فیلمویدیو انگیزشی موفقیت

شکست خوردن باید یکی از گزینه ها باشه

اشتراک گذاری این مطالب در:

شکست خوردن بر خلاف بار سختی که به همراه دارد، تلخ نیست. درست است که شکست خوردن باعث ناامیدی، سرخوردگی، افسردگی، انزوا و کاهش اعتماد به نفس می‌شود. اما تنها در مواقعی شکست خوردن به مسیری تلخ ختم می‌شود که ذهن ما آن را هدایت کرده باشد. ذهن حتی می‌تواند از شکست یک تجربه‌ی مفید برای قوی‌تر شدن بسازد.

فواید شکست خوردن در زندگی

زندگی بدون پستی و بلند، بعد از مدتی تکراری می‌شود. شکست خوردن مهم‌ترین عاملی است که باعث لذت بردن از موفقیت می‌شود. اگر در زندگی مدام خوش شانس باشید و موفقیت‌های بی‌شماری به دست آورید، بعد از مدتی از شور و هیجان آن کاسته می‌شود. به همین دلیل است که شکست نیز مزیت‌های خاص خود را دارد که ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- شکست خوردن باعث تقویت شخصیت می‌شود

زندگی راحت و بدون مشکل شاید مدتی شیرین باشد، اما حلاوت آن بعد از مدتی از بین می‌رود و چیزی هم برای یادگیری ندارد. مهم‌ترین مزیتی که شکست خوردن به همراه می‌آورد، بهبود شخصیت است. وقتی چالش‌های زیادی در برابر کسی قرار می‌گیرد، باعث می‌شود به همه چیز آشنایی پیدا کند. بدون شکست زندگی در بی‌تحرکی و رکود می‌گذرد و در نتیجه فرصت‌های رشد و ترقی برای کسی مهیا نمی‌شود. تجارب تلخ می‌توانند مسیرهای آینده را برای ما روشن‌تر کنند.
برای مثال فردی که چندین با در سرمایه‌گذاری بورس شکست خورده است، نهایتاً به تجارب جدیدی دست پیدا می‌کند. در نهایت می‌تواند با توجه به تجارب تلخ قبل، مجددا در بورس سرمایه گذاری کند. زیرا نسبت به همه چیز اطلاعات کسب کرده است. اما کسی که برای اولین بار قصد ورود به بازار بورس را دارد، گویی وارد یک راه نامشخص می‌شود.

بیل گیتس در مورد شکست خوردن معتقد است

2- شکست معلم سخت‌گیری است

بیل گیتس در مورد شکست خوردن معتقد است که معلمی سخت‌گیر و دلسوز است. موفقیت همچون معلم آرام و نابلد می‌ماند که قادر نیست موانع و احتمالات شکست را به کسی بیاموزد. تصور کنید برای رسیدن به یک هدف، مسیری را برای خود مشخص می‌کنید. ابتدا مسیر فقط موفقیت نصیب‌تان می‌شود. این موفقیت‌ها شما را به همه چیز غرّه می‌کند. به‌طوری که احتمالات شکست و موانع را در نظر نمی‌گیرید. اما به یک‌باره شکست سهمگین به شما وارد می‌شود که مجبورید کسب و کار را برای همیشه رها کنید.
حال اگر در ابتدای مسیر چندین بار طعم شکست را تجربه کنید، با قدرت بیشتری به جلو می‌روید و این احتمال را هم در نظر می‌گیرید که ممکن است در آینده مشکلات دیگری سد راه‌تان قرار بگیرد. به طور کلی شکست خوردن باعث ایجاد آمادگی روحی و ذهنی می‌شود. از طرف دیگر، با شکست درس‌های ارزشمندی را می‌آموزید که به موفقیت‌تان در آینده کمک می‌کند. موفقیتی که با شکست خوردن بدست آید، همیشگی و دائمی است. زیرا به همه‌ی راه‌هایی که موفقیت را از شما می‌ستاند، مسلط شده‌اید.
زلزله به خودی خود حادثه‌ی خوبی نیست. اما در مکان‌هایی که زلزله‌خیز هستند، ساکنین در چاره‌ی ساخت ساختمان‌هایی با مقاومت بالا و ضدزلزله هستند. بنابراین اگر زلزله‌ی سهمگین رخ دهد، احتمال تخریب و کشتار در آن کمتر است. حال به مناطقی فکر کنید که تا به حال در آنجا زلزله رخ نداده و سابقه‌ای از وقوع این حادثه ندارند. اما اگر یکبار زلزله‌ی سهمگین رخ دهد، جان هزاران نفر را می‌گیرد و خسارات مالی زیادی را نیز بر جای می‌گذارد.
شکست خوردن هم درست مثل زلزله‌های خفیفی می‌ماند که باعث ایجاد آمادگی در ما می‌شود.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست