آن نیست. شما از چیزی می‌ترسید که برای فردی دیگر خنده‌دار است. یعنی آدم‌ها، ترس‌های مختلفی دارند که بنا به شرایط شخصی و زندگی‌شان به وجود می‌آید و با کار کردن روی آنها به راحتی می‌توانند شجاع شوند و ترس‌های‌شان را کنار بگذارند. ترس، محدودیت است و منطقی نیست.
راه های تسلط بر ذهن به معنی این است که احساسات منفی و ناتوانی‌های‌تان را یک به یک کنار بگذارید و قوی و قوی‌تر شوید. از منطقه امن خود خارج شوید و در قفس ترس‌های‌تان اسیر نمانید. یادتان باشد که ترس، منطق را از شما می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش هیجانی در زندگی و افزایش خودکنترلی

گذشت و بخشش

یکی از مهم‌ترین راه های تسلط بر ذهن هم گذشتن و بخشش است. گذشتن و بخشش دارای معانی بسیار متنوع و گسترده‌ای است. پس تلاش کنید که آنها را در ابعاد مختلف زندگی‌تان وارد کنید و از آرامشی که به شما می‌دهند به نفع رشد ذهن و تفکرتان بهره ببرید.
بخشش از گناه دیگران یا گذشت کردن از برخی چیزها در زندگی هم اراده‌تان را قوی می‌کند و هم باعث می‌شود که سبکبال و رهاتر بدون وجود کوله‌باری از غم و دلخوری به زندگی‌تان ادامه بدهید. بدیهی است، کسی که از این موارد رها باشد، راه های تسلط بر ذهن خود را به خوبی آموخته است و می‌تواند آزاد و قوی زندگی کند.

بیشتر بخوانید: 5 رازی که رابطه شما با عشقتان را قوی تر می کند

زندگی کردن در زمان حال

زندگی کردن در زمان حال هم از جمله مواردی است که در دسته مهم‌ترین راه های تسلط بر ذهن قرار می‌گیرد. هر چقدر توانایی درک و مزه کردن لحظات حال را بدون داشتن نگرانی از گذشته‌ها و آینده‌ها بیشتر در خودتان تقویت کنید، شادتر و بهره‌ورتر زندگی خواهید کرد و به ذهن‌تان مسلط‌تر خواهید شد.
یادتان باشد که غصه خوردن درباره گذشته‌ها مانع از آن می‌شود که لحظات حال را به خوبی بسازید و فکر کردن بیش از حد به آینده هم باعث می‌شود تا نتوانید در حال حضور داشته باشید و مقدمات شکل‌دهی لحظات خوب آینده را فراهم کنید. پس بهتر است هنر زیستن در زمان حال را بدانید.

برگزیدن شادی و اولویت قرار دادن آن

شادی یکی از شاه‌کلیدهای راه های تسلط بر زندگی است. شادی یک حس است که خودتان آن را می‌سازید. در واقع، شاد بودن و شاد ماندن یک انتخاب است. هیچ‌کس به طور بالقوه شاد به دنیا پا نمی‌گذارد. شاد بودن یک حس درونی است که با تلاش‌های بیرونی شما به وقوع می‌پیوندد. باید راه‌های شاد شدن و ایجاد رضایت‌مندی در زندگی را برای خود پیدا کنید و با داشتن تعریف دقیقی از آنها در ذهن، خود را شاد و سرزنده نگه دارید.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

یکی از راه های تسلط بر ذهن این است که دلیل و ریشه مشکلات‌تان را شناسایی کنید

در آخر

راه های مسلط شدن بر ذهن را یاد بگیرید و آنها را در زندگی‌تان جاری کنید. باور کنید که زندگی یک تلاش است. تلاش برای کشف بهتر خود و محیط پیرامون‌تان. هر چقدر خود را بشناسید و افکار و اعمال‌تان را بیشتر در کنترل بگیرید، خوشبختی بیشتری را تجربه خواهید کرد. پس زندگی را بسازید و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکنید.
باید یادتان باشد که هر مشکلی چاره‌ای دارد و قرار نبوده است که بی‌دغدغه و مانند یک کودک در اوج بی‌خیالی زندگی کنید. پس چالش‌ها قطعا در زندگی‌تان به وجود می‌آیند. این شما هستید که باید نهایت تلاش‌تان را به کار بگیرید تا بتوانید راحت‌تر زندگی کنید و احساسات خوبی به دست آورید که هم خودتان را خوشحال می‌کنند و هم اطرافیان‌تان را.

برای تسلط پیدا کردن بر ذهن، خودساخته شرکت در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر کلیک کنید:

یکی از مهم‌ترین راه های تسلط بر ذهن هم گذشتن و بخشش است

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست