افکار مثبتفیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

افکار شرطی – بزرگترین دشمن رویاهاته

اشتراک گذاری این مطالب در:

افکار شرطی به افکاری گفته می‌شود که همیشه با اما و اگر همراه  هستند. افکار شرطی را باید نوعی از افکار منفی به حساب آورد که مانع از انجام امور مثبت در زندگی می‌شوند. درست وقتی برای انجام یک کار آماده می‌شوید و تصمیم قطعی خود را برای تغییر در زندگی می‌گیرید به ناگهان اما و اگرها شروع می‌شود: اگر موفق نشوم چه؟ اما اگر نشد چه؟ اگر به هدف نرسیدم چه می‌شود؟ و …. همه این افکار منفی باعث می‌شود تا از رفتن به سمت موفقیت باز داشته شوید. در ادامه با مجله موفقیت خودساخته همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راه های درمان شک و بدبینی ” برگرداندن آرامش به زندگی”

افکار شرطی چه تاثیری بر زندگی دارند؟

مهم‌ترین مشکلی که در نتیجه‌ی افکار شرطی در زندگی ایجاد می‌شود، ایجاد شک و تردید نسبت به اهداف انتخاب شده است. ذهن ما بیشترین تاثیر را بر روی موفقیت و شکست‌مان در زندگی دارد. وقتی یک ایده در ذهن شکل می‌گیرد، به افکار مثبت نیاز دارد تا همچون یک موتور محرکه ما را به سمت هدف سوق دهد. درست مثل زمانی که در یک مهمانی در مورد یک موضوع بحث می‌کنید. چند نفر با افکار مثبت شما را همراهی کرده و باعث می‌شوند تا شوق و اشتیاق بیشتری برای دنبال کردن هدف پیدا کنید.
اما در همین زمان یک نفر به سراغتان می‌آید و تمام صحبت او اینست اگر نشود چه؟ اگر آنچه می‌خواهی بدست نیاید چه؟ اما اگر آن هدفی که می‌خواهی نشد چه؟ و …. . وقتی حرف‌های او را ارزیابی می‌کنید باعث می‌شود نسبت به هدف شک کنید. شک و تردید بزرگترین دشمن موفقیت است. افراد موفق کسانی هستند که حتی یکبار به هدف خود شک نمی‌کنند. افکار شرطی شک و تردید را در شما تقویت کرده و باعث منحرف کردن شما از مسیر موفقیت می‌شوند.
افکار منفی تنها در ابتدای ارزیابی برای تصمیم‌گیری تاثیرگذارند. وقتی تصمیم نهایی گرفته شد نباید اجازه‌ی ورود به هیچ فکر منفی داده شود. در مرحله‌ی ارزیابی لازم است تا تمامی جوانب منفی و مثبت یک ایده مد نظر قرار بگیرد تا از خیال‌پردازی فاصله بگیرید. گاهی یک ایده در حد تصور و اجرای آن غیرممکن است. افراد عاقل و منطقی هیچ‌گاه بدون ارزیابی اولیه وارد مرحله‌ی اجرا نمی‌شوند. اما بعد از آنکه تصمیم گرفته شد اجازه ورود افکار شرطی را به ذهن خود نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: چه راه هایی برای تقویت قدرت باور ذهن وجود دارد؟

چطور از افکار شرطی فاصله بگیریم؟

چطور از افکار شرطی فاصله بگیریم؟

برای فرار از افکار شرطی باید جملات منفی را از ذهن خود دور کنید. وقتی عاقلانه در مورد یک ایده تصمیم گرفته‌اید و همه‌ی جوانب را سنجیده‌اید، دلیلی ندارد بخواهید در مورد موفقیت آن شک کنید. وقتی کسی تصمیم می‌گیرد یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کند، باید همه‌ی جوانب آن از جمله تأمین سرمایه، تخصص و مهارت، پیدا کردن مشتری، رقابت با برندها‌ی معتبر و … را در نظر داشته باشد. بعد از ارزیابی‌های اولیه دیگر هیچ دلیلی برای افکار شرطی باقی نمی‌ماند.
هدف باید در انتهای ارزیابی‌ها انجام شود. به‌این معنا که با افراد مجرب و متخصص مشورت کنید. همه‌ی جوانب منفی را در نظر بگیرید و بعد از نتیجه‌گیری کلی و احتمال رسیدن به موفقیت، اجازه‌ی ورود افکار منفی را به ذهن ندهید. افکار شرطی از جملات منفی شروع می‌شود. وقتی به اما و اگرها اجازه‌ی دخالت در تصمیم‌گیری ندهید، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند سد راه شما شود.

اگر افکار شرطی دست از سر شما برنمی‎دارد به خاطر وجود ذهن شماست که باید آن را تغییر دهید. برای داشتن ذهن موفق خودساخته شرکت در دوره «چطور ذهن موفق داشته باشیم» را به شما توصیه میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

چطور از افکار شرطی فاصله بگیریم؟

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست