مقالهوبلاگ

تفکر مثبت در زندگی را می‌توان به سادگی یاد گرفت

اشتراک گذاری این مطالب در:

لحظات خوش و شیرین زندگی به سراغ‌تان نمی‌آیند؟ اگر هم می‌آیند، آن‌قدر زودگذر و سریع هستند که طعم آنها را هم درست و حسابی نمی‌چشید؟ خب، این بسیار ناخوشایند است و برای‌تان متأسف هستیم اما به عنوان یک دوست مطلع به شما می‌گوییم که این وضعیت را خودتان به وجود آورده‌اید. ناراحت شدید؟ عیبی ندارد.
حقیقت کمی تلخ است اما به محض اینکه آن را تمام و کمال می‌پذیرید، همه چیز عوض می‌شود و امکان در دست گرفتن فرمان زندگی برای‌تان مقدور و ممکن می‌گردد. زندگی به هیچ‌کس بدهکار نیست. به هیچ‌کس کمک نمی‌کند و هوای هیچ‌کس را هم ندارد. پس بیهوده در انتظار فرصت و شانس ننشنید و یادتان باشد که فرصت و شانس به وجودآوردنی است. موفقیت را باید ساخت و تفکر مثبت در زندگی است که شما را به رشد و رونق می‌رساند.

تفکر مثبت در زندگی به چه معناست؟

تفکر مثبت در زندگی به این معنا نیست که دنیا را شبیه گل و بلبل ببینید. دنیا را با تمام واقعیت‌ها و دشواری‌ها بشناسید اما یادتان باشد که امید را از یاد نبرید. کسی دارای تفکر مثبت در زندگی است که به خوبی می‌داند، خوشی‌ها و سختی‌ها دائمی نیستند و زندگی فراز و نشیب دارد. اما با وجود اینکه، ابعاد مختلفی از احساسات و خوبی و بدی توأما در روز و روزگار انسان‌ها وجود دارد، همواره باید خود را مثبت و شاداب نگه داشت.
برای اینکه بتوانید تفکر مثبت در زندگی را به وجود بیاورید، باید بدانید که هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم که دقیقا چقدر عمر می‌کنیم. هیچ‌یک از ما نمی‌دانیم که فردایی هم در انتظارمان هست یا خیر. بنابراین باید امروز را دریابیم. این یک واقعیت است. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما تصور کنید که فردا دیگر روی این کره خاکی نیستید. با وجود چنین چیزی، اگر امروز را تماما به غصه خوردن بگذرانید، چیزی جز شکست نصیب‌تان نمی‌شود. قبول دارید؟
مثبت‌اندیشی در زندگی، مزایای بسیار زیادی به همراه می‌آورد. برای اینکه به فردی مثبت‌نگر بدل شوید باید به اهمیتِ داشتن این ویژگی، پی ببرید. در ادامه از مثبت فکر کردن بیشتر برای‌تان گفته‌ایم:

تفکر مثبت و جسم سالم

تفکرات سیاه و بدبینی، روی جسم‌تان هم اثرات بسیار نامطلوبی دارند. این دست از عقاید و تفکرات باعث می‌شوند تا حساس‌تر شوید و ایمنی بدن‌تان کاهش پیدا کند. وقتی که ایمنی بدن پایین می‌آید، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرید. اما زمانی که مثبت فکر می‌کنید، قوی‌تر خواهید شد. یعنی هم جسم و هم روح‌تان بسیار قوی می‌شود. کسی که از نظر روحی و جسمی دارای قدرت مطلوب است، در مواجهه با چالش‌ها هم بهتر عمل خواهد کرد. پس بدبینی و سیاه‌اندیشی را کنار بگذارید که آفت روح و جان‌تان است.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تفکر مثبت در زندگی به همراه می‌آورد،

مثبت‌اندیشی و بهبود یافتن از دردها

کسی که مثبت اندیشی و داشتن تفکر مثبت در زندگی را انتخاب کرده است، به خوبی می‌تواند از پس مشکلات برآید. او با دیدن یک واقعه تلخ و سختی‌هایی که در زندگی به وقوع می‌پیوندد، احساس نمی‌کند که دنیا به پایان رسیده است.
او می‌داند که باید در هر واقعه و رخدادی به دنبال فرصت‌ها و نقاطی برای شاد بودن بگردد. کسی که تفکر مثبت را به زندگی خود وارد می‌کند، برای چالش‌ها، راه‌کارهای کاربردی‌تری هم پیدا می‌کند. زیرا به روزها و لحظات خوب یقین و ایمان دارد و می‌تواند با دقت و تمرکز به شکلی موشکافانه، مدیر شرایط را در دست بگیرد.
به طوری که سیاهی‌ها و تلخی‌ها رویش اثری نگذارند. البته اینکه سختی‌ها و غصه‌ها روی انسان اثر نداشته باشند کمی بعید و عجیب است. منظور بیشتر این است که با مثبت‌اندیشی می‌توان سختی‌ها و تلخی‌ها را راحت‌تر مهار کرد.

شناخت نقاط قوت و توانمندی‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تفکر مثبت در زندگی به همراه می‌آورد، شناخت توانمندی‌های فردی است. کسی که مدام از خود ایراد می‌گیرد، اطرافش را سیاه می‌بیند و به دنبال نقاط ضعف و ایراد گرفتن است، زمان کافی برای رشد و شناخت خود نخواهد داشت.
اما افراد مثبت‎اندیش دارای تمرکز بیشتری روی نقاط قوت و توانمندی‌های‌شان هستند. در نتیجه همیشه با نگاه سفیدی که به شرایط دارند، سعی می‌کنند از فرصت‌ها به بهترین شکل بهره ببرند و از توانایی‌های‌شان استفاده کنند.

قرار گرفتن در مسیر پیشرفت

داشتن نگاه مثبت به شما کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و رشد قرار بگیرید. کسی که مدام در حال گلایه کردن از وضع و اوضاع زندگی است، اطرافیان را همراه نمی‌داند و از آنها گلایه دارد و بیشتر روی نقاط ضعف خودش متمرکز است دیگر وقت و فرصتی برای دیدن نقاط مثبت ندارد.
چنین فردی توانایی تلاش کردن و قرار دادن خود در مسیر پیروزی ندارد. اما کسی که دیدی مثبت به شرایط دارد، در خود به دنبال نقاط قوت و مثبت می‌گردد. او نسبت به اطرافیانش هم چنین دیدی دارد و در نتیجه می‌تواند فرصت‌های محیطی را برای خود و اطرافیانش شناسایی کند و از آنها بهره ببرد. این رفتار و منش، فرد را در مسیر پیشرفت در زندگی قرار خواهد داد.

خیرخواهی و دوست‌داشتنی‌تر بودن

یکی از نتایج بسیار مسلم داشتن تفکر مثبت در زندگی را می‌توان خیرخواه شدن و پیدا کردن روابط نیک با دیگران دانست. کسی که خیرخواه است و روابط مطلوبی با دیگران دارد، در چشم و نظر همه دوست‌داشتنی‌تر می‌شود. شاید بپرسید که چطور چنین چیزی می‌تواند به عنوان دستاورد مثبت‌اندیشی قلمداد شود.
در پاسخ به شما می‌گوییم که افراد مثبت‌نگر، در روابط‌شان با دیگران به دنبال ایرادها و دلخوری‌ها نیستند. آنها تلاش می‌کنند تا زیبایی‌ها و خوبی‌ها را در اطراف، افراد و وجودشان پیدا کنند. خیرخواهی و دوست‌داشتنی‌تر شدن از نتایج بسیار مطلوبی است که دید مثبت در زندگی برای‌تان به همراه می‌آورد.

تفکر مثبت در زندگی باعث می‌شود که شادی و آرامش را از نزدیک احساس کنید

در آخر

تفکر مثبت در زندگی باعث می‌شود که شادی و آرامش را از نزدیک احساس کنید. به جای اینکه به زندگی شاد و بهره‌ور برخی از افراد غبطه بخورید باید به سراغ راه و روش‌هایی بروید که مثبت‌اندیشی را به زندگی‌تان وارد می‌کنند.
زندگی که با مثبت‌اندیشی همراه باشد و در آن بحث رشد و شادابی دیده شود، یک زندگی بهره‌ور خواهد بود. کسی که تفکر مثبت را در زندگی خود به کار می‌گیرد در زندگی اطرافیانش هم اثرات بسیار مثبتی ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست