فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

مارک زاکربرگ : بدترین نوع ریسک ریسک نکردنه

اشتراک گذاری این مطالب در:

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک زاکربرگ مدیر شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است. او یکی از افراد موفق با روحیه ریسک پذیری بالاست. خودش موفقیتش را مرهون روحیه خطرپذیری اش می داند. به همین دلیل است که توصیه زیادی برای تقویت این روحیه دارد. در ادامه صحبت مارک زاکربرگ در رابطه با ریسک پذیری، چند توصیه را هم از ما بپذیرید:

اگر ریسک پذیر باشید، از دیگران متمایز می شوید

افرادی که ریسک پذیر هستند یا موفق هستند و یا شکست می خورند. بله درست شنیدید. اگر روحیه ریسک پذیری دارید سر یک دو راهی قرار می گیرید. یا ممکن است به خوشبختی برسید. یا ممکن است به کام شکست فرو روید. اما افراد ریسک پذیر حتی اگر شکست بخوند، باز هم قادرند دوباره بلند شوند و راه جدیدی را پیدا کنند. ریسک پذیری باعث تمایز شما از دیگران می شود. زیرا در نتیجه فراز و نشیب های مسیر تجارب و اطلاعات زیادی را کسب می کنید. به همین دلیل است که از دیگران متمایز می شوید.

چطور می توانیم ریسک پذیری را در خود افزایش دهیم؟

برای تقویت روحیه ریسک پذیری مستلزم موارد زیر است:

ترسو نباشید

اگر از شکست خوردن می ترسید، قطعا ریسک پذیر نمی شوید. زیرا ترس از شکست به شما اجازه نمی دهد که وارد یک مسیر شوید. یا حتی تصمیم گیری عاقلانه را هم از شما می گیرد. لاجرم ترجیح می دهید در همان شرایط و موقعیتی که هستید، باقی بمانید تا داشته های فعلی را هم از دست ندهید.

از نظر مارک زاکربرگ برای اینکه بتوانید روحیه ریسک پذی را در خود تقویت کنید، نباید اجازه دهید ترس بر شما غلبه کند. شکست پایان هیچ راهی نیست. افراد موفقی همچون استیو جابز، جک ما و یا تونی رابینز بارها و بارها طعم تلخ شکست را چشیده اند. اما دوباره از جایشان بلند شده اند. آنها خود را در برابر موانع و مشکلات نباخته اند. اگر قرار است برای یک کار جدید تصمیم بگیرید، در حالی که ترس وجودتان را فرا گرفته است، فقط کافیست به این فکر کنید که حتی اگر شکست هم بخورم، دوباره بلند می شوم و به راهم ادامه می دهم.

آخر سیاهی هیچ رنگی وجود ندارد و بدترین چیزها تنها در نگاه اول سخت و تلخ هستند. اما آنقدرها هم بد نیستند. پس به جای اینکه شکست را 10 برابر بزرگتر از آنچه که هست، به این فکر کنید که در عوض مهارت، تخصص و تجارب زیادی بدست می آورید که می تواند مسیر آینده را هموارتر کند.

از نظر مارک زاکربرگ برای اینکه بتوانید روحیه ریسک پذی را در خود تقویت کنید

به این فکر کنید که اگر ریسک نکنید شاید بعدا پشیمان شوید

از نظر مارک زاکربرگ یکی از دلایلی که اغلب ما ریسک نمی کنیم، فکر نکردن به آینده درخشان است. ما بدون اینکه بدانیم اگر امروز ریسک نکنیم، ممکن است بعدها از کارهای نکرده پشیمان شویم، خطرپذیر نمی شویم. حاضر نیستیم به خاطر از دست دادن یک شرایط زودگذر، آینده بهتری را برای خود رقم بزنیم. به همان داشته ها بسنده می کنیم. اما ممکن است بعدها از اینکه ریسک نکرده ایم، بشدت پشیمان شویم. در حالی که زمان گذشته و دیگر فرصتی برای انجام و تصمیم گیری نداریم.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی از زبان مارک زاکربرگ بشنوید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست