مقالهوبلاگ

با این فرمول 9 مرحله ای، یک زندگی با نشاط را تجربه کنید

اشتراک گذاری این مطالب در:

در زندگی هرکسی تلخی و شیرینی وجود دارد. ممکن است در زندگی تان یک شکست عاطفی، ورشکستگی مالی یا هر اتفاق بد دیگری را مثل سایر مردم تجربه کنید. در این میان اگر شما منعطف باشید و بتوانید وضعیت را مدیریت کنید تا کم کم بهتر شود، هم خودتان رشد می کنید و هم زندگی با نشاط تر و بهتری خواهد شد.

در این نوشته برای شما از 9 کار ساده و شاید پیش پا می گوییم که با انجام دادن آنها می توانید هم خودتان شاد باشید، هم زندگی با نشاطی را تجربه کنید.

هنگامی که افراد نوعی آسیب ناشی از ورشکستگی تجاری، ازدواج ناموفق یا سایر تراژدی های شخصی را تجربه می کنند، در بین آنها، منعطف ترین افراد خود را با تغییر شرایط بهبود می بخشند.

بهبود و برگشتن به حالت عادی، نیازمند کارهای شجاعانه فراوان است، اما پس از اینکه رشد شخصی و معنوی در شما اتفاق می افتد، چشم انداز جدیدی از زندگی متمرکز بر عادات جدید، ارزش های جدید، دوستان جدید و رویاهای جدید ظاهر می شود.

این تحول قطعا نیازمند یک سیستم قدرتمند است – انتخاب و نیت – که شما را با اهداف جدید خود همسو می کند و شما را با «شمای جدید» سازگار می سازد.

قدرت انتخاب – انتخاب فضایل و رشته های معنوی زندگی – چیزی است که شما را ایمن، مولد، شکوفا و شاد می کند.

قدرت نیت؟ چیزی است که صبح بعدی باعث بلند شدن شما از رختخواب و شب باعث به خواب رفتن شما می شود و می داند که شما قبلاً خوب زندگی می کردید و امروز بهترین ها را به شما می دهد.

9 عادت که باعث به دست آوردن این قدرت ها و حفظ آن ها می شود، بیان خواهد شد

تصور کنید که زندگی پر از این کارهای ساده شادی آور است که می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود. در ادامه، یک الگو برای این نوع زندگی ارائه می شود.

1. مسیر آرام را انتخاب کنید.

یک فرد آرام، نگران فردا نیست، زیرا امروز، کارهایی که برای فردا نیاز هست را انجام داده است. حالت آرامش اجازه می دهد که فرد به دنبال رویاها و اهداف خود باشد، حتی زمانی که شکاکان می گویند او دیوانه است. زندگی کردن در حالت آرامش، به همراه اطمینان کامل از هدف نهایی، مانع از حواس پرتی می شود و فرد تلاش می کند آن هدف را از زندگی خود بیرون بکشد و به ظهور برساند.

2. بخواهید که مشکل را بپذیرید.

متفکر و نویسنده مایک میت (Mike Myatt)، در مورد تسلیم و پذیرش می گوید:

«شما به ندرت با لغات رهبری و تسلیم مواجه می شوید که به صورت مکمل به کار می روند. جامعه از تسلیم به عنوان نشانه ای از ضعف رهبری یاد می کند، اما در حقیقت، تسلیم می تواند یکی از بزرگترین نقاط قوت رهبری باشد. منظور این نیست که کار و زندگی خود را رها کنید، پیشنهاد می کنم که هنر بسیار ظریف بیخیال شدن را یاد بگیرید».

بنابراین نتیجه را بپذیرید و بر این باور باشید که همه‌چیز با توجه به هدف شما در زندگی پیش خواهد رفت. با افرادی رفت و آمد کنید که می توانید در این فرآیند به آنها اعتماد کنید : مشاوران مورد اعتماد، همکاران، دوستان و خانواده که در این سفر از شما پشتیبانی می کنند.

3. بخواهید که روابط سالمی داشته باشید.

این امر ممکن است برای بعضی از افراد درونگرا دشوار باشد، اما باید یاد بگیریم که به هر کسی اجازه ندهیم به حلقه درونی ما وارد شود. چرا؟ زیرا ارتباطات نزدیک و صمیمی برای حفظ شادی شما بسیار مهم می شوند. آیا با یک تحقیق 75 ساله که در دانشگاه هاروارد انجام شد و 724 مرد از کالج تا پیری را دنبال کرد آشنا هستید؟ به گفته یکی از مسئولان این مطالعه، «واضح ترین پیامی که ما از این مطالعه 75 ساله دریافت می کنیم این است: روابط سالم و اخلاقی ما را خوشحال تر و سالم تر نگه می دارند».

4. بخواهید که به دیگران کمک کنید.

آدام گرانت (Adam Grant)، نویسنده و استاد مشهور وارتون می گوید: «بهترین راه برای موفقیت، کمک به موفقیت دیگران است». گرانت مشاهده کرده است که رهبران بزرگ به مسائلی فراتر از خودشان فکر می کنند و دیگران را در اولویت قرار می دهند. گرانت می گوید: «رهبران، الهام بخش انواع مختلف تلاش ها هستند، سطح متفاوت تری از انگیزه ایجاد می کنند و حساسیت بیشتری نسبت به تعلق خاطر دارند. کسانی که تمایل به حصول بهترین نتایج را دارند، کسانی هستند که اهدا کننده هستند نه دریافت کننده».

5. مهربانی را انتخاب کنید.

فکر می کنیم که در محل کار فضایل «خوب» همانند مهربانی هیچ گونه تأثیری ندارند، اما شواهد چیز دیگری را ثابت می کنند. هنگامی که شرکت ها یک محیط محبت آمیز ایجاد می کنند، روزمرگی ارزش های شرکت ها ازبین می رود، و یک محیط کاری شادتر و یک خط مشی بهبود یافته به وجود می آید. پژوهش جاناتان هایت (Jonathan Haidt) در دانشگاه نیویورک نشان می دهد وقتی همکاران می بینند که دیگر همکاران به یکدیگر کمک می کنند، احساس رفاه در در آنها افزایش می یابد. این چیزی است که هایت  آن را «عزت» می نامد. و هنگامی که ما با دیدن یک عمل مهربانی احساس عزت می کنیم، احتمال بیشتری دارد که با مهربانی رفتار کنیم. خوشحالی باعث خوشحالی می شود و مانند آتش سوزی گسترش می یابد.

6. قدردانی را انتخاب کنید.

شان آچور (Shawn Achor)، روانشناس و نویسنده کتاب پرفروش «مزایای شاد بودن» (The Happiness Advantage)، می گوید که تشکر کردن برای 21 روز پشت سر هم، سریع ترین راه برای آموزش خوش بینی و مثبت اندیشی به مغز شما است. او می گوید که این کار را به مدت دو دقیقه در روز انجام دهید. دقت کنید که هر روز یک فرد متفاوت را برای قدردانی انتخاب کنید.

7. صبور بودن را انتخاب کنید.

صبر یک فضیلت است و من آرزو می کنم مردم بیشتر آن را تمرین کنند. صبر کمک می کند تا زمانی که مسائل از کنترل خارج می شوند، آرام باشید و دوباره فکر کنید. آیا آن مرد در بزرگراه راه شما را سد کرد؟ آرام باشید، نفس عمیقی بکشید و در نظر بگیرید که شاید همسرش باردار بوده و اکنون زمان بدنیا آمدن بچه اش باشد. صبر به شما کمک می کند که در طول لحظات بسیار ناامید کننده که می خواهید مشت خود را بر دیوار بکوبید، بی گناهی را در افراد دیگر مشاهده کنید.

8. از کلمه «نه» بیشتر استفاده کنید.

افرادی که واقعا شاد هستند زندگی ساده ای دارند. آنها یک برنامه ساده دارند یعنی بیش از آنچه که می توانند اداره کنند را انجام نمی دهند. آنها در محدوده آنچه که در زندگی شان اتفاق می افتد، مرزهای قوی دارند. هیچ مشکلی با گفتن کلمه «نه» ندارند. اگر کاری برای تان سخت است، اگر باعث پایین آمدن ارزش تان می شود و اگر باعث بهتر شدن فردای شما نمی شود، فقط بگویید «نه».

9. به پیشرفت ادامه دهید.

شاید داستان غم‌انگیز شما، ریزش مو باشد. شاید مرگ یکی از اعضای خانواده؟ ورشکستگی؟ استعمال مواد مخدر؟ به هر حال، تسلیم نشوید – ادامه دهید. شما تا اینجا پیش آمده‌اید، اکنون که طعم موفقیت را چشیده‌اید، در برابر وسوسه نگاه به گذشته یا تا تسلیم شدن مقاومت کنید. این کار ممکن است دشوار باشد و دردسرهای دردناکی به وجود بیاورد، اما همه‌چیز را دور نیندازید، زیرا تا این مرحله از مسیر به‌سختی کارکرده‌اید. خوب مبارزه کنید، به پاداش آن فکر کنید، و محیط خود را با افراد خوب پر کنید. افرادی که هوای شما را داشته‌اند و هرگز به شما شک نکرده‌اند.

مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست