فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اتفاق وحشتناکی که زندگی راک رو تغییر داد

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

راک کیست؟ دواین جانسون معروف به راک (Rock) یکی از افراد موفق در عرصه کشتی کج است. او زمانی در تیم فوتبال میامی بازی می کرد. اما بعدها به کشتی کج روی آورد و به یک قهرمان جهانی در این عرصه تبدیل شد. راک شهرت جهانی دارد و تاکنون توانسته است چندین جایزه بین المللی را از آن خود کند. اما دلیل موفقیت افرادی مثل راک چیست؟ در این ویدئوی انگیزشی دلیل موفقیتش را می توانید بشنوید. اما قبل از آن پیشنهاد می دهیم زندگینامه راک را بخوانید تا بیشتر با او آشنا شوید.

گاهی اتفاقات دردناک پیش زمینه پیشرفت هستند

یک داستان معروف وجود دارد که در آن زنی به همراه تنها فرزندش در یک جای دور افتاده زندگی می کردند. آنها برای گذران زندگی فقط یک بز داشتند. شیر بز را می فروختند و با پول آن زندگی را می گذراندند. اما یک روز مهمانی برای زن رفت که از او خواست بزش را قربانی کند. زن به رسم میزبانی بز را برای مهمان سر برید. اما بعد از آن دیگر چیزی برای خوردن نداشتند. پس این بار برای بدست آوردن پول به سراغ شغل بهتری رفت تا بتواند از طریق آن امرار معاش کند.

در واقع نبود بز او را به چنان سختی و مشقتی انداخته بود که در فکر چاره افتاد. نهایتا به فکر هیزم شکستن و فروختن آن در شهر افتاد. بعد از مدتی از این راه پول خوبی بدست آورد. وضعیت زن و فرزندش از این راه بهتر شد. این داستان یک پیام دارد و آن اینکه اگر درگیر آنچه که داریم شویم، در فکر پیشرفت نخواهیم بود.

وقتی زن بزش را قربانی کرد، به فکر پیدا کردن راه و چاره افتاد. اما تا زمانی که شیر بز را میفروخت به همان اکتفا می کرد و دیگر به فکر شغل بهتری نبود. بسیاری از ما درگیر همین موضوع هستیم. راک یکی از کسانی بود که وقتی دچار سختی و تنگا شد، به فکر تغییر زندگی افتاد.

راک یکی از افراد موفق در عرصه کشتی کج است - دواین جانسون

راک : بالاتر از سیاهی رنگی نیست

دواین جانسون (Dwayne Johnson) معتقد است که بسیاری از ما توان تحمل سختی ها را نداریم. به همین دلیل تصور می کنیم نباید اتفاق بیفتند. وقتی هم رخ می دهند شرایط را برایمان سخت تر می کنند. در حالی که تا سختی نباشد، کسی به فکر پیدا کردن راه حل نمی افتد. یک مثال تاریخی دیگری در این زمینه وجود دارد. قرن ها پیش امپراتوری عثمانی به اروپاییان اجازه عبور از مرزهای خود را نمی داد. تاجران و جهانگردان اروپایی تا آن زمان از ترکیه کنونی عبور می کردند تا بتوانند به ایران، هند و چین سفر کنند. اما با ممانعت امپراتوری عثمانی تاجران و جهانگردان به فکر راه دیگری افتادند.

در همین زمان بود که کریستف کلمب برای سفر به چین کشتی خودش را به دریا انداخت. اما آنها راه را گم کردند و به طور ناخواسته وارد سرزمین جدیدی به نام آمریکا شدند. همین موضوع باعث کشف قاره ای جدید به نام آمریکا شد که نام کریستف کلمب را برای همیشه در کتاب های تاریخی باقی گذاشت.

این مثال ها از زندگی نامه خود ساخته ها مثل راک نشان می دهد سختی ها هم می تواند راهی برای پیدا کردن موفقیت های بیشتر باشد.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

4 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست