فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تلنگر اگه بگم شش ماه دیگه میمری چکار میکنی

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

تلنگر در اصطلاح زبان فارسی به معنای ضربه زدن با سرانگشت به کسی یا چیزی است. اما در این واژه در گفتگوهای روزمره به معنای یک اتفاق یا رخداد کوچک است که باعث تغییرات بزرگ در زندگی می شود. اگر زندگی بدون تلنگر بگذرد، به مرور زمان تکراری، بدون هیجان و جوش و خروش ادامه پیدا می کند. بعد از مدتی که به گذشته نگاه می کنیم متوجه می شویم در این مدت تغییر محسوسی در زندگی نداشته‌ایم. زیرا هیچ کس یا هیچ رخدادی نبوده که ما را متوجه عقب‌رفت کند.
گاهی ممکن است یک حادثه به‌قدری دردناک باشد که قادر به بلند شدن نباشیم. کسی که تمام سرمایه‌ی خود را در اثر یک سهل‌انگاری از دست می دهد. این اتفاق اگرچه خوشایند و مطلوب نیست، اما می تواند برای این فرد یک تلنگر باشد. برای اینکه بدون فکر کردن وارد هیچ راهی نشود. قبل از تصمیم گرفتن، فکر کند و یا این که به هر کسی بی‌چون و چرا اعتماد نکند.

تلنگر چطور می تواند زندگی ما را تغییر دهد؟

گاهی یک جمله کافیست که به فکر فرو رویم. برای مثال وقتی بین دو نفر و جر و بحث بالا می گیرد، یکی از آن‌ها در حال عصبانیت حرفی را می زند که ممکن است در ابتدا شنیدن آن برای طرف مقابل دردناک باشد. اما همین جمله می تواند نگاه و تفکرش را نسبت به زندگی تغییر دهد. در زندگی ما اتفاقات و حرف‌های زیادی وجود دارد که می تواند برای مان یک تلنگر باشد. اما بسیاری از ما بدون توجهی به این اتفاقات و حرف های عمیق نداریم.
اگر سرنوشت برخی از افراد مشهور را بشنوید آن ها حتما در داستان خود یک حادثه یا یک جمله را بیان می کنند که همچون یک پُتک بر سرشان فرود آمده است. سپس تصمیم به تغییر گرفته‌اند. روال زندگی برخی از آن ها عادی بوده است. حتی زندگی برخی نیز رو به سراشیبی رفته است. اما همین که یک تلنگر در زندگی‌شان ایجاد شده است، زندگی خود را نجات داده‌اند.

تلنگر چطور می تواند زندگی ما را تغییر دهد؟

برای تغییر باید تلنگر را دریابید

درک تلنگر برای هر کسی ممکن نیست. باید ذهن خودآگاه، پویا و خواهان پیشرفت داشته باشید تا بتوانید از اتفاقات تلخ، حرف‌های گزنده و نیش‌دار و یا رخدادهای ناخوشایند، درس زندگی بیاموزید. در دنیا تنها عده‌ی کمی وجود دارند که از حوادث ناخوشایند و حرف های تلخ، نتیجه مثبت می گیرند. سپس تصمیم قاطعانه می گیرند تا زندگی خود را تغییر دهند. بسیاری از انسان ها به سادگی از کنار اتفاقات و حرف های دیگران عبور می کنند.
اما عده‌ی دیگری به جای ساده گذشتن، روی آن تأمل می کنند. سپس به دلیل این اتفاقات می اندیشند. چرا برخی از اتفاقات باید برای آن‌ها رخ دهد. مگر آن‌ها چه اشتباهی در زندگی دارند که باید تاوان پس دهند؟ این افراد به جای خودخوری و یا برچسب زدن به دیگران به فکر چاره هستند. تلاش می کنند تا شرایط و وضعیت زندگی خود را تغییر دهد.
ادامه‌ی این مطلب را می توانید در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

3 دیدگاه. Leave new

  • اگه به 15 سالگی برگردی، چه کارایی رو انجام میدی که فک میکنی نیاز بوده انجام بدی؟

    پاسخ
  • اگه به 15 سالگی برگردی چه کارایی انجام میدی که فک میکنی باید تو اون سن انجام میدادی؟
    خیلی لطف میکنید اگه جواب بدید.

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست