فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

از شکست خوردن نترسید شکست پلی برای پیروزی است

اشتراک گذاری این مطالب در:

از شکست خوردن نترسید

از شکست خوردن نترسید زیرا شکست لازمه پیروزی است. حتی کسانی که بدون هیچگونه شکستی به هدف خود می رسند، هیچ تجربه ای کسب نمی کنند. در نتیجه اگر به مشکل یا گرفتاری در کار خود دچار شوند، بشدت سردرگم می شوند که در این شرایط چه باید کرد. اما کسی که بارها شکست می خورد و بعد به موفقیت دست پیدا می کند، اگر در کارش مشکل یا خللی ایجاد شود، با کمک تجارب گذشته از بحران های پیش رو براحتی عبور می کند.

وقتی از شکست خوردن تراس و هراس به دل راه دهید این ترس مانع از مقابله صحیح و پیدا کردن راهکار می شود. ترس و استرس از اینکه قادر به مقابله با شکست نیستید، مانع از بلند شدن دوباره شما می شود. در بسیاری از موارد ممکن است قبل از شروع ترس از شکست مانع از برداشتن قدم اول شود. وقتی کسی سرمایه مالی و توانایی انجام یک کسب و کار جدید را دارد، اما اینقدر از شکست هراس دارد که به هیچ عنوان وارد آن کسب و کار نمی شود.

ترس از شکست مانع از حرکت رو به جلو می شود و شما را مجبور می کند در همان جایی که هستید بمانید. آدم های محافظه کاری که به شرایط فعلی خودشان رضایت می دهند و حاضر نیستند از آن خارج شوند، اغلب به دلیل ترس از شکست است. آنها سرگذشت بسیاری از افراد سرخورده و ورشکسته را می بینند و بعد اینطور استنتاج می کنند که اگر هر کسی وارد آن مسیر شود، بدون شک شکست می خورد.

درست است که قبل از ورود به یک مسیر جدید باید آدم هایی که قبلا آن مسیر را رفته اند، دید و با آنها صحبت کرد. اما به این معنا نیست که اگر آنها شکست خوردند، شما هم شکست می خورید. بلکه باید شرایط آنها را با شرایط خود مقایسه کنید تا به نتیجه درست برسید و تصمیم منطقی بگیرید.

چه راهی وجود دارد که از شکست نترسیم؟

چه راهی وجود دارد که از شکست نترسیم؟

تقویت روحیه شجاعت و جسارت چیزی نیست که یک شبه به آن برسیم. کسانی که از کودکی توسط اطرافیان ترسانده می شوند، این ترس و دلهره در ناخودآگاهشان می ماند و در بزرگسالی به اشکال مختلف خود را نشان می دهد. برای اینکه از شکست خوردن نترسید اول باید واقع بین باشید و از خیال پردازی و وهم دوری کنید. افراد واقع بین خیلی راحت تر با شکست مقابله می کنند. بدون شکست به اندازه ای که به وضعیت جسمی یا مالی لطمه وارد می کند، آسیب های روانی را هم بدنبال دارد. اما افراد جسور قادرند بعد از مدتی آسیب های روانی را ترمیم کنند.

برای اینکه از شکست خوردن نترسید قبل از شروع هر کاری تبعات آن را در نظر داشته باشید. با شجاعت وارد آن کار شوید و در صورتی که موفقیتی کسب نکردید، به دنبال دلایل شکست باشید. با بررسی علل شکست می توانید دوباره از جای خود بلند شوید و مسیر قبلی را دنبال کنید.

ادامه این مطلب را در ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

اگر ترس و استرس بیش از حد زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است، با دوره خداحافظ استرس، برای همیشه با استرس خداحافظی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی خداحافظ استرس

دوره آموزشی خداحافظ استرس

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست