فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

ویل اسمیت : با آجر اول شروع کن

اشتراک گذاری این مطالب در:

چرا افرادی مثل ویل اسمیت موفق می شوند؟

ویل اسمیت بازیگر و خواننده آمریکایی است. او معتقد است برای موفقیت باید تلاش کنید و گام به گام پیش بروید. در واقع او دلیل موفقیت خودش را شروع از خانه اول می دانید. این در حالی است که برخی می خواهند یک شبه به همه چیز برسند. واقعیت این است که موفقیت به زمان زیادی نیاز دارد و یک شبه بدست نمی آید.

برای اینکه به موفقیت برسید لازم است تا توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید:

به درآمد ثابت فکر کنید

بدون شک نیازهای اساسی و اولیه از قبیل خوراک، پوشاک و مسکن در اولویت همه کارهاست. شما نمی توانید نسبت به پوشش یا خوراک خود بی تفاوت باشید. اما همچنان غرق در رویای آینده سیر کنید. پس باید ابتدا به فکر یک حقوق ثابت برای تامین مایحتاج زندگی باشد.

اگر بیکار هستید برای پیدا کردن شغل مناسب وقت صرف کنید. اگر لازم است در هفته 40 ساعت زمان را صرف پیدا کردن کار کنید، سهل انگاری نکنید. مهارت های جدید یاد بگیرید تا شغل مناسب تری را پیدا کنید.

عادت های بد را ترک کنید

یکی دیگر از توصیه های مهم افراد موفقی مثل ویل اسمیت، کنار گذاشتن عادت های بد است. برای مثال اگر به پرخوری عادت دارید، شاید ارتباط زیادی به موفقیت کسب و کار نداشته باشد. اما اراده شما برای کنار گذاشتن غذاهای مورد علاقه تان می تواند روزنه ای برای ورود به شاهراه موفقیت باشد.

هر کسی مسئولیت اخلاق، رفتار و موفقیت یا شکست خودش است. پس هیچ وقت کسی را مقصر اعلام نکنید. وقتی در کاری شکست خوردید، خود را هم سرزنش نکنید. بلکه تنها به دنبال دلیل اصلی شکست بگردید. پس دفعه بعد آن کار را تکرار نکنید. یا از مسیر دیگری عبور کنید.

در مسیرهای جدید دقت بیشتری داشته باشید

وقتی کار جدیدی را شروع می کنید تمام تلاشتان را صرف انجام کار کنید. اگر در اوایل کار شکست بخورید، ضربه مهلکی به شما وارد می شود. زیرا تصورتان این است که انجام آن کار غیرممکن است. اما اگر در ابتدای راه موفقیت کسب کنید و در اواسط شکست بخورید، بهتر آن را می پذیرید. زیرا طعم موفقیت های قبلی مانع از عقب نشینی می شود. پس تلاش زیادی کنید که حداقل در ابتدای مسیر طعم شکست را نچشید.

از آینده تصویرسازی کنید

تا زمانی که تصویر مشخص و واضحی از آینده نداشته باشید، انگیزه و رمقی برای تلاش کردن ندارید. درست مثل یک معمار که می خواهد ساختمانی را بنا کند. او قبل از هر چیز یک طرح از ساختمان می سازد و سپس طبق آن پیش می رود. وقتی صاحب ساختمان طرح را می بیند، شوق و انگیزه زیادی برای آماده شدن ساختمان دارد. وقتی چیزی از آینده ساختمان نمی داند، انگیزه و میلی هم برای آماده شدن آن ندارد.

تفکر پویا داشته باشید

افرادی مثل ویل اسمیت به دلیل اینکه قادرند خود را با شرایط جدید منطبق کند، زندگی شان متحول می شود. اگر بخواهید بر روی افکار قدیمی و شرایط فعلی پافشاری کنید، هیچ تغییری در زندگی تان رخ نمی دهد.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی از زبان ویل اسمیت بشنوید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست