فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

هیچی تغییر نمیکنه تا تو تغییر نکنی

اشتراک گذاری این مطالب در:

تغییر زندگی بدون تغییر دادن ذهن امکان‌پذیر نیست. شاید باور نکنید اما بزرگترین مانع موفقیت شما ذهن شماست. به زمان‌هایی فکر کنید که قصد دارید یک کار مثل تمیز کردن اتاق یا انبار را انجام دهید. وقتی تازه شروع به کار می‌کنید ذهن شما از آشفتگی محیط هراس دارد و کار را بیش از حد سخت می‌پندارد. اگر قادر باشید به ذهن خود غلبه کنید و برای مرتب کردن اتاق یا انبار آماده شوید، بدن خود به خود نرم می‌شود و در یک چشم به هم زدن همه جا را مرتب می‌کنید.
حال به زمانی فکر کنید که به دلیل تنبلی و غلبه‌ی ذهن بر شما، کار را رها می‌کنید. یا آن را به وقتی دیگری موکول می‌کنید. بسیاری از کارهای ما به همین شکل انجام می‌شود. برای تغییر زندگی لازم است تا ذهن خود را نسبت به موضوعات و مسائل اطرافمان تغییر دهیم.

چگونه مسیر زندگی خود را تغییر دهیم؟

برای تغییر مسیر زندگی لازم است تا از عادت‌های نادرست خود شروع کنیم. عادت‌هایی مثل دیرخوابیدن، تنبلی، بی‌حوصلگی، عجول بودن، پرخوردی، پرخاشگری و … باعث اختلال در زندگی می‌شود. بدون شک هیچ کس بدون عیب و نقص نیست. اما وقتی نقایص ما بیش از حد پررنگ می‌شوند، زندگی عادی را مختل می‌کنند. برای مثال فردی که بیش از حد عجول است، مدام دچار تصمیم‌گیری‌های عجولانه و بدون تفکر می‌شود. نتیجه‌ی این نحوه‌ی تصمیم‌گیری زندگی و آینده‌ی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
اگر قصد دارید زندگی خود را به طور کلی تغییر دهید می‌توانید این راهکارها را مورد توجه قرار دهید:

1- ساعت خود را نیم ساعت به جلو بکشید

اگر تنبلی و بی حوصله هستید و یا برای انجام کارها بیش از حد صبوری به خرج می‌دهید، بهتر است ساعت خود را نیم ساعت به جلو بکشید. با این کار مقداری استرس مفید در شما ایجاد می‌شود. اگر قصد دارید به سرکار بروید، نیم ساعت زودتر بیدار می‌شوید و کارها را انجام می‌دهید. سحرخیزی یکی از عادت‌های مفید در طی روز است که می‌تواند شما را برای انجام بسیاری از کارها آماده کند.

چگونه مسیر زندگی خود را تغییر دهیم؟

2- قبل از انجام به مفید بودن کار فکر کنید

وقتی در انجام کاری هستید، بهتر است در همان ابتدا به مزایا و فواید آن فکر کنید. در حالا حاضر این مطلب را مطالعه می‌کنید. آیا این مطلب برای شما فایده‌ای دارد؟ یک ساعت بعد به سمت تلویزیون می‌روید. آیا تماشای تلویزیون سودی به حال زندگی شما دارد؟ در هر کاری بهتر است این سوال را از خود بپرسید. اگر سود و منفعت یک کار کمتر از مضرات آنست و باعث وقت تلف کردن می‌شود، بهتر است همین الان آن را کنار بگذارید و به سراغ کار دیگری بروید. نه بخاطر اینکه این کار سود کمی دارد. بلکه به این خاطر که از عادت خود دل بکنید.

3- برای عادت‌های خوب انگیزه ایجاد کنید

بسیاری از کارهایی که به حال ما فایده دارند، چندان دل‌انگیز نیستند. برای مثال کتاب خواندن شاید باب پسند همه نباشد. یا مثلا یادگیری یک مهارت جدید به استعداد، تلاش، هزینه و زمان نیاز دارد. برای اینکه به کارهای خوب عادت کنیم، باید انگیزه‌ی آن را در خود ایجاد کنیم. هدفمند پیش برویم. برای مثال ورزش روزانه تناسب اندام و اعتماد به نفس را به ما می‌دهد. فکر کردن به عاقبت بسیاری از امور، انگیزه و شوق انجام آن را ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست