فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

حرف دیگران-وقتی همه فکر می‎کنن نمی‎تونی انجامش بدی

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

چرا باید حرف دیگران بی توجه باشید

اهمیت دادن به حرف دیگران آسیب زیادی به زندگی ما وارد می کند. مهم ترین دلیلی که باعث می شود حرف دیگران بیش از حد برایمان مهم شود، نداشتن اعتماد به نفس کافیست. وقتی خودتان را قبول نداشته باشید، دیگران هم شما را نمی پذیرند. به همین دلیل سعی در تحقیر و خرد کردن شما دارند. برای اینکه حرف دیگران برایتان مهم نباشد، به توصیه های کاربردی زیر توجه کنید:

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

اگر قادر به پذیرش خود باشد، دیگران هم به شما احترام می گذارند. حتی اگر به شما بی احترامی کنند یا تصور کنند آدم بی عرضه ای هستید که از پس هیچ کاری بر نمی آیید، به حرفشان اهمیت نمی دهید. زیرا در باور خودتان قبول دارید که این چنین نیستید. وقتی حرف دیگران برایمان مهم می شود که خودمان را قبول نداشته باشیم. بعد حرف های تحقیرآمیز دیگران را در مورد خودمان به راحتی می پذیریم.
مثلا وقتی کسی ما را بی استعداد، ناتوان یا ضعیف توصیف کند، از حرف هایش بشدت ناراحت می شویم. زیرا فکر می کنیم حرف های او در مورد ما صحت دارد و ما اینطور شخصیتی هستیم. اما زمانی را تصور کنید که فردی توانمند و موفق هستید. در همین حال فردی از روی حسادت به شما حرف هایی را می زند که خلاف ویژگی های شخصیتی و موقعیت شماست. به جای اینکه از حرف هایش ناراحت شوید، می خندید. دقیقا این زمانی است که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستید.
اگر نمی خواهید حرف های دیگران برایتان اهمیت داشته باشد، باید خودتان را با همان شرایطی که هستید، بپذیرید. اگر فکر می کنید فرد ضعیفی هستید و ممکن است روزی دیگران شما را تحقیر کنند، بهتر است دست به کار شوید و شرایط خود را بهتر کنید. برای افزایش اعتماد به نفس راهکارهای زیر می تواند موثر باشد:

  1. به سر و وضع خود رسیدگی کنید
    همیشه مقداری پول در جیب تان داشته باشید
    برای کسب موفقیت و بهبود شرایط تلاش کنید
    برای خودتان هدیه و کادو بخرید
    به سفر و تفریح بپردازید

برای اینکه حرف دیگران برایتان کم اهمیت شود، مطالعه کنید

مطالعه خود را افزایش دهید

برای اینکه حرف های دیگران برایتان کم اهمیت شود، افزایش سطح مطالعه و دانایی یک راه حل موثر است. وقتی کسی در موضوعی اطلاعات کافی داشته باشد، قادر به اظهار نظر کارشناسانه خواهد بود. چنین فردی کمتر مورد حقارت و بی احترامی از سوی دیگران قرار می گیرد. حتی اگر کسی هم از روی حسادت رفتار توهین آمیزی داشته باشد، برایتان بی اهمیت می شود. زیرا آنقدر غرق در اطلاعات و دانسته های خود هستید که حرف دیگران اصلا اهمیتی ندارد.

بابت اشتباهات دیگران عذرخواهی نکنید

وقتی کسی در مورد شمارفتار توهین آمیز دارد، دلیلی ندارد که شما بخاطر ناراحت شدن خود از او عذرخواهی کنید. عذرخواهی شما به این رفتار دامن می زند. از سوی دیگر عذرخواهی کردن باعث می شود در ضمیرناخودآگاه تان خود را مقصر بدانید. پس مدام به قضیه فکر می کنید. بابت اشتباهات دیگران عذرخواهی نکنید تا کمتر به آن فکر کنید.

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست