فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

من سه بار مردم ولی تسلیم نشدم

اشتراک گذاری این مطالب در:

هرگز تسلیم نشوید

برای تسلیم نشدن در برابر سختی ها و مشکلات باید مثبت نگر باشد. تغییر ذهنیت و افکار کار راحتی نیست. خوش بینی نسبت به آینده می تواند زندگی را تغییر دهد. همچنین فرصت های پیش روی شما را بهتر نشان می دهد. تا زمانی که منفی نگر باشیم، قادر به مشاهده هیچ فرصتی نیستیم. اما گاهی فرصت را می بینیم و به سمت آن حرکت می کنیم، اما بعد از مدتی تسلیم مشکلات می شویم. پس لازم است تا راهکارهای زیر را برای مقابله با مشکلات مد نظر قرار دهید:

انعطاف پذیر باشید

انسان های انعطاف پذیر کسانی هستند که به محض تغییرات یکباره، قادرند خود را با شرایط جدید سازگار کنند. برای مثال کسی که تاکنون با روش های سنتی کار تولیدی انجام داده است، به یکباره تکنولوژی مدرن وارد می شود. این فرد با روش های سنتی قادر نیست با رقبای جوان رقابت کند. در نتیجه ممکن است تا مرز ورشکستگی کشیده شود. اگر این فرد انعطاف پذیر باشد قادر است با تکنولوژی روز دنیا خود را سازگار کند. اما اگر منعطف نباشد، خیلی زود از صحنه خارج می شود.
پس یکی از توصیه های مهم برای اینکه در برابر سختی های تسلیم نشوید، به آغوش کشیدن تغییرات است. باید با شرایط جدید خود را سازگار کنید. تغییرات است که باعث می شود شما از یک موقعیت معمولی، به موقعیت بهتری پرتاپ شوید. در غیراینصورت درجا خواهید زد.
پیش رفتن با تغییرات کار ساده ای نیست. تنبلی، بی حوصلگی، دیکته کردن این فکر که از ما گذشته است و دیگر قادر نیستیم، دلایلی که مانع از سازگاری با تغییرات می شود. در نتیجه به همان شرایط قبل عادت می کنیم. عادت کردن به یک موقعیت بشدت آسیب زننده است. پس سعی کنید به هیچ چیز خود را وابسته نکنید. به این فکر کنید که همه از بین رفتنی است. شرایط خوب و مناسب امروز هم روزی از میان خواهد رفت. پس مشکلات سر بر می آورند. باید اینقدر قدرت داشته باشید که بتوانید با مشکلات دست و پنجه نرم کنید.

هرگز تسلیم نشو

از اشتباهات درس بگیرید

اگر می خواهید در برابر سختی ها تسلیم نشوید باید از اشتباهات گذشته درس بگیرید. اشتباهات گذشته مثل یک چراغ جاده رسیدن به موفقیت را روشن می سازد. اشتباهاتی را که در گذشته داشته اید، به خاطر بیاورید و دلایل آنها را بازکاوی کنید. وقتی دلیل آن را بدانید اکنون با علم و آگاهی از تکرار مجدد آن جلوگیری می کنید.

صبورتر رفتار کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود خیلی سریع در برابر مشکلات تسلیم شویم، نداشتن صبر و تحمل است. گاهی حل یک مشکل به گذشت زمان نیاز دارد. اما وقتی صبر و تحمل نداشته باشید، گمان می کنید به آخر خط رسیده اید و دیگر چاره ای جز عقب نشینی و تسلیم ندارید. تندخویی، عصبانیت، افسردگی و انزوا هیچ یک نمی توانند هیچ مشکلی را حل کنند. دیگران هم شاید در حد یک مشورت خوب بتوانند به شما کمک کنند. پس شما هستید که باید صبر و تحمل خود را در برابر سختی ها و مشکلات افزایش دهید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست