پادکست موفقیتوبلاگ

پادکست موفقیت – آدم روندی هستی یا رویدادی ؟

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

آنچه قصد داریم در این پادکست موفقیت برای شما بیان کنیم، شاید اصلی ترین دلیل موفقیت و شکست بسیاری از انسان ها باشد. اما سوال شما این است که اصلی ترین دلیل شکست و موفقیت چیست؟ ما انسان ها اغلب رویدادی هستیم. به این معنا که وقتی که اتفاقی می افتد، همه به دنبال اطلاعات هستیم. یا اتفاق را بر حسب آخرین اطلاعاتی که بدست می آوریم، تحلیل می کنیم. برای مثال زمانی که یک ساختمان فرو می ریزد، یا رابطه ای که خراب می شود و یا شرکتی که ورشکسته می شود، همه نتیجه را بر حسب یک خبر کوتاه تحلیل می کنند.

 پادکست موفقیت – تفاوت افراد روندی و رویدادی

ممکن است یک اتفاق بر حسب دلایل متفاوتی رخ داده باشد. اما از آنجا که مغز ما تنبل است به دنبال نتیجه گیری سریع است. در صورتی که اتفاقی که رخ می دهد، حاصل یک روند است. پس اینجاست که متوجه می شویم. فرق انسان های رویدادی و روندی در چیست. روندی ها سعی می کنند تمامی دلایل را بررسی کنند. بدون یک دلیل هیچ گاه به قضاوت شکست و موفقیت نمی نشینند.

در این پادکست موفقیت میخواهیم بگوییم اصل زندگی (شکست ها و موفقیت ها) بر حسب روندها بنا شده است. یک مثال ساده در این مورد ارتباط چاقی با خوردن غذاهاست. شما با خوردن یک کیلو شیرینی خامه ای یک روز بعد 5 کیلو به وزن شما اضافه نمی شود. یا اگر امروز مقدار زیادی نمک مصرف کنید، فردا صبح سکته نمی کنید. ولی اگر یک هزارم همان نمک را هر روز و برای مدت یک سال مصرف کنید، تا 80 درصد احتمال سکته خود را افزایش داده اید.

 

پادکست موفقیت آدمهای روندی و رویدادی

 

اگر میخواهی بدانی آدم روندی هستی یا رویدادی در پادکست موفقیت دقیقا تفاوت افراد روندی و رویدادی در همینجا مشخص می شود. افرادی که در دسته بندی روندی ها قرار می گیرند، می دانند که برای کم کردن وزنشان باید یک دوره حداقل 4 ماهه باید یک رژیم سفت و سخت به همراه ورزش مرتب را در پیش بگیرند. پس قاعده رسیدن به هدف را دریافته اند و چون به آن باور دارند برای رسیدن به موفقیت و هدفشان تلاش می کنند.

اما افراد رویدادی برخلاف روندی ها یک جمله معروف و عمومی را همواره با خود تکرار می کنند :«یک شب که هزار شب نمیشه!» این جمله را برای توجیه رفتارها و کارهایشان به کار میبرند. در حالی که همین یک شب ها به مرور به عادت رفتاری تبدیل می شوند که ترک آنها از عهده شخص خارج می شود. شکست در دستیابی به موفقیت به همین دلیل رخ می دهد.

آدم روندی هستی یا رویدادی

پادکست موفقیت قصد دارد بگوید اغلب ما به همین معضل مبتلا هستیم. افرادی که نظم زندگی درستی ندارند. هدفی را دنبال نمی کنند و یا بطور کلی در دنبال کردن اهداف موفق نیستند، به این دلیل است که رویدادی عمل می کنند. این افراد متوجه این قضیه نیستند که اگر امروز زمان مشخصی را برای تمرین زبان انگلیسی صرف نکنند، به جای آن به تماشای فیلم بنشینند، طعم خوشی آن زیر دندانشان می رود. فردا هم همین برنامه را اجرا می کند. سر باز زدن از برنامه ای که چیده شده به مرور زمان به عادت رفتاری تبدیل می شود.

افراد رویدادی تصور می کنند امروز برنامه را به کنار می زنم و به جای آن کار دلخواهم را انجام می دهم. اتفاقی هم نخواهد افتاد. در عوض فردا برنامه امروز را تا دو برابر انجام می دهم. این یک وهم و خیال است. چرا که اگر طعم خوشگذرانی امروز در زیر دندان رفت، فردا هم میخواهید مثل امروز رفتار کنید.

ادامه بحث را در پادکست موفقیت آدم روندی هستی یا رویدادی گوش دهید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست