فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

داستانی الهام بخشی که اشک همه رو درآورد

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

داستانی الهام بخشی که اشک همه رو درآورد

زندگی بیش از آنکه تصورش را بکنید، زودگذر است. اما ما بخش زیادی از لحظاتمان به گونه‏ای عبور می‎کند که متوجه آن نیستیم. یعنی برای استفاده از آن تلاشی نمی کنیم. البته موفقیت تنها در کسب شهرت، اعتبار یا پول نیست. موفقیت به معنای خوشبختی است. یعنی حس رضایت از زندگی داشته باشیم. این حس خوشبختی بدون وجود اطرافیان و عزیزان معنای خاصی ندارد.
در حالی که ممکن است آنها را نادیده بگیریم. برای عشق و علاقه خود به اطرافیان ارزش زیادی قائل نشویم. زیرا تصورمان این است که آنها هستند. پس چه دلیلی دارد برای آنها که هستند خود را به سختی بیندازیم؟ همیشه به فکر بدست آوردن چیزهایی هستیم که در دسترسمان نیستند. وقتی کسی را نداریم، تلاشمان را می‎کنیم تا آن را بدست آوریم. اما همین که آن را بدست آوردیم خیالمان راحت می‎شود. پس دلیلی ندارد مثل گذشته برای نگهداشتن آن رابطه تلاش کنیم.
اگر چه بدست آوردن عشق و علاقه به تلاش نیاز دارد، اما نگهداشت و حفظ آن بیشتر به مراقبت نیاز دارد. خانواده در درجه اول در اولویت قرار دارد. عشق و علاقه والدین به فرزندان بدون چشم داشت و بی اراده در جریان است. البته کسانی این جمله را از صمیم قلب درک می‎کنند که پدر و مادر خود را از دست داده‎اند. اما ما که هنوز در کنار والدین زندگی می‎کنیم، آیا قادریم مهر و محبت آنها را به همان شکلی که از وجودشان ساطع می‎شود، دریافت کنیم؟

داستانی الهام بخشی

برای عشق و علاقه اطرافیان ارزش قائل شوید

همه انسان‏ها ‎به عشق و محبت نیاز دارند. حتی اگر به بزرگترین آرزوهای خود برسیم، باز هم نیازمند ابراز عشق از سوی اطرافیان هستیم. البته بسیاری معتقدند که اگر به اوج موفقیت برسیم اطرافیان و حتی غریبه‏ها ‎هم بدون بروبرگشت احساسات و عواطف خود را نثارمان می‎کنند. درست مثل یک پزشک جراح موفق که از سوی بیماران و خانواده‏هایشان مورد احترام است. این احترام‏ها ‎همیشگی نیست و فقط برای لحظه‏ای کوتاه از سوی یک نفر ابراز می‎شود.
در زمان تنهایی، مشکلات و موانع به یک نفر نزدیک‏تر نیاز داریم. کسی که بتوانیم با او درد و دل کنیم و مشکلات خود را با او در میان بگذاریم. وقتی روابط تیره و تار می‎شود، در زمان تنهایی باید به مهر و محبت بیگانگان دل ببندیم. به جای نزدیکان باید خود را در میان غریبه ‏ها ‎جا دهیم.
گاهی ممکن است کسی را برای همدردی پیدا کنیم که بعدها حرف های ما مورد طعنه و دستاویز او قرار بگیرد. اما عشق و علاقه نزدیکان ما و کسانی که به ما عشق می‎ورزند، چنین ویژگی ندارد. مشکل بسیاری از ما این است که در انتخاب اطرافیان دچار اشتباه می‎شویم.

دوستان خود را از بین بهترین‏ها ‎انتخاب کنید

دوستان و اطرافیان ما می‎توانند ما دنیای آینده ما را بسازند. وقتی دوستان خود را از میان قشر ضعیف، افسرده یا ناتوان انتخاب می‎کنیم، دنیای ما هم محدود می‎شود. افراد موفق، دانا و زیرک می‎توانند آرزوهای بزرگتری را برای ما بسازند. زیرا آنها در الهام بخشی بر روی ما تاثیر زیادی دارند.
ادامه این مطلب را در ویدئو انگیزشی «داستانی الهام بخشی که اشک همه رو درآورد» مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • اگه قرار باشه برای فوت هر پدر و مادری دلسوزی بشه و اشک ریخته بشه. خیلیا از دست دادن فقط این آقا نبوده. من هم پدر و هم مادر و هم برادر کوچیکتر از دست دادم. بیایید برای منم گریه کنید!!

    پاسخ
    • خدا رحمتشون کنه و بهتون صبر بده. این داستان از آنجا انتخاب شد که به ما بگه قدر اطرافیان و نزدیکانمون رو بیشتر بدونیم. شاید روزی چشم باز کردیم و کسی کنارمون نبود. وگرنه بقول شما باید با داستان مرگ کنار اومد

      پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست