مقالهموفقیتموفقیت در کسب و کاروبلاگ

راههای موفقیت در زندگی را در در ۱۰ گام ساده دنبال کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

موفقیت در زندگی برای هر کس معنایی مخصوص دارد. در واقع، تعریف مشخصی برای موفقیت وجود ندارد. انسان‌ها دارای تجربه‌ها، خاطره‌ها، شرایط زندگی و توانمندی‌های مختلفی هستند. بنابراین نمی‌توانند به یک نقطه مشخص نگاه کنند و برای رسیدن به یک مقصد مشترک در زندگی تلاش کنند.
راههای موفقیت بسیار متنوع هستند. اما با وجود تمام تفاوت‌هایی که میان خواسته‌ها و آرزوهای افراد برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، الگوها و مسیرهایی کلی هم هستند که همه می‌توانند از آنها بهره ببرند. با سایت موفقیت سلف مید همراه باشید تا از راههای موفقیت برای‌تان بیشتر بگوییم.

بیشتر بخوانید: تاثیر اعتماد به نفس در ورزش | قهرمان ها چگونه هستند؟

۱.تعیین اهداف روزانه، یکی از راههای موفقیت

برای اینکه بتوانید در زندگی به سعادت و موفقیت نزدیک شوید باید در درجه نخست، عادت‌های‌تان را تغییر بدهید. برای تغییر عادت‌ها هم نیاز به تنظیم برنامه و هدفی دارید که به آن وفادار مانده و به تدریج و در مسیر رسیدن به آن گام بردارید. برای اینکه منظم و هدف‌مند باشید هر شب قبل از خواب، برنامه روز بعدی‌تان را مشخص کنید. اگر بدانید که در طول روز باید به سراغ انجام چه کارهایی بروید، دقیق‌تر عمل خواهید کرد و رفته رفته، روند زندگی‌تان منظم‌تر خواهد شد. به طوری که به هدف‌های دور و دراز خود می‌رسید.

۲. خطر کردن در حدی متعادل

اگر از ناحیه امنی که در آن خبری از هیچ چالش و تجربه جدیدی نیست، خارج نشوید به احتمال بسیار اندکی در زندگی موفق خواهید شد. یکی از راههای موفقیت را باید خروج از ناحیه امن و تلاش برای کسب تجربه‌های جدید دانست. زمانی که از ناحیه امن‌تان خارج می‌شوید و به خطر کردن در حدی متعادل و معقول می‌پردازید، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلفی که در وجودتان است هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: عزت نفس در رشد فردی چگونه تاثیر میگذارد؟

۳.معاشرت با افراد موفق

معاشرت کردن با افراد پرانرژی و موفق، یکی از عمده‌ترین راههای موفقیت است. کسانی که به دستاوردهای مثبت و مفیدی در زندگی خود رسیده‌اند، به شما انگیزه می‌دهند و مایه الهام‌تان در زندگی می‌شوند. ضمن اینکه می‌توانید از راهنمایی‌های‌شان بهره‌مند شوید و از آنها مشورت بگیرید.

معاشرت کردن با افراد پرانرژی و موفق، یکی از عمده‌ترین راههای موفقیت است

۴.تجسم پیروزی

تجسم پیروزی به چه معناست؟ یعنی زمانی که خود را در جایگاه یک فرد موفق تصور کنید و ببینید که موفق شدن در آینده با چه تصویری ممکن و مقدور خواهد بود. زمانی که خود را به عنوان یک فرد موفق ببینید و آینده را در تصورات‌تان لمس کنید، با آمادگی بیشتری به سمت اهداف و آرزوهای‌تان حرکت خواهید کرد. عینی شدن یک تصویر ذهنی با تمرین‌های انتزاعی ممکن‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: با کمک راههای افزایش عزت نفس در بزرگسالان شخصیت کاریزما داشته باشید

۵.منعطف بودن

منعطف بودن هم از راههای موفقیت و رسیدن به اهداف است. در قسمت‌های قبلی از هدف‌مند بودن و داشتن برنامه‌ریزی در زندگی صحبت شد. منظور از داشتن برنامه، این نیست که از داشتن انعطاف و امکان ایجاد تغییر خود را دور نگه دارید. باید منعطف باشید و همیشه اتفاقات پیش‌بینی نشده را هم در برنامه‌های‌تان لحاظ کنید.
یعنی درصدی احتمال برای اینکه ممکن است شرایط مطابق میل‌تان پیش نرود در نظر بگیرید. اگر منعطف نباشید، بسیار شکننده خواهید بود و نمی‌توانید رو به جلو حرکت کنید. منعطف بودن از مهم‌ترین راههای موفقیت در زندگی است.

۶.تقویت افکار باز و آزاد

کسانی که متعصب هستند و نظرات تازه و جدید را به سختی می‌پذیرند، امکان رشد و موفقیت را از خود می‌گیرند. پذیرش ایده‌ها و عقاید جدید می‌تواند راهی به سوی ورود به فرصت‌های تازه در زندگی باشد. اگر متحجرانه روی عقاید قدیمی خود بایستید و از فکر کردن و شنیدن ایده‌های جدید پرهیز کنید، به سختی می‌توانید در مسیر کسب تجربه‌های جدید و تازه گام بردارید.
کسی که خود را محدود می‌کند و فکری آزاد و باز ندارد، نمی‌تواند تغییر کند. لازمه رشد، تغییر است. اگر می‌خواهید به بلوغ برسید باید افکارتان را تقویت و خود را آماده تغییراتی کنید که با تقویت افکار آزاد و باز به وجود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: راههای مقابله با ترس و استرس در زمان کوتاه

۷. دوری از بهانه‌تراشی

بهانه‌تراشی از عمده‌ترین دلایلی است که مانع از رشد در زندگی می‌شود. دلیل‌تراشی برای انجام ندادن کارها یا بهانه‌ آوردن برای توجیه ناکامی‌ها می‌تواند شما را فرسنگ‌ها از راههای موفقیت دور کند. همیشه قوی و بااراداه بایستید و ببینید که دلیل ناکامی و شکست‌های‌تان چه بوده است یا علت اینکه به هدف‌تان نمی‌رسید، دقیقا چیست. با تحلیل وضعیت خود به راهکارهای موفقیت دست پیدا خواهید کرد. پس بهتر است دلیل‌تراشی و بهانه‌ها را کنار بگذارید و با دیدی باز به بررسی وضعیت خود بپردازید. در این صورت اگر مشکلی داشته باشید، آن را حل خواهید کرد.

۸. داشتن آرزوهای بزرگ

احتمالا شما هم شنیده‌اید که وقتی کسی برای گرفتن نمره ۱۸ تلاش می‌کند، احتمال اینکه ۱۸ بگیرد بسیار بسیار کمتر از گرفتن نمره پایین‌تر است. درباره آرزوهای زندگی هم اوضاع به همین ترتیب خواهد بود. یعنی چنانچه آرزوهای محدود داشته باشید، احتمال اینکه بتوانید به دستاوردهای بزرگی برسید، کمتر از زمانی خواهد بود که آرزوهای مهم و بزرگ برای خودتان متصور می‌شوید. بلندپروازانه و رها بیاندیشید و آرزوهای خوب و مهمی در ذهن‌تان بسازید.

بیشتر بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم ؟

یکی از راههای موفقیت را باید خروج از ناحیه امن است

۹.بررسی گام‌های طی شده

یکی دیگر از راههای موفقیت و قدم برداشتن در جاده پیروزی، نگاه کردن به مراحل و گام‌هایی است که طی کرده‌اید. در واقع، ارزیابی به شما کمک می‌کند تا بدانید که تا اینجای مسیر را چطور رفته‌اید، چه نقاط مثبتی داشته‌اید و باید چه اصلاحاتی ایجاد کنید. ارزیابی از مهم‌ترین راههای موفقیت است و باید در هر برنامه‌ای حتما آن را لحاظ کنید.

۱۰. دوری از ترس و تردید

بعضی از افراد، عاقبت‌اندیشی را با ترسیدن‌های مداوم اشتباه می‌گیرند. آنها برای تصمیم‌گیری دچار تردیدهای فراوان هستند و با فکر کردن بیش از حد به مسائل مختلف، ترسی به جان خود می‌اندازند که مانع از حرکت کردن رو به جلو می‌شود. دوری از ترس و تردید و تکیه کردن به توانمندی‌ها و هوشیاری خود می‌تواند از راههای موفقیت در زندگی‌تان باشد. پس آن را دست‌کم نگیرید.

در آخر

یادتان باشد که راههای موفقیت را شناسایی کنید و با تمرین آنها به دستاوردهای مورد نظرتان در زندگی برسید. موفق شدن برای هر کس تعبیری دارد. سعی کنید که تعبیر خود از موفق بودن را کشف کرده و در راستای رسیدن به آن تلاش خود را به کار بگیرید. فرصت زندگی کردن کوتاه است اما نه به این معنا که ترس و دلهره به خود راه بدهید و برای اینکه از وقوع اتفاقات ناخوشایند و شکست‌ها جلوگیری کنید، پا به هیچ زمینه و عرصه تازه‌ای نگذارید.
راههای موفقیت را کشف کنید، از دیگران الگو بگیرید و الگوها را متناسب با شرایط و زندگی خودتان تغییر بدهید. در واقع، الگوها را شخصی‌سازی کنید و دروازه شادی و خوشحالی را در زندگی‌تان بگشایید. شاد بودن، موفقیت و مثبت‌اندیشی، انتخاب هستند. یعنی شانس در این مسیر معنایی ندارد. بلکه آگاهی و توانمندی در مدیریت اوضاع است که به شما کمک می‌کند به موفقیت و پیروزی نزدیک شوید و آن را احساس کنید.

برچسب‌ها: , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست