فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

فقط زنده نباش زندگی کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

وقتی کسی به ما می گوید فقط زنده نباش زندگی کن منظورش این است که از زندگی با تمام وجود لذت ببریم. بین زندگی کردن با شاد زندگی کردن فرسنگ‌ها فاصله است. برای شاد زیستن راهکارهای زیادی در پیش روی شما قرار دارد. از جمله‌ی این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای زندگی خود برنامه ریزی کنید

برای شاد زندگی کردن داشتن هدف مشخص لازم و ضروری است. اول باید برای خود هدف تعیین کنید. سپس برای بدست آوردن این هدف تلاش کنید. با برنامه‌ریزی می توانید به هدف خود دست ‌پیدا کنید. درست مثل زمانی که شما برای خود مشخص کرده‌اید که تا یک سال آینده باید یک خودرو لوکس خریداری کنید. تمام طول این یک سال تلاش می کنید تا پول بدست بیاورید. از خرید وسایل غیرضروی خودداری می کنید تا بتوانید پول خود را برای خرید این خودرو پس‌انداز کنید. اما شرایطی را هم تصور کنید که هیچ برنامه‌ای برای آینده‌ی خود ندارید. در این صورت نه تلاش می کنید و نه حتی پول هایی را که بدست می آورید، پس‌انداز می کنید. بعد از مدتی هم بابت فرصت های از دست رفته حسرت می خورید.

روابط اجتماعی قوی داشته باشید

برای شاد زیستن ارتباط با آدم‌ها به شما انرژی می بخشد. وقتی کسی در انزوا و تنهایی زندگی کند، شاید دغدغه‌ای نداشته باشد، اما در رنج تنهایی خود غوطه‌ور می شود. همه‌ی انسان ها ذاتاً به محبت و عاطفه نیاز دارند. عاطفه و محبتی که از دیگران دریافت می کنیم، بخشی از نیازهای ضروری روان است. تعامل مطلوب با دیگران نیازهای روح و روان را برطرف می کند. اگر با دیگران ارتباط سازنده برقرار کنید، شادی به زندگی‌تان می آید. اما وقتی در پیله‌ی خود فرو روید، به تدریج حس افسردگی و تنهایی به سراغتان می‌آید.

شاد زندگی کن

توقعاتت را پایین بیاور

وقتی کسی بگوید فقط زنده نباش زندگی کن می توانیم از آن این برداشت را هم داشته باشیم که با پایین آوردن توقعات خود از دیگران، می توان یک زندگی شاد را برای خود ایجاد کرد. وقتی از دیگران بیش از حد توقع داشته باشیم، ممکن است قادر به پاسخ دادن به نیازهای ما نباشند. در این صورت کسی که آسیب می بیند، ما هستیم. برای داشتن یک زندگی ساده و بدور از تشنج بهتر است به خودتان تکیه کنید و توقعات خود را از دیگران کمتر کنید.

در زمان حال زندگی کن

فقط زنده نباش زندگی کن و از گذشته فاصله بگیر. گذشته با همه‌ی حوادث خوب و بد رفته است. این جمله را باید با جان و دل بپذیرید و از صمیم قلب به آن ایمان داشته باشید. بارها و بارها با خود تکرار کنید که حوادث تلخ گذشته و ناکامی ها باز نمی‌گردد. اما وقتی شما روی آن‌ها متمرکز می شوید و تمام فکر و ذهن شما به سمت شکست های دیروز است، انگار دوباره اتفاق افتاده‌اند.
این ذهن ماست که باعث می شود تلخی یک حادثه را دوباره احساس کنیم. برای شاد زیستن باید در زمان حال زندگی کن و اگر کسی شما را ترک کرده است، همه چیز را تمام شده ببین و به فکر امروز و فردا خود باش.
ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی فقط زنده نباش زندگی کن مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست