مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

چطور تا ۳۰ سالگی به یک ثروتمند خودساخته تبدیل شوید

اشتراک گذاری این مطالب در:

ثروتمند شدن در ۳۰ سالگی لذت‌بخش است. اما بیشتر افراد در این سن و سال، حتی شغل ثابت و قطعی هم ندارند. این روزها که وضع و اوضاع بازار کار هم چنگی به دل نمی‌زند، همه در تلاش برای یافتن شغلی قابل‌قبول هستند و اینکه بتوان در ۳۰ سالگی ثروتمند شد تا حد زیادی عجیب و دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما اجازه بدهید با هم صادق باشیم، واقعا می‌توان موفقیت بعد از ۳۰ سالگی رسید؟ فکر می‌کنید که این موضوع یکی از آن مباحث انگیزشی است که در کنفرانس‌های رنگارنگ آموزش داده می‌شوند و به جز کسر شدن پول ثبت‌نام برای شرکت در این کنفرانس‌ها هیچ چیزی در پی ندارند؟ نه دوست عزیز! شاید کنفرانس‌ها و دوره‌های مختلفی در این باره برگزار شود و اثری هم در زندگی کسی نگذارد اما همچنان، امکان ثروتمند شدن در ۳۰ سالگی وجود دارد. فقط باید راه آن را بدانید، ناامیدی را کنار بگذارید و از تلاش ننشینید. ما در این مقاله خودساخته از روش‌هایی گفته‌ایم که به شما کمک می‌کند تا ۳۰ سالگی ثروتمند شوید. فقط باید هوشیار باشید و زودتر دست به کار شوید:

بیشتر بخوانید: 14 راهکار ساده‌ی کسب ثروت که شما را از یک ورشکسته به یک میلیاردر تبدیل می‌کنند

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

ثروتمند خودساخته

این جمله هم دیگر دارد تبدیل به یک کلیشه می‌شود. اما اگر خوب به آن فکر کنید، ناجی شما در جوانی برای کسب درآمد خواهد بود. بیایید باز هم روراست باشیم. بسیاری از افرادی که این روزها از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، کوچک‌ترین دید و نگرشی نسبت به آنچه خوانده‌اند، ندارند. یکی مهندس مکانیک است و دیگری پرستار. یکی فارغ‌التحصیل نقاشی است و دیگری وکیل است و… . اما نقطه اشتراک همه اینها در ناآشنایی با رشته و به زبان خودمانی بی‌سوادی است. بعضی‌ها هم که درس‌خوان بوده‌اند، تجربه عملی کافی ندارند و نمی‌توانند در بازار کار جای خوبی داشته باشند. یا به عبارت بهتر، تخصصی را در خود پرورش نداده‌اند.

اما شما که تصمیم به تغییر گرفته‌اید، راه دیگران را نروید. اگر دانشجو هستید از همین حالا روی خود سرمایه‌گذاری کنید و اگر فارغ‌التحصیل شده‌اید هم تصمیم بگیرید که سریع‌تر دست به کار شوید و دوره‌ای، کلاسی یا هر چیزی که باعث می‌شود در زمینه‌ای خاص تخصص پیدا کنید، بگذرانید. باید در دنیای امروز متخصص باشید. اگر تخصصی پیدا نکنید و مدام در حال ارتقای مهارت‌ها و دانش خود نباشید، چاره‌ای ندارید که در بهترین شکل ممکن به یک متصدی یا اپراتور بدل شوید.

بیشتر بخوانید: اگر می خواهید ثروتمند شوید، این عادت ها را کنار بگذارید

شغل مناسب پیدا کنید

برای ثروتمند شدن در 30 سالگی توجه کنید که سر چه کاری خواهید رفت. فقط به واسطه اینکه در پایان ماه به شما حقوقی داده می‌شود، کار را قبول نکنید. شما باید در زمینه‌ای مشغول به فعالیت شوید که امکان رشد و ترقی مداوم را برایتان به همراه می‌آورد. باید بتوانید در شغلی فعال باشید که سابقه‌ای درخشان برایتان به حساب می‌آید. هیچ‌گاه به بهانه اینکه حالا چون فعلا شغلی ندارم، به همین گزینه نامطلوب اکتفا می‌کنم تا ببینم چه پیش می‌آید، فرصت‌ها را از خودتان نگیرید. با چنین تصمیم اشتباهی به خودتان خواهید آمد و می‌بینید که سال‌های سال گذشته است و همچنان در حال درجا زدن هستید. از همان ابتدا به شرکت و مجموعه‌ای بپیوندید که برایتان فرصت‌های رشد فراهم می‌کند و به رشد خود و کارکنانش می‌اندیشد. اگر کارفرمای خود را تحسین نمی‌کنید و به نظرتان، اهداف و اقداماتش ارزشمند نیست، هرگز برای او کار نکنید. زیرا به مرور زمان مجبور به تابعیت از سیستمی خواهید شد که روزی به آن اعتقاد نداشته‌اید. از اثر محیط و اطرافیان روی روند زندگی خود غافل نشوید. با چشم و گوش باز انتخاب کنید.

در هر کاری بهترین باشید

بسیاری از دانش‌آموزان در هنگام انتخاب رشته دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند که باید چه رشته‌ای را انتخاب کنند. برخی از افراد به آنها مشاوره می‌دهند و می‌گویند که باید بازار کار را برای رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند در نظر بگیرند. خب، این توصیه کاملا درست است. اما واقعیت این است که تمام حقیقت را به دانش‌آموز نشان نمی‌دهد. علاقه و استعداد دو عنصر به شدت مهم در رشد هر فرد در زمینه‌های مختلف هستند. اگر یکی از این دو نباشد، امکان پیشرفت بسیار سخت می‌شود. علاقه که موتور محرک و انگیزه‌بخش به زندگی در انجام فعالیت‌های مختلف است، باعث می‌شود که ضعف‌هایی که در زمینه استعداد وجود دارد هم با کار و تلاش و پشتکار رفع شود. پس آنچه باید در انتخاب رشته و مسیر در نظر داشته باشید، علاقه است. سعی کنید در رشته‌ای تحصیل کنید که به آن علاقه‌مند هستید. برای انتخاب شغل هم از همین جاده حرکت کنید. بهترین بودن به معنای ایجاد دلهره اول شدن در شما نیست. بلکه به معنای تلاشی آگاهانه در جهت کشف ظرفیت‌های خود به صورت تمام و کمال است. در مسیر بهترین بودن به سفری درونی خواهید رفت و خود را بهتر خواهید شناخت. این دستاورد روی تمام ابعاد زندگی‌تان اثر می‌گذارد و بسیار ارزشمند است.

فرمولی برای مدیریت امور مالی‌تان تدارک ببینید

ثروتمند خودساخته

برای ثروتمند شدن د 30 سالگی فرمولی مخصوص برای امور مالی‌تان داشته باشید. واقعیتی وجود دارد که شاید خوشایندتان به نظر نرسد اما با پذیرش آن، ابرهای موهومی که در بالای سرتان ساخته‌اید از بین می‌روند؛ شما نمی‌توانید هم گردش و تفریح مجلل و زیاد در طول سال داشته باشید و هم به پس‌انداز خوبی تا قبل از ۳۰ سالگی دست پیدا کنید. همه چیز به سبک زندگی‌تان بستگی دارد. شاید ترجیح می‌دهید که تا ۳۰ سالگی با پول‌هایی که به دست می‌آورید، سفر کنید، مهمانی بروید، لباس‌های خوب بپوشید و… . اما با این برنامه احتمال اینکه تا ۳۰ سالگی به فردی ثروتمند و خودساخته بدل شوید بسیار اندک است. ثروتمندان خودساخته، کمی با دوراندیشی بیشتری رفتار می‌کنند. این افراد به جای اینکه با ولخرجی، شانس‌های پول‌دار شدن تا ۳۰ سالگی را از بین ببرند از فرمولی دقیق برای هزینه‌ها و مخارج و… استفاده می‌کنند: کسب درآمد بیشتر، مخارج کمتر و سرمایه‌گذاری هوشمندانه. در سنین جوانی می‌توانید وارد زمینه‌های مختلف فعالیت مالی شوید و آینده را بسازید اما اگر قبل از آن فقط خرج کنید و برنامه‌ریزی دقیق نداشته باشید با احتمال کمتری در سال‌های بعدی می‌توانید به پول و ثروت برسید. مدیریت امور مالی و ورود به دنیای سرمایه‌گذاری کمی دشوار است. قطعا قرار نیست که همه بخش‌های زندگی ساده و خوشایند باشد اما این هنر شما است که هر موقعیت و تلاشی را برای خود دل‌پذیر کنید.

بیشتر بخوانید: با این 8 راهکار ساده، در سال جدید ثروتمند شوید

۵.ریسک‌های حساب‌شده داشته باشید

ثروتمند خودساخته

شما هنوز خیلی جوان هستید و فرصت‌های بسیاری پیش رویتان قرار دارد. پس بهتر است که به طور حساب‌شده ریسک کنید و نترسید. اگر از ثروتمندان خودساخته درباره تجربه‌های سرمایه‌گذاری‌شان بپرسید، متوجه خواهید شد که این افراد خیلی زود دست به کار شده‌اند و در سنین پایین، اقدام به فعالیت در زمینه‌های مختلف اقتصادی کرده‌اند و به همین خاطر است که تجربه خوبی در فعالیت‌های مالی و اقتصادی مختلفی دارند. شکست، اجتناب‌ناپذیر است. اگر فردی در مسیر موفقیت، شکست را تجربه نکند، فرایند موفقیت را به خوبی درک نخواهد کرد. وقتی هنوز جوان هستید، با فعالیت‌های مختلف می‌توانید تجربه شکست را جلوتر بیاندازید و در دوران بعد از ۳۰ سالگی دیگر نگران ریسک‌هایی نباشید که ممکن است سرمایه‌گذاری‌ها به شما تحمیل کنند.

در آخر

ما با این جمله که می‌گویند: «سن، یک عدد است»، موافق نیستیم اما معتقدیم که با کار و تلاش، آینده‌نگری و تصمیم‌گیری هوشمندانه در هر سن و سالی می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد. حال اگر در هر سن به درستی و به طور دقیق بدانید که خواهان رسیدن به چه اهداف مالی و غیرمالی هستید، دیگر دغدغه سن و سال را نخواهید داشت و در هر دوره‌ای از زندگی‌تان آرامش را تجربه خواهید کرد.

 

فایل صوتی قاتل رویاهات اینجاست

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست