فیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

تصورات خود را تغییر دهید (نویسنده هری پاتر)

اشتراک گذاری این مطالب در:

نویسنده هری پاتر جی.کی رولین است. این کتاب به صورت یک رمان رویایی برای اینکه خود را تغییر دهید است. این کتاب 450 بار تجدید چاپ شده و به 67 زبان دنیا هم ترجمه شده است. نویسنده هری پاتر در این کتاب قصد دارد به مخاطب نشان دهد مشکلات نباید شما را پا بندازد. در زندگی هر کس ممکن است اتفاقات تلخی مثل فقر، شکست مالی، شکست عاطفی، از دست دادن عزیزان، بیماری ها سخت و …. رخ دهد. اما کسانی موفق هستند که بتوانند در مقابل مشکلات بایستند و میدان را خالی نکنند.

چرا باید خود را تغییر دهید

اگر کتاب هری پاتر را یکبار بخوانید متوجه خواهید شد که زندگی همیشه آنطور که میخواهیم پیش نمی رود. بلکه تلخی ها، شیرینی، خوشی و ناخوشی یکی پس از دیگری می آید. اما توانایی شما برای اینکه بتوانید خود را تغییر دهید اهمیت زیادی دارد. افرادی که همیشه به یک شکل هستند و اصلا شخصیت آنها تغییری نمی کند، نمی توانند پیشرفت کنند. چرا که مشکلات با بالا رفتن سن، بزرگتر شدن هدف ها و رویاها بیشتر می شود. مشکل یک کودک غالبا خرید اسباب بازی یا لباس و یا خوراکی است که در نهایت والدین برایش فراهم می کنند.

اما رویای یک جوان خرید یک خانه، ماشین، شغل خوب، ازدواج موفق و زندگی مرفه است. برای بدست آوردن این هدف ها و آرزوها مشکلات زیادی در مقابلمان قرار می گیرد. از سوی دیگر هیچ کس این خواسته ها را برایمان فراهم نمی کند. این خود ما هستیم که باید همه چیزهایی که می خواهیم را بدست آوریم. انتظار و توقع از دیگران هم جایی ندارد.

پس باید خود را تغییر دهید چون به آن نیاز دارید. هر روز که به مشکلی برخورد می کنید، با رفع مشکل شما قدرتمندتر می شوید. اما زمانی که در مقابل مشکلات تسلیم شوید، ضعیف و ضعیف تر می شوید. شاید در برخی از بازی های رایانه ای دیده باشید که قهرمان کسی که همه دشمنان و موانع را شکست می دهد. هر چه تعداد پیروزی های شخصیت اول بازی بیشتر می شود، او قدرت بیشتری می گیرد. هر چند که با پیش رفتن بازی سخت تر و دشمنان و موانع هم سخت تر می شود.

زندگی هم همینطور است. یعنی شما هر چه به پیش تر می روید، مشکلات بیشتر، بزرگتر و سخت تر می شوند. وقتی مشکل بزرگی در مقابل شما قرار می گیرد، بجای فرار با آن بجنگید. بجای غرولند کردن به خود ببالید زیرا نشانه مشکلات بزرگ نشانه بزرگی شماست.

چرا باید خود را تغییر دهید

چطور خود را تغییر دهید

برای اینکه بتوانید خود را تغییر دهید اول باید افکار و ذهنیت خود را نسبت به اهداف، رویاها و آرزوها تغییر دهید. اگر مشکلات را بیش از حد بزرگ کنید، قادر به مقابله نیستید  زود تسلیم می شوید. پس باید در ذهن خود به دنبال شکستن مشکلات و موانع باشید. ظرفیت خود را افزایش دهید و اگر عادت های بد دارید، آنها را یکی یکی کنار بزنید. با وجود عادت های بد به موفقیت نمی رسید.

اگر می خواهید خود را تغییر دهید این کلیپ انگیزشی را مشاهده کنید.

 

 

 

برچسب‌ها: , , , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست