فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

از نقشه دوم متنفرم (آرنولد)

اشتراک گذاری این مطالب در:

آرنولد شواتزنگر یکی از قهرمان های بدنسازی و ستاره هالیوودی است. او در اتریش بدنیا آمد و پس از اینکه در عرصه بدنسازی به شهرت رسید، وارد سینمای هالیوود شد. او اکنون یکی از ستاره های موفق هالیووی است. آرنولد در کودکی به دلیل جثه کوچکی که داشت، مورد تمسخر دوستان و اطرافیانش قرار می گرفت. اما این موضوع باعث نمی شد که از تصمیمش برای تبدیل شدن به یک قهرمان بدنسازی دست بکشد.

اما چه چیزی باعث شد تا آرنولد با تمام سختی ها به یک فرد موفق تبدیل شود؟ مهم ترین دلیل موفقیت او تمرکز بر روی هدف است. او برای متمرکز شدن روی هدفش از چندین تکنیک استفاده می کند:

آرنولد از انجام چند کار همزمان خودداری می کند

آرنولد مانند بسیاری از ورزشکاران مشهور از تمرکز روی چندین کار به طور همزمان خودداری می کرد. او از همان کودکی به دنیای بدنسازی علاقه زیادی داشت. به همین دلیل به سمت تماشای فیلم های مورد علاقه اش می رفت. از جمله فیلم های رگ پارکر (Reg Parker) که یک بدن‌ساز و ستاره درجه‌ دو در آن بازی می کرد. تماشای این فیلم ها آرنولد را برای رفتن به آمریکا و تبدیل شدن به یک قهرمان بیشتر ترغیب می کرد.

وقتی شما چند کار را همزمان انجام می دهید باعث ایجاد حس رضایت می شود. این حس رضایت واقعی نیست و فقط درون شما را راضی نگه می دارد. ممکن است چند کار را ناقص انجام دهید اما همین که می دانید در چند شاخه وارد شدید، حس خوبی را دریافت می کنید. این حس خوب فریبنده است. اما وقتی روی یک کار متمرکز می شوید، تمام هم و غم شما به پایان رساندن آن می شود. اگر قسمتی از کار ناقص باشد، تمام فکر و ذهنتان به سمتش می رود. در نتیجه تلاش می کنید تا کار به نحو احسن به انجام برسد.

آرنولد قدرت از بین بردن محرک های بیرونی را داشت

یکی از ویژگی های افراد موفقی همچون آرنولد از بین بردن محرک های بیرونی است که مانع از تمرکز بر روی هدف می شوند. وقتی آرنولد به بدنسازی فکر می کرد، به سمت فوتبال، والیبال یا بازی فکری شطرنج نمی رفت. اگر چه معتقد بود ورزش در هر رشته و فیلدی ارزشمند است، اما او فقط یک رشته را انتخاب کرده بود و برای همان هم تلاش می کرد. رفتن به سایر رشته می توانست تمرکزش را از بین ببرد.

شما هم وقتی بخواهید روی یک کار متمرکز شوید اول باید محرک های بیرونی را از بین ببرید. مثلا اگر تیک تاک ساعت باعث برهم خوردن تعادل ذهنی می شود، بهترین کار، متوقف کردن ساعت است. هر چیزی ولو مفید هم باشد، اگر باعث حواس پرتی می شود، باید متوقف شود.

آرنولد قدرت از بین بردن محرک های بیرونی را داشت

آرنولد به کارهای مهم و مرتبط با هدفش می پرداخت

از دیگر ویژگی های افراد موفقی همچون آرنولد باید به انتخاب کارهایی متناسب با هدف اشاره کرد. او برای اینکه بتواند روی هدفش متمرکز شود، به سراغ حواشی هم می رفت. مثلا تغذیه در تناسب اندام نقش مهمی دارد. به همین دلیل او در کنار ورزش بدنسازی به این موضوع هم فکر می کرد. اگر شما هم می خواهید به فرد موفقی تبدیل شوید، باید روی کارهای مرتبط به هدف فکر کنید. آنها مسیری کوچک به سمت هدف دارند.

ادامه این مطلب را از زبان آرنولد در ویدئو انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست