فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

فرصت زندگی یکباره از دستش نده

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

فرصت زندگی کردن برای همه به یک اندازه است. اما برخی در استفاده از آن موفق‌ترند. آن‌ها شادتر زندگی می‌کنند و احساس خوشبختی دارند. حتی وقتی به سن میانسالی پا می‌گذارند، احساس می‌کنند یک جوان 20 ساله هستند که باید هر طور که می‌خواهند زندگی کنند. این افراد قدر لحظه‌های عمر خود را دانسته و از فرصت زندگی نهایت استفاده را برده‌اند. فرصت زندگی به خودی خود وجود دارد. اما این ما هستیم که باید قدری دیدگاه خود را تغییر دهیم تا بتوانیم آن را ببینیم.
حتی یک لبخند از سوی اطرافیان یک فرصت زندگی است. اما به راستی ما در طی روز چند بار لبخند اطرافیان و عزیزان خود مواجه می‌شویم؟ چند بار تا به حال به زیبا بودن لبخندشان فکر کرده‌ایم؟ اگر می‌خواهید بدانید فرصت زندگی برای شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فرصت زندگی چیست؟

فرصت زندگی عبارت است از زمان و منابعی که ما را برای دستیابی به هدف و موفقیت یاری می‌دهد. زمانی برای همه به یک اندازه تقسیم شده است. اما ممکن است منابعی که در دسترس ما قرار می گیرد، به یک اندازه نباشد. برخی برای رسیدن به آرزوهایشان همیشه امکانات و شرایط بهتری دارند و قطعاً به تلاش کمتری برای دستیابی به هدف نیاز دارند. اما در برخی دیگر ممکن است حتی منابع و امکانات تا حد صفر باشد. در این شرایط رسیدن به آرزوها و رویاها سخت‌تر از گروه اول است. اما نبود امکانات به معنای مسدود بودن مسیر موفقیت نیست.
افراد باهوش و خلاق کسانی هستند که نبودن امکانات قادر به متوقف کردن آن‌ها نیست. برای مثال اگر این افراد در زمان حرکت در جاده با یک رودخانه روبه‌رو شوند و بدانند که در آنسوی رودخانه شرایط بهتری در انتظارشان است، از تصمیم خود برای ادامه‌ی مسیر منصرف نمی‌شوند. این افراد با انداختن سنگ و چوب بزرگ در کف رودخانه سعی می‌کنند، از آن عبور کنند. در نهایت اگر رودخانه عمیق باشد، با شنا کردن تلاش می‌کنند تا خود را به آن سمت دیگر برسانند.
برای این افراد حتی یک سنگ به ظاهر اضافه هم یک فرصت زندگی است. اما کسی که به تنبلی و رخوت مبتلا باشد، حتی بهترین امکانات و شرایط هم در اختیار او قرار بگیرد، باز هم قادر به دیدن آن نیست. ذات انسان این‌گونه است که اگر شرایط خودبخود و بدون تلاش او برایش محیا شود، تنبل‌تر و زیاده‌خواه‌تر می‌شود.

فرصت زندگی رو بدست بیار

چطور از فرصت‌های زندگی استفاده کنیم؟

فرصت زندگی شامل هر چیزی است که شما را به سمت آرزوهایتان سوق دهد. همین لحظه به گذشته‌ی خود فکر کنید. چقدر توانسته‌اید به آرزوهای کودکی و نوجوانی خود جامه‌ی عمل بپوشانید. اگر با آرزوهای خود فاصله‌ی زیادی دارید، شک نکنید که نتوانسته‌اید فرصت زندگی را مغتنم بشمارید. برای استفاده از فرصت‌های زندگی لازم است که برنامه‌ریزی داشته باشید. هدف و آرزو برای خود مشخص کنید و سپس براساس آن برای خود مسیر مشخص کنید.
برای مثال اگر آرزو و هدف شما موفقیت شغلی و کسب درآمد بیش‌تر است، باید به فکر یادگیری مهارت‌های بیش‌تر، ارائه‌ی خدمات بهتر و باکیفیت بالاتر است. اگر می‌خواهید در زندگی مشترک موفق باشید، باید درک متقابل از همسر، احترام و برآورده ساختن آرزوهای او را در اولویت قرار دهید. سپس برای ساختن و واقعی کردن هر یک از این موارد، از هم‌اکنون تلاش کنید. تغییر ذهن اولین فرصت زندگی است که باید از همین لحظه آن را شروع کنید.

با توجه به اینکه یکی از فرصت‌‎های مهم زندگی، کنترل و مدیریت صحیح زمان است، لازم است تا مدیریت زمان خود را بدست بگیرید. در همین راستا خودساخته شرکت در دوره‎ی «زمان را به استخدام خود درآورید» را به شما پیشنهاد می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک کنید:

فرصت زندگی را از دست نده

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست