فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

شبکه های اجتماعی عزت نفس شما رو نابود کردن

اشتراک گذاری این مطالب در:

شبکه های اجتماعی در چند ساله‌ی اخیر توانسته‌اند تغییرات زیادی در ارتباطات و زندگی ما ایجاد کنند. اگر چه این شبکه‌ها توانسته‌اند در رشد صنعت، اقتصاد و اشتغال نقش مهمی را ایفا کنند، اما نباید فراموش کنید که استفاده‌ی نادرست از شبکه های اجتماعی تاثیرات مخربی بر روی عزت نفس شما دارد.

آیا شبکه های اجتماعی ممکن است مخرب باشند؟

برخلاف نظر برخی از صاحب‌نظران در حوزه‌ی تکنولوژی، شبکه های اجتماعی می تواند بر روی زندگی افراد تأثیرات منفی نیز برجا بگذارد. برخی از فعالین در حوزه‌ی تکنولوژی معتقدند وجود شبکه‌های اجتماعی برای زندگی امروز ضرورت دارد. اعتیاد و وابستگی شدید کاربران به این شبکه‌ها، باعث رشد و ارتقاء صنعت تجارت شده است. اما فراموش نکنیم که در بین تبلیغات گسترده‌ی همین شرکت‌ها به افراد زیادی نیز صدمه وارد شده است.
اگر چه شبکه های اجتماعی باعث افزایش اطلاعات شده است، اما ناتوانی در استفاده‌ از این شبکه‌ها باعث کاهش عزت نفس، سودجویی و … می شود. وابستگی و اعتیاد یکی از آثار مخرب شبکه‌های اجتماعی است. وقتی در روز حتی نمی‌توانید چند ساعت را بدون گوشی همراه خود سر کنید، قطعاً به شدت به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وابسته شده‌اید.
شبکه های اجتماعی می تواند راهی برای فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات شما باشد. اما اگر شما فقط مصرف‌کننده باشید و بخواهید تمامی سرمایه‌ی خود را صرف خرید محصولات فروشنده‌های این شبکه‌ها کنید، در واقع ضرر کرده‌اید.

استفاده‌ی درست از شبکه‌های اجتماعی

استفاده‌ی صحیح از شبکه های اجتماعی زمانی معقول و موجه است که عزت نفس شما در ارتباط با آن از دست نرود. نباید اعتماد به نفس خود را با تماشای یک ویدئو از سیلبریتی های هالیوودی از دست بدهید. مشکل بسیاری از کاربران در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، از دست دادن خودآگاهی است. زمانی که یک شرکت تولید لوازم لاغری برای تبلیغ محصولات خودش چاقی شما را نشانه می‌گیرد، نباید بدون فکر کردن محو تبلیغات این شبکه‌ها شوید.

آیا شبکه های اجتماعی ممکن است مخرب باشند؟

حفظ عزت نفس در برابر شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای از بین بردن عزت نفس شما به طرز ماهرانه‌ای استفاده می کنند. آن‌ها با مد کردن ویژگی های جدید در مورد لباس، اندام، آرایش، لوازم خانگی و … می توانند شما را نسبت به آنچه که دارید، دلزده کنند. برای مثال یک شرکت فروشنده‌ی لوازم خانگی برای تبلیغ محصولات خود، مشکلات لوازم خانگی قدیمی را برجسته‌تر می کند.
هم‌چنین ممکن است با نشان دادن قابلیت‌های جدید لوازم خود شما را محو محصولات جدید کند. اما واقعیت این است که شما حتی با داشتن لوازم خانگی قدیمی هم قادر هستید، به زندگی عادی خود ادامه دهید. اما تا زمانی که عزت نفس دارید، قادرید در برابر تبلیغات شبکه های اجتماعی مقاومت کنید.
شما می‌توانید با تماشای این فیلم سیگنال‌های مثبت را دریافت کنید. بخشی از این ویدئوها به اشتغال، نحوه‌ی تبلیغات، فروش محصولات، کسب سود و … اختصاص دارد. بخش دیگر ویدئو نیز تناسب اندام را هدف قرار می دهد. فروشنده‌ی محصولات لاغری با بد دانستن چاقی سعی دارد شما را برای خرید محصولاتش ترغیب کند. اما این شما هستید که باید نسبت به آنچه‌که می شنوید، خودآگاه باشید.

اگر در نتیجه اعتیاد به شبکه های اجتماعی احساس می کنید عزت نفس خود را از دست داده‎اید، خودساخته شرکت در دوره‎ی «کیمیاگر» را به شما پیشنهاد می دهد.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

عزت نفس

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست