فیلموبلاگویدئوهای آموزشی

قدرت در دستان شما است – زبان بدن

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

قدرت را بسیاری از ما با عنوان توانایی غلبه بر دیگران معنا می کنیم. ممکن است کسی را که توان فیزیکی بالایی داشته باشد، قدرتمند واقعی بدانیم. برخی هم معتقدند در دنیای امروز که به جدا فیزیکی نیاز نداریم، قدرت در توان نفوذ به اذهان دیگر است. وقتی کسی قادر به واداشتن دیگران به اطاعت باشد، فرد قدرتمندی است. شاید او از نظر مالی ثروتمند نباشد و قدرت جسمانی او متوسط باشد. اما قدرت کلماتش چنین بانفوذند که قادر است هر کسی را به اطاعات وا دارد.

زبان بدن یکی از قدرت های ما برای تاثیرگذاری بر شنونده و مخاطب است. چندین نوع حرکت و زبان بدن وجود دارد که عبارتند از:

وقتی احساساتتان را با دست نشان می دهید

یکی از راه های تاثیرگذاری بر مخاطب لمس دیگران است. وقتی دست کسی را به گرمی می فشارید، نشانه محبت و علاقه شما به اوست. وقتی در حال صحبت کردن هستید و در همزمان دستش را لمس می کنید، صحبت های شما بیشتر بر روی او تاثیر می گذارد. زیرا فکر او این است که توصیه ها، راهکارها و حرف های شما دلسوزانه و از صمیم قلب است. پس بهتر با شما ارتباط برقرار می کند.

وقتی دست ها را در پشت سر قرار می دهید

اگر در زمان صحبت کردن دست ها را در پشت سر پنهان می کنید، نشانه پایین بودن اعتماد به نفس است. در این زمان بالا تنه بیشتر دیده می شود. وقتی کسی از صحبت کردن با کسی احساس خوبی نداشته باشد، دست هایش را پنهان می کند. یک معنای دیگر آن این است که فرد خود را در مقابل دیگران کمتر می بیند. حس حقارت او را مجبور به پنهان کردن دست هایش می کند.

وقتی دست های خود را گره می کنید

گره کردن دست به حالت مشت نشانه عزم راسخ است. همچنین وقتی دو مشت را با هم گره می کنید، می تواند شادی و شور شما را به دیگران منتقل کند. وقتی مشت را گره کنید که در آن شست جمع شده باشد، ناراحتی شما را به طرف مقابل نشان می دهد. در این صورت شما فردی مضطرب و پریشان به نظر می رسید که سعی دارید اضطرابتان را نمایش دهید.

زبان بدن را پیشرفته بیاموزید

نشستن به حالتی که زانوها را در بغل بگیرید

زانوی غم بغل گرفتن یک عبارت رایج در بین ما ایرانی هاست. وقتی در گوشه ای کز می کنید و زانوها را در بغل می گیرید، نشانه خوبی نیست. این طرز نشستن به دیگران الغا می کند که دچار مشکل سختی شده اید که راهی برای آن پیدا نمی کنید. وقتی خود را در جایگاه قدرت نبینید و فردی ضعیف و ناتوان باشید، ناخودآگاه زانوهایتان را در حالت نشسته بغل می گیرید. در این حالت نگاهتان به یک نقطه متمرکز می شود.

اشاره کردن به طرف مقابل

وقتی در حال صحبت کردن با یک نفر انگشت اشاره خود را به سمتش می گیرید، نشانه قدرت شماست. از سوی دیگر نشان می دهد فردی با اعتماد به نفس بالا هستید که قادرید به دیگران دستور بدهید یا دیگران را ملزم به اطاعت کنید.

زبان بدن یا همان Body language موضوع بسیار مهمی در برقراری روابط اجتماعی می باشد. این روابط اجتماعی می تواند روابط دوستانه بین افراد مختلف باشد. با این حال زبان بدن فقط به روابط عادی اجتماعی محدود نمی شود و فراتر از آن در دنیای تجارت و بین مدیران نیز کاربرد فراوانی دارد.

در این ویدئوی آموزشی، الن پیز (Allan Pease) که در زمینه Body language شهرت جهانی دارد از «قدرت دست دادن» برای شما می گوید. او ضمن تشریح انواع دست دادن به شما می گوید که در چه حالتی از دست دادن احساس قدرت بیشتری خواهید کرد و این قدرت برای شروع یک رابطه و حتی مذاکره، چقدر می تواند مهم باشد.

پیز معتقد است که در بدن انسان، مغز بیشترین ارتباط را با کف دست انسان برقرار می کند. بر همین اساس می گوید که وقتی درخواست ملاقات، شغل و یا به طور کلی هردرخواستی مبنی بر قانع کردن طرف مقابل دارید، حالت دست های شما چگونه باید باشد و چگونه از قدرت دستانتان استفاده کنید.

پس اگر شما نیز دوست دارید از زبان بدنتان آگاهی بیشتری پیدا کنید و بدانید که چگونه از قدرت دستانتان در جهت رسیدن به اهدافخود استفاده کنید، این ویدئوی جذاب و مفید را از دست ندهید.

 

اگر می خواید زبان بدن رو پیشرفته تر یاد بگیرید این دوره فوق العاده رو از دست ندین (کلیک کنید) برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست