فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

اشو : فردایی وجود ندارد!

اشتراک گذاری این مطالب در:

 

 

براستی شما چند بار جمله فردایی وجود ندارد! را شنیده اید؟ آیا به این جمله باور دارید؟ از نظر برخی از افراد آینده ای وجود ندارد. این افراد اغلب نسبت به زندگی نگاه بدبینانه ای دارند. نمی خواهند به زندگی امیدوارانه نگاه کنند. بخاطر مشکلات و سختی هایی که در زندگی دارند، نسبت به همه چیز بدبین و شکاک می شوند و خیلی راحت می گویند: « فردایی وجود ندارد! »

اما همه می دانیم که تمام نگرانی ها و اضطراب آنها باعث شده است تا به اینجا برسند که همه چیز را انکار کنند. اما اگر فردایی نیست، پس چرا شما نگران هستید؟ این اضطراب و استرس فقط در یک صورت معنا پیدا می کند و آن اینکه یک آینده و فردایی باشد که شما را در منجلاب سختی ها بیندازد.

آیا فردایی وجود ندارد!

سایت خودساخته به شما توصیه می کند به جای افسردگی و گوشه گیری به زندگی لبخند بزنید. حتی زمانی که زندگی آن روی دیگرش را نشان می دهد، از حرکت متوقف نشوید. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم زندگی در حال جریان است، زمان می گذرد و ثانیه ها در حال رفتن هستند. پس این ما هستیم که باید خود را با جریان زندگی سازگار کنیم. اگر قرار باشد با یک سختی فوراً از پای درآییم و منکر فردا و آینده شویم، به هیچ جا نخواهیم رسید.

پس از مدتی هم فرصت خود را از دست می دهیم. زمان و سلامت جسمانی دو نعمت بزرگ هستند. در عین حال شما در مورد سختی ها بشدت نگران هستید. این نگرانی نشان می دهد از حس مسئولیت و هوش و زکاوت بالایی برخوردار هستید. پس به جای اینکه این فاکتورهای مهم را در خدمت اضطراب و افسردگی قرار دهید، به میدان مبارزه با سختی ها بیاورید.

شما از یک جسم سالم، یک مغز کارا و زمان مناسب برخوردار هستید. این سه المان به این معناست که می توانید بر سختی ها چیره شوید. به جای غرولند کردن برای مشکلات چاره جویی کنید.

اشو : فردایی وجود ندارد!

هدفمند زندگی کنید

اگر می خواهید نگاه بدبینانه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید، هدفمند باشید. البته برای یک انسان بدبین وگوشه گیر، تغییر یکباره سخت و دشوار است. اما توصیه سایت خودساخته این است که حتی برای یک روز خود هم هدف تعیین کنید. برای مثال شاد بودن امروز یا فردا می تواند یک هدف باشد که شما را از پوچی بیرون بیاورد.

برای خود سرگرمی پیدا کنید و حتی در اوج مشکلات و سختی به آنچه خوشحالتان می کند، بیندیشید. با فکر کردن به سختی ها، استرس و اضطراب بیش از حد هیچ مشکلی حل نمی شود. بلکه فقط روح شما به تحلیل می رود. حال آنکه می دانیم هیچ چیز مثل تراش روح و جان دردناک نیست. برای انسانی که می خواهد در زندگی هدف داشته باشد، اولین کار لبخند زدن به زندگی است.

تصمیم بگیرید فردا که از خواب بیدار شدید، چند ساعت در خدمت خود باشید. به گردش و کوهنوردی بروید. با دوستانتان شاد باشید و در انتهای شادی در فکر پیدا کردن راه حلی برای مشکلات خود باشید.

این ویدئوی انگیزشی در راستای موضوع فردایی وجود ندارد! تهیه شده است. پیشنهاد می دهیم آن را از دست ندهید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

2 دیدگاه. Leave new

  • قبل از اینکه تاریخ میلادی و یا شمسی ویا هر تاریخی که قبل از اینها بوده درست بشه.نه دیروزی بوده نه پارسالی نه فردایی بوده نه سال بعدی فقط این لحظه بوده . در این لحظه هوا روشن میشه ….در این لحظه هوا داره تاریک میشه . تصورکن انسانهای اولیه را بدون تاریخ

    پاسخ
  • قبل از اینکه تاریخ میلادی و یا شمسی ویا هر تاریخی که قبل از اینها بوده درست بشه.نه دیروزی بوده نه پارسالی نه فردایی بوده نه سال بعدی فقط این لحظه بوده . در این لحظه هوا روشن میشه ….در این لحظه هوا داره تاریک میشه . تصورکن انسانهای اولیه را بدون تاریخ.

    پاسخ

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست