فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

درمان افسردگی – پرده برداری از ذهن انسان

اشتراک گذاری این مطالب در:

آیا افکار مثبت در درمان افسردگی موثر است؟

افکار مثبت موجب آرامش روحی و جسمی می شود. بسیاری از بیماری ها در نتیجه استرس، اضطراب و فشار روانی بوجود می آید. برای مثال زخم معده، قند خون، سردردهای میگرنی و فشار خون بیشتر از آنکه علت فیزیکی داشته باشند، ناشی از فشارهای روانی است. استرس و فشار هم در نتیجه افکار منفی بوجود می آید. وقتی مدام ذهن و فکر شما به سمت بدی ها، خاطرات تلخ، مشکلات و سختی سوق داده شود، ناخودآگاه تمام وجودتان پر از بیماری می شود.

دنیای امروز با این مشکل بزرگ در حال مبارزه است. آدمهایی که درمان خود را در داروها جستجو می کنند. در حالی که بزرگترین راز درمان در نزد خودشان است. بله افکار مثبت نقش سازنده ای در پیشگیری از بیماری دارد. اگر در زندگی خود زیاد به استرس مبتلا می شوید، سلامت جسم خود را با زمانی که در آرامش هستید، مقایسه کنید.

وقتی به چیز مثبتی فکر می کنید، مغز به سایر اعضا بدن دستور می دهد که هیچ مشکلی وجود ندارد و می توانند به کارکرد عادی خود ادامه دهند. اما وقتی بخواهید افکار منفی را با خود حمل کنید، مغز برعکس عمل می کند. در واقع نگران شماست و برای کمک به روح سعی می کند سایر اعضا بدن را بسیج کند. پس از مدت کوتاهی اعضا از کارکرد اصلی خود خارج می شوند. قلب دستور مقابله با استرس را دریافت می کند و بشدت می تپد. فشار خون بالا می رود و معده اسید بیشتری را تولید می کند.

بله می بینید به همین سادگی بدن از کارکرد اصلی خودش خارج می شود و به درد و رنج می افتد. متقابلا روح هم از دیدن جسمی بیمار نه تنها خوددرمانی نمی کند، بلکه گوشه گیرتر و تنهاتر هم می شود. پس اگر می خواهید جسم و روح تان در سلامت باشند، افکار مثبت را در خود تقویت کنید.

درمان افسردگی با افکار مثبت

چطور افکار مثبت را در خود تقویت کنیم؟

برای درمان افسردگی تقویت افکار مثبت کار ساده ای نیست. در واقع نمی توانیم به شما وعده و توصیه های بیهوده و غیرکاربردی دهیم. فرد افسرده توان تحمل خودش را هم ندارد و نسبت به همه چیز ناامید است. اگر شما در شرایط حادی قرار ندارید، بهتر است در فکر شاد زیستن باشید تا از یک بیماری سخت و دشوار پیشگیری کنید.

برای تقویت افکار مثبت کافیست به این فکر کنید آنچه که تاکنون باعث عصبانیتتان میشد، هیچ ارزشی بیشتر از سلامتی شما ندارد. اگر در صف فروشگاه از اینکه یک نفر نوبت شما را گرفته عصبانی هستید، بهتر است به این فکر کنید عصبانیت در این موقع آرامشتان را به کلی می گیرد و باعث عادت شما به تندخویی می شود. از سوی دیگر تندخو شدن و عصبانیت هم باعث آسیب به روحتان می شود و آرامشتان را می ستاند. در عوض اگر چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید نفر مقابل به کارش برسد، نوبت شما هم خواهد رسید و بعد هم مدام روح و روانتان در خدمت فکر کردن به این اتفاق نخواهد ماند.

ادامه این مطلب را می توانید به طور کامل در این ویدئوی انگیزشی مشاهده کنید.

برچسب‌ها: , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

  • شهناز حسنین
    فروردین 21, 1401 3:26 ق.ظ

    بسیار عالی و ممنونم که با مطالب انگیزشی و راهنمایی های مفیدتان راه را برای بسیاری از افراد که در مسیر زندگی و پیشرفت دچار مشکل و به نوعی سردرگمی شده‌اند و به تنهایی نمی توانند به مسیر ادامه بدهند هموار می سازید.

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست