فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

برند خودت باش و خود واقعیت رو نشون بده

اشتراک گذاری این مطالب در:

خودت باش تا دیگران هم تو را باور کنند. برای تبدیل شدن به فردی سرشار از اعتماد به نفس لازم است که ابتدا به خودشناسی برسید. زیرا وقتی کسی خودش را به‌طور کامل بشناسد، نسبت به آن دیدگاه مثبتی پیدا می‌کند. وقتی کسی از خودش خوشش بیاید و احساس خوبی نسبت به خودش پیدا کند، در واقع به اعتماد به نفس و بعد از آن به عزت نفس می‌رسد. وقتی در مکان‌های عمومی یا در جمع سعی می‌کنی نقش بازی نکنی و خودت باشی، در واقع به این معناست که خود تا را باور کرده‌ای و به اعتماد به نفس رسیده‌ای.

خودت باش و برای خودت زندگی کن

یکی از ایرادات بسیاری از ما این است که بخشی از شخصیت خود را برای دیگران به نمایش می‌گذاریم. وقتی در یک رستوران هستیم و با این‌که به خوردن تمام غذای خود تمایل داریم اما از ترس این‌که دیگران در مورد قضاوت نادرست نکنند، مجبور می‌شویم مقداری از غذای خود را در ته ظرف نگهداریم. در حالی‌که شخصیت درونی ما این‌ کار را نمی‌پسندد. در واقع این کار را تنها برای این‌که بتوانیم قضاوت دیگران را جلب کنیم، انجام می‌دهیم.
افراد موفق کسانی هستند که همیشه شخصیت‌شان را به نمایش می‌گذارند و به دنبال نقش بازی کردن نیستند. قضاوت دیگران درباره‌ی کارها، حرف‌ها و یا لباس پوشیدن ما اهمیتی ندارد. وقتی ما به دلیل احساس سرمای شدید مجبوریم حتی در یک روز بهاری گرم پالتوی زمستانی به‌ تن کنیم اما از ترس حرف و قضاوت مردم یک لباس نازک می‌پوشیم که مثل بقیه باشیم، در واقع بخشی از هویت و شخصیت خود را از دست داده‌ایم.
وقتی تلاش می‌کنیم تا خود را در جمع و یا محل کار و یا تحصیل فردی باکلاس، باپرستیژ و صاحب اعتبار نشان دهیم، با لباس پوشیدن، راه رفتن عجیب و غریب، آرایش‌های زننده و یا حرف زدن با شیوه‌های مختلف و یا استفاده از کلمات قلمبه و سلمبه این هدف به‌دست نمی‌آید. اصالت هر کس عبارت است از خودِ واقعی او که به راستی و بدون ریا و دروغ آن را در نمایش می‌دهد.
خودت باش به این معناست که برای دیگران نقش بازی نکنید و خود را به همان شکلی که هستید و به همان صورتی که خود را می‌پسندید، به دیگران نشان دهید. خود را باور کنید تا دیگران هم به شما ایمان بیاورید. اولین یاور هر کس، خودش است.

خودت باش تا موفق شوی

چطور می‌توانیم خودمان باشیم؟

برای این‌که بتوان خودِ واقعی را به نمایش گذاشت، ابتدا باید آن را باور داشته باشید. کسانی که همیشه در حال نقش بازی کردن هستند، به این دلیل است که بخشی از خودشان را نمی‌پذیرند. شما اگر یک لباس زیبا بخرید حتماً آن را می‌پوشید تا دیگران هم آن را ببینند. اگر قسمتی از این لباس آسیب ببیند، سعی می‌کنید با پوشاندن یا پنهان کردن این قسمت، آن را از دید دیگران مخفی نگه دارید. در مورد شخصیت و رفتار هم این مثال صادق است.
ما زمانی شخصیت خود را مخفی می‌کنیم که ایراد داشته باشد. وقتی تمام تلاش شما این باشد که ایرادات رفتاری خود را برطرف کنید و یک شخصیت کامل از خود بسازید، دیگر هراسی از دیده شدن آن ندارید. پس در انتها باز هم می‌گوییم خودت باش و خودت را باور کنید.

اگر احساس می‎کنید نمی‌توانید خود واقعی‌تان را نشان دهید، احتمالاً اعتماد به نفس شما پایین است. به همین دلیل خود ساخته شرکت در دوره کیمیاگر را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

عزت نفس

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست