مقالهوبلاگ

تاثیر امیدواری بر زندگی چیست و چطور زندگی‌تان را دگرگون میکند؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

حتما شنیده‌اید که می‌گویند، آدمی به امید زنده است. امید می‌تواند روز و روزگارِ سخت و دشوار را برای‌تان قابل‌تحمل کند و شما را به دونده ماراتونی بدل کند که اگرچه باید راهی سخت و دراز را تا لحظه رسیدن به مقصد طی کند اما تمام دشواری‌ها را به جان می‌خرد. زیرا نوری که از دور برایش سوسو می‌زند، شعله عشق و امید است که نوید لحظه‌های خوش و افتخار را دارد.
امید برای آدمی مانند هوا برای نفس کشیدن لازم است. تاثیر امیدواری بر زندگی را دست‌کم نگیرید و مطمئن باشید که با ایجاد حس و حال مثبت آن در زندگی می‌توان از سخت‌ترین و تلخ‌ترین زاویه‌های زندگی هم گذر کرد. با ما همراه باشید تا برای‌تان بگوییم تاثیر امیدواری بر زندگی چیست.

تاثیر امیداوری بر زندگی و افزایش اراده

تاثیر امیدواری بر زندگی بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنید. کسی که امید را در رگ‌های زندگی‌اش جاری می‌سازد به قدرت اراده بیشتری هم دست پیدا خواهد کرد. این اراده و امید چه نسبت و رابطه‌ای با هم دارند؟ واقعیت این است، زمانی که به آینده یا به طور کلی رسیدن به یک مقصد مشخص، امید دارید، آن هدف و مقصد را دست‌یافتنی می‌بینید و در نتیجه، گام نخست برای رسیدن به هدف یعنی اراده در وجودتان شکل می‌گیرد.
کسی که امیدوار است، رسیدن به آرزوهایش را شدنی و ممکن می‌بیند پس با خود برنامه‌ریزی می‌کند و عزمش را جزم می‌کند تا به هر آنچه در سر دارد به خوبی دست پیدا کند. اراده چنین فردی قوی می‌شود و می‌تواند برای حرکت در مسیرش از توانایی‌های خود بهره ببرد.
اما کسی که همیشه ناامید است و از تاثیر امیدواری بر زندگی خود بی‌خبر است، مدام منفی‌بافی می‌کند و توان رسیدن به اهداف را در خود نمی‌بیند. زیرا امیدی به احقاق آرزوهایش ندارد. پس اراده و عزمی هم در او شکل نمی‌گیرد.

تاثیر امیدواری بر زندگی از نقطه نظر سلامت جسمانی هم بسیار قابل‌توجه است

اثرات مثبت امید در یادگیری و بهبود عملکرد

کسانی به خوبی موضوعات تازه و جدید را یاد می‌گیرند که هم به یادگیری و توسعه دانش خود علاقه داشته باشند و هم به خود در مسیر یادگیری اعتماد کنند و با انرژی مثبت به خود تلقین کنند که با تلاش و توجه قطعا توانمندی‌های‌شان را گسترش خواهند داد.
چه کسی می‌تواند این‌چنین خوش‌بین و مثبت در زندگی پیش برود؟ قطعا کسی که دریچه‌های امیدواری را به روی زندگی خود باز کرده است و از نور امید و خوش‌بینی بهره می‌برد. پس تاثیر امیدواری بر زندگی بسیار زیاد است و حتی در بهبود عملکرد کاری و یادگیری افراد هم دیده می‌شود. کسانی که امیدوارند و به روزهای نیامده خوش‌بین هستند برای رسیدن به آن روزها تلاش می‌کنند و در نتیجه یادگیری و خلاقیت هم در مسیرشان هویدا می‌شود.
کسی که خوب، موضوعات تازه را یاد می‌گیرد و خلاق است در زمینه‌های گوناگون هم موفق‌تر خواهد بود. پس تاثیرات امیدواری بر زندگی را همیشه در نظر داشته باشید و اجازه ندهید که ابرهای تیره ناگهانی با نداهای درونی اشتباهی که در وجودتان بیدار می‌کنند، شما را راهی سرزمین سردی کنند که در آن خاموشی حکم‌فرماست و کسی دل به آینده‌های زیبا نمی‌سپرد.
هم دانشجویان و دانش‌آموزان و هم کارمندان و نیروهای کار مختلفی که امیدوار و خوش‌بین هستند در مدرسه، دانشگاه و محل کارشان، عملکرد بهتری دارند. افراد امیدوار با علم به اینکه تغییرات مثبت همیشه انتظارشان را می‌کشد، بیشتر و بیشتر تلاش می‌کنند و همین تلاش خوش‌بینانه از آنها افرادی موفق و بهره‌ور می‌سازد.

جلوه تاثیر امیدواری بر زندگی در مدیریت بحران‌ها

از دیگر موارد تاثیر امیدواری بر زندگی باید به توانمندی افراد امیدوار به مدیریت بحران‌ها اشاره کرد. حتما قبول دارید که زندگی پر است از لحظه‌های شاد و غم‌انگیز. هیچ‌گاه نمی‌توان به غم‌ها و شادی‌های آن عادت کرد چون در هر جاده‌ای، هزاران اتفاق پیش‌بینی‌نشده قرار دارد.
تنها راه توانمندی برای مقابله با این پیچ و خم‌ها، تقویت ویژگی انعطاف‌پذیری در خود است. کسی که خود را قوی و منعطف می‌کند در مواجهه با چالش‌های مختلف زندگی به خوبی واکنش نشان خواهد داد. افرادی می‌توانند خود را منعطف و قوی کنند و مدیریت بحران‌ها را به خوبی به دست بگیرند که به یک نتیجه‌گیری خوب و آینده روشن امیدوار باشند. هر چقدر پرتوهای نور امید را بیشتر بر زندگی‌تان بتابانید به فردی قوی‌تر و مستحکم‌تر بدل می‌شوید.
یعنی فردی که می‌تواند در هر چالشی با ریزبینی و خوش‌بینی از تمام ظرفیت‌های در دسترس خود استفاده کند و بحران‌ها را یکی پس از دیگری از میان بردارد. تاثیر امیدواری بر زندگی بسیار زیاد است به گونه‌ای که افراد امیدوار، قدرت حل مساله خوبی هم پیدا می‌کنند. این افراد می‌دانند که با در دست گرفتن کنترل وضعیت و امید به ایجاد تغییرات مثبت، امکان حل همه مشکلات وجود دارد.
در نتیجه در مسیر مدیریت بحران‌ها بسیار خوب و قوی عمل می‌کنند. امید را در زندگی خود از دست ندهید و بدانید که تاثیر امید بر زندگی آن قدر زیاد است که می‌تواند حتی از دستان خالی‌تان هم دستانی توانمند و موفق بسازد.

افراد امیدوار و حفظ سلامتی جسمانی

تاثیر امیدواری بر زندگی از نقطه نظر سلامت جسمانی هم بسیار قابل‌توجه است. علت این موضوع یعنی بالا بودن سلامت جسمانی افراد امیدوار نسبت به افراد بدبین و منفی‌باف در این است که امیدواران معمولا با خوش‌بینی خاصی که نسبت به آمدن روزهای خوش و خوش‌تر دارند، سبک زندگی سالم‌تری انتخاب می‌کنند.
مثلا دوست دارند که اندام و ظاهر بهتری داشته باشند پس به رژیم غذایی‌شان توجه می‌کنند. یا از ورزش کردن و سالم ماندن اعضای بدن خود لذت می‌برند چون مدام در انتظار روزگاری خوش‌تر هستند که خود را در آن سالم و شاداب تصور می‌کنند. پس اجازه نمی‌دهند که رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن و… باعث بیمار شدن و از دست رفتن لحظات خوش‌شان شود.
پس یکی از نشانه‌های بارز امیدواری در زندگی، داشتن سبک زندگی سالم، شاداب و پویایی است که در آن فرد به سلامت جسم و روح خود اهمیت زیادی می‌دهد و مدام در انتظار آمدن روزهای خوش‌تر و شادتر است.

تاثیر امیداوری بر زندگی و افزایش اراده

در آخر

تاثیر امیدواری بر زندگی بسیار زیاد است. نباید امید را دست‌کم بگیرید. برای اینکه این حس ناب و مثبت وارد زندگی‌تان شود تمام تلاش خود را به کار بگیرید و از نگاه کردن مداوم به نیمه خالی لیوان دست بکشید. باور کنید که امیدواری می‌تواند موفقیت و شادی‌های بسیاری را برای‌تان رقم بزند.
این‌قدر بدخلقی نکنید و از زمین و زمان گلایه نداشته باشید. حتی اگر حق با شما باشد و اطرافیان یا شرایط محیط پیرامون‌تان بسیار بد باشد باز هم دو انتخاب بیشتر پیش روی‌تان نیست. یا باید قوی و امیدوار زندگی کنید و به مسیر تجربه‌ها ادامه بدهید یا مدام غصه بخورید و منفعل شوید. این دو رویکرد و انتخاب می‌تواند زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند.
بدیهی است که رویکرد توام با امید و شادابی بسیار بهتر از گزینه دیگر است. پس تلاش کنید تا تاثیر امید بر زندگی را روز به روز بیشتر کنید. مطمئن باشید که افراد امیدوار به کشف دقیق‌تر این جهان دست می‌زنند و به همین خاطر است که از آن بیشتر بهره‌مند خواهند شد.
اگر دوست دارید که در مدت حیات‌تان روی این کره خاکی به رشد و شادی دست پیدا کنید از جاده امید و شادابی به سمت اهدافی زیبا و خوش‌بینانه‌ حرکت داشته باشید و باور کنید که تاثیر امید بر زندگی آن قدر زیاد است که می‌تواند شما را از یک فرد معمولی با دستاوردهای اندک به فردی موفق و شاد تبدیل کند.

اگر فکر می‎کنید برای موفقیت آمادگی کافی رو ندارید و یا هنوز به آیندتون امیدوار نشدید، خودساخته «دوره موفقیت به روش استیو جابز» رو به شما معرفی می‎کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

تاثیر امیدواری بر زندگی

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست