فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

5 اشتباه رایجی که یک موسس استارتاپ موفق نباید مرتکب شود چیست؟

اشتراک گذاری این مطالب در:


استارتاپ ها که این روزها یکی از جدیدترین شیوه های راه اندازی کسب و کار است، به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد. یک موسس استارتاپ موفق باید قبل از راه اندازی کسب و کار به نکاتی توجه داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

افزایش پشتکار برای داشتن استارتاپ موفق

یکی از اولین نکات برای برداشتن قدم اول در استارتاپ، افزایش و تقویت پشتکار است. چرا که وقتی تیم استارتاپ بخواهد وارد مراحل ابتدایی شود، شور و اشتیاق زیادی دارند. از زمانی که ایده در ذهن مدیر استارتاپ جرقه می زند و تا زمانی شروع به کار می کنند، در اوج اشتیاق و شوق هستند. با علاقه کار می کنند و ساعات زیادی را صرف استارتاپ می کنند. اما کمی که می گذرد و نتیجه دلخواه بدست نمی آید، خیلی زود ناامید می شوند.

اگر عدم موفقیت و شکست ها پی در پی باشد و در هیچ یک از ابعاد استارتاپ موفقیتی نصیب تیم استارتاپ نشود، سرانجام اشتیاق خود را از دست می دهند. به طوری که دیگر پشتکاری برای ادامه مسیر ندارند. دلیل اینکه اغلب استارتاپ ها به سرانجام نمی رسند و در همان مسیر ابتدایی شکست می خورند، هیچ گونه موفقیتی کسب نمی کنند.

موفقیت در طی مراحل استارتاپ و  به معنای کسب درآمد مالی مورد نظر نیست. بلکه رابطه دوستانه بین تیم استارتاپ خود یک موفقیت محسوب می شود. اینکه مدیر استارتاپ بتواند اعضای تیم را از افراد متخصص و در عین حال دارای روحیه همکاری جویانه انتخاب کند که کمترین تضاد و اصطکاک بین آنها باشد، یک موفقیت محسوب می شود. اگر این استارتاپ با چندین موانع هم روبرو شود، به دلیل رابطه دوستانه میان اعضای تیم، می تواند به مسیر خود ادامه دهد.

ویژگی های استارتاپ موفق

نقش کسب منابع مالی در موفقیت استارتاپ

یکی دیگر از نکاتی که در افزایش بازدهی و موفقیت استارتاپ نقش مهمی دارد، کسب منابع مالی است. چرا که حمایت های مالی سرمایه گذاران از یک استارتاپ می تواند مسیر موفقیت را هموار و بازدهی استارتاپ را دو چندان کند. اگر یک تیم قادر به تامین منابع مالی خود نباشند، به احتمال زیاد ایده آنها به شکست منتهی می شود.

برای به بار نشستن یک استارتاپ حداقل بین ماه تا یک سال زمان نیاز است. پرداخت دستمزد اعضای تیم، خرید مایحتاج برای اجرایی کردن ایده، تبلیغات و جذب مشتری همه به سرمایه مالی نیاز دارد. اگر مدیران استارتاپ قادر باشند نیازهای مالی را از طریق جذب سرمایه گذار تامین کنند، بی شک بازدهی استارتاپ بیشتر می شود. چرا که دغدغه مشکلات مالی و تامین نیازها از روی دوش مدیران و اعضا برداشته می شود. در نتیجه به جای تمرکز بر روی این مورد، به بازدهی و تلاش برای موفقیت توجه می کنند.

اما کسب منابع مالی به راحتی انجام نمی شود. یک مدیر استارتاپ موفق باید بتواند توجه سرمایه گذاران را  به ایده خود جلب کند. همچنین باید بتواند بازدهی ایده را که در ذهن دارد، برای سرمایه گذاران بازگو کند. جذب سرمایه و منابع مالی یک موفقیت محسوب می شود. اما استارتاپ در این مورد خلاصه نمی شود. چرا که استارتاپ باید به گونه ای پیش رود که نه تنها هزینه ها را تامین کند، بلکه سود هم عاید اعضای تیم شود.

ادامه این مطلب را در ویدیوی انگیزشی مشاهده کنید.

 

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست