فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تلاش برای موفقیت تا آخرین نفس

اشتراک گذاری این مطالب در:

تلاش برای موفقیت همیشه هم به نتیجه نمی‌رسد. گاهی ممکن است برای یک هدف تلاش زیادی کنید، اما در نهایت به آن دست پیدا نکنید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تلاش برای موفقیت به نتیجه نرسد، قدم برداشتن بدون برنامه است. برنامه در زندگی نقش مهمی دارد. روزهایی که بدون برنامه از خانه خارج می‌شوید، هر کاری انجام می‌دهید، به جز کاری که در سرنوشت و آینده‌ی شما مؤثر است. ممکن است وقت زیادی را برای گشت و گذار در خیابان صرف کنید. در حالی که هیچ تاثیری بر زندگی شما ندارد.

چه کنیم تا تلاش برای موفقیت به نتیجه برسد؟

با توجه به تاثیر برنامه‌ریزی در زندگی، ابتدا قبل از هر چیز لازم است تا برای هدف خود برنامه مشخص کنید. داشتن یک مسیر مشخص شما را برای تلاش کردن مجاب می‌کند. در عین حال تلاش کردن با چشم باز و عاقلانه همراه است. دانش‌آموزشی که می‌خواهد در کنکور رتبه‌ی بالایی را کسب کند و وارد یک دانشگاه برتر شود، باید سال‌ها قبل از آزمون کنکور آماده شود. او قرار است با مجموعه‌ای از افراد تلاشگر و مصمم رقابت کند. پس لازم است تا با برنامه‌ریزی پیش برود.

تاثیر برنامه‌ریزی در موفقیت چقدر است؟

مهم‌ترین تاثیر برنامه‌ریزی بازداشتن شما از رفتن به حاشیه است. وقتی بدانید فردا که از خواب برمی‌خیزید باید چه کاری را انجام دهید، از هدر دادن وقت خود صرف‌نظر می‌کنید. ما وقتی وارد حواشی زندگی می‌شویم که از قبل برنامه‌ی مشخصی نداشته‌ایم. اما وقتی با برنامه پیش می‌رویم، می‌دانیم که ساعت به ساعت زندگی چه کاری باید انجام دهیم. برنامه‌ریزی همچون یک چراغ عمل می‌کند که مسیر رسیدن به هدف را برای ما روشن می‌کند.
وقتی بدون برنامه هستید، حتی اگر هدف را مشخص کنید باز هم احتمال موفقیت شما کم می‌شود. زیرا نمی‌دانید در چه زمینه‌ای باید تلاش کنید. ممکن است برای امور فرعی و غیرمرتبط با هدف اصلی، تلاش کنید. در حالی که در خیال خود آرام هستید. اما واقعیت اینست که به هدف نمی‌رسید. زیرا بدون برنامه به بیراهه می‌روید.

تلاش برای موفقیت همیشه هم به نتیجه نمی‌رسد

برای موفقیت باید تا آخرین نفس بجنگید

وقتی براساس علایق و استعدادهای خود یک هدف را مشخص و سپس برنامه‌ریزی می‌کنید، باید برای رسیدن به آن مصمم باشید. در این راه باید مدام انگیزه‌ی خود را بازیابی کنید. زمانی که ناامید می‌شوید از صحبت کردن با افراد منفی‌باف بپرهیزید. زیرا آن‌ها با منفی بافی شما را از رسیدن به هدف باز می‌دارند. وقتی با موانع و مشکلات روبه‌رو می‌شوید، به موفقیت فکر کنید. شیرینی رسیدن به هدف باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید از موانع عبور کنید.

خلاقیت به خرج دهید

تلاش کردن برای موفقیت باید با خلاقیت همراه باشد. اگر بخواهید فقط به تلاش بدون تفکر ادامه دهید، موفق نمی‌شوید. در دنیایی که رقابت بین افراد باهوش است، زمانی شما می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید که قوه‌ی تفکر بهتری داشته باشید. مدام خود را بروزرسانی کنید. از اصرار بر روی روش‌های قدیمی بپرهیزید. برای موفقیت لازم است تا خود را به روز کنید و از تکنیک‌های جدید بهره ببرید.

اگر فکر می‌کنید برای دستیابی به موفقیت آمادگی لازم را ندارید، خودساخته شرکت در دوره «موفقیت به روش استیو جابز» را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

موانع رسیدن به موفقیت را بیاموزید

 

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست