مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

زندگی ثرومندان معروفی که به پول فکر نمی کردند

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی ثروتمندان در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مختلف دیده‌اید؟ ماشین‌ها و خانه‌های لوکس، مهمانی‌ها و تفریحات پرزرق و برق و… . اما در دنیای مصرف‌گرای امروز، سبکی از زندگی، موسوم به سبک مینیمالیستی وجود دارد. افرادی که از این روش برای زندگی خود استفاده می‌کنند از دنیای مصرف‌گرایی که نتیجه دل بستن به آن، چیزی جز آشفتگی نیست خود را دور نگه می‌دارند و سعی می‌کنند با مدیریت زندگی آرام و قابل‌کنترل خود از هیاهوی ماشینی پرهیز کنند. بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند با توجه و علاقه‌ای که به ساده زندگی کردن دارند، آرامش را به زندگی خود وارد کرده و خود را از اسارت شهرت و ثروت نجات داده‌اند. در ادامه سایت موفقیت خودساخته با تعدادی از این افراد آشنا می‌شوید. ورود به زندگی ثروتمندان و کسانی که با وجود داشتن امکان رفاه دست به انتخاب شیوه متفاوتی از زندگی می‌زنند، درس‌های مهمی به همراه دارد.

۱.استیو جابز؛ پیچیدگی را ساده زندگی کن

زندگی ثروتمندان

اگر قرار باشد زندگی ثروتمندان را بررسی کنیم، قطعا استیو جابز یکی از مردانی است که درآمدی فوق‌العاده زیاد داشته است. استیو جابز فقید، طرفدار سرسخت سادگی بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات شرکت او، اپل هم همین سادگی است. استیو جابز معتقد بود که همواره باید راه‌کارهایی ساده برای حل مسائل پیچیده مطرح کرد. رمز موفقیت او در عمر پربارش هم دقیقا همین مساله بود. این نابغه از دست‌رفته در تمام ابعاد زندگی خود به سبک مینیمالیستی علاقه داشت. آشنایان و دوستان جابز می‌گویند، سادگی منزل او باورنکردنی بود. تقریبا اسباب و اثاثیه خاصی در خانه او وجود نداشته و همیشه برای انتخاب هر چیزی دقت زیادی به خرج می‌داده تا بهترین  و بهینه‌ترین گزینه را در نظر داشته باشد. استیو جابز با انتخاب سبک زندگی ساده و کمک کردن به خیریه‌های متعدد در دسته ثروتمندانی قرار داشت که پول، اولویت نخست زندگی‌شان نبود.

بیشتر بخوانید: ثروتمندان خودساخته و ۷ راز درباره حرکت آنها در مسیر موفقیت

۲.آلبرت انیشتین؛ به سادگی عشق بورز

آلبرت انیشتین را با نظریه معروف نسبیت می‌شناسید. این فیزیکدان برجسته دنیا هم به سادگی علاقه داشت. به نظر می‌رسد که دید عمیق و وسیع افراد موجود در این فهرست به زندگی، آنها را به نوعی ساده‌زیستی دعوت کرده است. این جنس از سادگی، ساده قابل دست‌یافتن نیست. پشت فلسفه آن، درکی عمیق و نگاهی به شدت معنوی وجود دارد که رسیدن به آن کار هر کسی نیست. آلبرت انیشتین هم از جمله ثروتمندانی بود که ساده زندگی می‌کرد، لباس‌های چندانی نداشت، منزل او مجلل نبود و بیشتر درآمد خود را به خیریه‌ها اهدا می‌کرد. او تفریحات و برنامه‌های مفرحی هم برای خود در نظر می‌گرفت اما هرگز به سبکی تجملاتی، آنها را دنبال نمی‌کرد.

۳.رابرت پتینسون؛ پسر نیکوکار خیریه‌ها

زندگی ثروتمندان

حتما رابرت پتینسون یا همان خون‌آشام خوش‌تیپ و رویایی سری فیلم‌های گرگ و میش را می‌شناسید. او با وجود برخورداری از امکانات زیادی که زندگی سینمایی‌اش فراهم کرده هرگز علاقه‌ای به داشتن زندگی مجلل و پرزرق و برق نداشته است. رابرت طرفدار سادگی بوده و از مصرف‌گرایی دنیای امروز بیزار است. این بازیگر، مدل و موسیقی‌دان انگلیسی در خیریه‌ها فعالیت زیادی دارد و مبالغ قابل توجهی را به خیریه‌های مخصوص به کودکان اهدا می‌کند. درس گرفتن از زندگی ثروتمندان و کسانی که خلاف رفتارهای معمول را در خرج کردن ثروت پیش می‌گیرند، درس‌های مهمی برای شما در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راه های خوشحال بودن . شادی در دستان شماست

۴.لئوناردو داوینچی؛ هنرمند بخشنده

داوینچی هم از آن ثروتمندانی بود که به بخشش و بزرگواری شهرت داشت. جمله جالبی از او به یادگار مانده است که با تفکر عمیق در آن می‌توان به نکات ارزشمند بسیاری پی برد. داوینچی معتقد بود: سادگی شکل نهایی پیچیدگی است. یعنی پیچیدگی‌های مختلف و گره‌های کور این دنیا نهایتا برای باز شدن به دیدی ساده در طرح و حل مسائلی نیاز دارند که این گره‌های کور را باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: شکست های افراد موفق با معرفی موفق‌ترین آدمهای دنیا

۵.مایکل بلومبرگ؛ ثروتمند ساده‌زیست

زندگی ثروتمندان

امکان ندارد درباره زندگی ثروتمندان مطلبی وجود داشته باشد و در آن خبر و ردپایی از مایکل بلومبرگ نباشد. شهردار سابق نیویورک با وجود ثروت کلان و افسانه‌ای خود سبک زندگی ساده را انتخاب کرده است. کمک‌های او به خیریه بسیار معروف هستند و در پوشش و ظاهر هم سادگی را حفظ می‌کند. به گواه اطرافیانش، در طی چندین سال فقط چند جفت کفش می‌خرد و از اینکه خود را غرق در تفریحات عجیب و مجلل کند، لذتی نمی‌برد.

۶.اینگوار کامپراد؛ مدیری ساده

احتمالا با نام اینگوار کامپراد آشنایی ندارید اما نام شرکت معتبر و معروف او ایکیا را حتما شنیده‌اید. اگر زندگی ثروتمندان را بررسی کنید قطعا با نام کامپراد هم برخورد خواهید کرد. او سال ۲۰۱۸ از دنیا رفت. نزدیکان او می‌گویند، اینگوار از تجملات متنفر بود و حتی لباس‌های خود را از حراجی‌ها و مغازه‌های دست‌دوم فروشی تهیه می‌کرد و بخش عمده‌ای از ثروتش را بابت کمک به نیازمندان صرف می‌کرد. خود را به جای این افراد بگذارید و صادقانه ببینید که اگر در جایگاه آنها قرار بگیرید، امکان گذشتن از این همه ثروت برای‌تان وجود دارد یا خیر؟

۷.راسل کرو

راسل کرو هم از آن دسته افرادی است که فقط به هالیوود به عنوان محلی برای کار کردن نگاه می‌کند و سبک زندگی خود را از زندگی ثروتمندان حاضر در هالیوود جدا کرده است. او علاقه‌ای به زندگی لوکس ندارد و دوست دارد به خیریه‌ها و نیازمندان کمک کند. او هم از کسانی است که معتقدند باید زندگی خود را به ساده‌ترین شکل ممکن مدیریت کرد. این دیدگاه زمانی در این افراد شکل گرفته که ثروتمند و متمول بوده‌اند. باید دید که چنین عقیده‌ای در زمانی که چندان معروف نبوده‌اند هم وجود داشته است. البته هدف به نقد کشیدن ایده ساده‌زیستی آنها نیست. هدف برملا کردن روش فکری به شدت ارزشمند آنها است: این افراد اگر چه توانسته‌اند قلل موفقیت را فتح کنند ولی در دستاوردهای خود غرق نشده‌اند و در پی رسیدن به درک درستی از ابعاد مختلف زندگی، تلاش خود را به کار بسته‌اند.

۸. وارن بافت

شاید باور نکنید اما وارن بافت که یکی از ثروتمندترین سرمایه‌داران و مردان کسب و کار دنیا به شمار می‌رود اصلا به تجملات علاقه‌ای ندارد. او هنوز در منزلی زندگی می‌کند که در سال ۱۹۵۸ خریداری کرده بود. این خانه، منزلی عادی در محله‌ای متوسط‌نشین است و در آن خبری از اسباب و اثاثیه گران‌قیمت، محافظان امنیتی و… نیست. وارن بافت، علاوه بر موفقیت‌های تجاری و بازرگانی متعددی که در زندگی داشته در ثبت نام خود به عنوان فردی انسان‌دوست و خیِر هم زبانزد عام و خاص است.

۹.کیانو ریوز

کیانو ریوز را در ماتریکس به خاطر دارید؟ همان نئو یا شخصیت نخست داستان که تجربه‌های شگفت‌انگیزش، میلیون‌ها بیننده را در سراسر جهان به خود علاقه‌مند ساخته بود. کیانو ریوز بارها در شمار پردرآمدترین و ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت اما جالب است بدانید که در خانه‌ای با دو اتاق خواب زندگی می‌کند. خانه‌ای معمولی که اثر چندانی از زندگی ثروتمندان در آن وجود ندارد. کیانو ریوز بخش اعظمی از درآمد خود را در اختیار موسساتی قرار می‌دهد که روی سرطان خون تحقیق می‌کنند. او آن‌قدر ساده و عادی زندگی می‌کند که برای تردد هم سوار مترو می‌شود.

۱۰. مارک زوکربرگ

مارک زوکربرگ موسس شرکت معروف فیسبوک است. این را احتمالا همه می‌دانند. او یکی از معروف‌ترین و ثروتمندترین مردان دنیا است. اما سبک زندگی ساده او هم شباهتی به زندگی ثروتمندان ندارد. حتی لباس پوشیدن او هم بسیار ساده است و در بیشتر مواقع با یک تی‌شرت طوسی ساده و شلوار جین دیده می‌شود. مارک زوکربرگ که از افراد فعال در خیریه‌ها است از ثروت زیاد خوشش نمی‌آید. او معتقد است که نباید وقتش را برای مسائل مادی صرف کند بلکه کارهای بسیار مهم‌تری دارد که باید به آنها رسیدگی کند. پس از تصمیم‌گیری درباره اموال و دلارهای زیادش سر باز می‌زند.

در آخر

با نگاه به زندگی ثروتمندان فقط درباره پول درآوردن و تولید ثروت اطلاعات کسب نخواهید کرد. بلکه با روش‌های آنها در زندگی برای موفقیت آشنا خواهید شد. پولی که شریف و مخلصانه به دست بیاید، نشان از توانمندی افراد در رسیدن به موفقیت‌های مالی دارد. کسی که بتواند به تولید ثروتی کلان دست بزند قطعا فردی است که قواعد بازی موفقیت در این عرصه را به خوبی درک می‌کند. اما فارغ از توانایی افراد در موفق شدن برای کسب و تولید ثروت، نگاهی که به مقوله خرج کردن پول و ثروت دارند هم بسیار عبرت‌آموز است.

 

 

 برای داشتن ذهن موفق دوره صوتی 80 دقیقه ای ذهن موفق را به شما پیشنهاد میکنیم

 

برچسب‌ها: , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست