فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

صحبت‌های انگیزشی محمد علی کلی

اشتراک گذاری این مطالب در:

درس هایی که باید از محمد علی کلی بیاموزیم

محمد علی کلی یکی از بوکسرهای موفق و چهره سرشناس آمریکایی است. او موفق شد در دهه در سال ۱۹۶۰ در المپیک رم به عنوان یک بوکسور آماتور ظاهر شود. موفقیت محمدعلی کلی در این مسابقه و کسب مدال طلا، او را به یک قهرمان جهانی تبدیل کرد. او توانست پشت سر هم سه بار به قهرمان سنگین وزن جهان تبدیل شود. اما راز موفقیت محمدعلی کلی چه بود که که توانست در زمانی که سیاه پوستان توسط سفیدها به تمسخر گرفته می شدند، به فرد موفقی تبدیل شود؟

برای بدست آوردن موفقیت سختی بکشید

محمد علی کلی برای دستیابی به موفقیت رنج زیادی کشید. اما وقتی با خود می اندیشید اگر امروز سختی بکشد می تواند باقی عمر را در راحتی زندگی کند، تحمل سختی برایش آسان می شد. شما هم اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید. در مقابل می توانید باقی عمر را در راحتی و آسایش زندگی کنید. البته به شرطی که مسیر را درست انتخاب کرده باشید.

هیچ انسانی موفق بدنیا نمی آید

شاید بگویید عده ای در خانواده های ثروتمند متولد می شوند و به سبب وجود یک خانواده پرنفوذ از همان بدو تولد شرایط موفقیت برایشان فراهم است. اما افراد زیادی هم هستند که در چنین شرایطی زاده می شوند اما به موفقیت نمی رسند. دلیل آن وجود اختیار در ما و قدرت تعیین سرنوشت توسط خودمان است. ما موفق بدنیا نمی آییم. محمد علی کلی از آن دسته افرادی بود که در شرایط سختی متولد شده بود. یک سیاه پوست در دهه 1960 میلادی که درگیر فرهنگ نژادپرستی امریکا شده بود. در آن زمان دیدگاه سفیدپوستان نسبت به سیاهان سختگیرانه تر از امروز بود. به همین دلیل محمدعلی کلی بشدت در سختی و تنگنا قرار داشت.

اما موفقیت او در کسب مدال های طلای جهانی باعث تغییر دیدگاه مردم سفیدپوست نسبت به سیاهان شد. شما هم اگر در شرایط سختی متولد شده اید، می توانید با تلاش و پشتکار به جایی برسید که دیدگاه دیگران را نسبت به خودتان تغییر دهید.

درس هایی که باید از محمدعلی کلی بیاموزیم

 

محمد علی کلی خودش را باور کرد

یکی دیگر از ویژگی های افراد موفقی همچون محمد علی کلی باور به خویشتن است. باید در تنهایی و خلوت مدام خودتان را تایید کنید تا به اعتقاد قلبی نسبت به خودتان تبدیل شود. اگر به طور مداوم و در تنهایی بخواهید به مشکلات، به ناتوانایی ها و شکست ها فکر کنید به مرور زمان نسبت به خودتان دلسر می شوید. دیگر قادر به دیدن خودتان نیستید و فکر می کنید فردی بی استعداد، بی عرضه و ناتوان هستید.

محمد علی کلی قادر به تغییر بود

افرادی مثل محمد علی کلی به سن توجهی ندارند. اگر شما 20 ساله باشید و یا در آستانه 50 سالگی قرار داشته باشید، بازهم قادر به تغییر خود هستید. برای تغییر برای قدرت ریسک کردن داشته باشید وگرنه زندگی شما در 20 سال آینده به همین شکلی که الان است، باقی می ماند و تغییری نمی کند.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست