مقالهموفقیت در کسب و کاروبلاگ

7 گام طلایی برای شروع یک کسب و کار – تای لوپز

اشتراک گذاری این مطالب در:

تای لوپز ، متخصص بازاریابی رسانه های اجتماعی است. او در این نوشته از 7 گام طلایی برای راه اندازی و موفقیت در کسب و کار بدون نیاز به پول و تجربه زیاد می گوید. گام اولی که او به آن اشاره می کند، انتخاب ایده کارساز است. از نظر او گام دوم توجه به روند نقطه است. از نظر لوپز بی توجهی به روند کسب و کار باعث ورشکستگی می شود. گام سوم راه اندازی سریع کسب و کار است. به قول سالاتین، اولین مشاور لوپز: « تای، گاهی اوقات تقریبا خوب بودن، همان عالی بودن است.»

گام چهارم توجه به آن چیزی است که مشتریان می خواهند. بی توجهی به این اصل خطر ورشکستگی را به همراه خواهد داشت. گام پنجم قیمت گذاری بهینه است. از نظر لوپز بسیاری از شرکت ها قیمت گذاری اشتباهی دارند. گام ششم مقیاس است. لوپز می گوید شما برای کسب و کار خود نیاز به دو چیز دارید: بازاریابی رایگان  و تبلیغات پر هزینه. اما محصول شما باید برای کار مفید باشد. و در نهایت گام پایانی که برای شروع یک کسب و کار موفق باید به آن توجه کنید داشتن یک مربی و مشاور خوب است. چرا که او با راهنمایی های خود روند یادگیری شما را کوتاه می کند.

تای لوپز از 7 گام برای راه اندازی یک کسب و کار بدون پول و تجربه می گوید

در سال گذشته،  310 نفر از 100000 نفر به طور متوسط در هر ماه در ایالات متحده کسب و کارهای جدید ایجاد کرده اند. این آمار بر اساس شاخص Kauffman 2017 Activity Startup 2017 است. اکثر کارآفرینان کسب و کار را مانند یک فرصت طلایی برای خود می دانند.

ما از سرمایه گذار، دوست و عضو The Oracles، تای لوپز خواسته ایم که در مورد چگونگی بهره برداری از یک فرصت برای ایجاد یک  کسب و کار برای ما توضیحاتی دهد. اگر شما با لوپز آشنا نیستید، او کسب و کار های چندین میلیون دلاری را توصیه می کند و متخصص بازاریابی رسانه های اجتماعی است. در سال گذشته، کاربران فیس بوکش از 600،000 تا بیش از شش میلیون افزایش یافته است.

لوپز توضیح می دهد: «با توجه به تکنولوژی مدرن، ممکن است از یک ایده به مشتریان در مدت زمان کوتاهی صرف نظر کنیم، اما اغلب هرگز شروع به کار نمی کنیم، زیرا از آن ایده غافل می شویم.» . توصیه سایت موفقیت خودساخته برای موفقیت شغلی موارد زیر است:

1. ایده ای را انتخاب کنید که برای شما کار کند

«پیتر دراکر» درکتاب «مدیریت خود» نوشته است : «اکثر مردم فکر می کنند می دانند که چه چیزی خوب هستند، اما آن ها معمولا در اشتباه هستند.»

لوپز می گوید: این مهم ترین اصل است که تا به حال آموخته ام. بسیاری از کارآفرینان نمی توانند بفهمند که چرا کسب و کارشان شکست خورده است. اما شما می توانید با قدرت شروع کنید. آن چه را که دوست دارید انجام دهید. معمولا فقط با چیز هایی شما را  سرگرم می کند کار کنید. یک کسب و کار  ضعیف برای خود ایجاد نکنید.

من بسکتبال را دوست دارم، اما من به اندازه کافی خوب نیستم که به طور حرفه ای بازی کنم. اگر سعی کردم آن را به عنوان حرفه ای دنبال کنم، من از نظر حرفه ای نمی توانم موفق شوم . بنابراین، من بسکتبال را به عنوان یک سرگرمی بازی می کنم، اما کسب و کار را در حوزه هایی که به طور طبیعی  به آن ها علاقه دارم و موفق هستم کار می کنم. همانند: سخنرانی عمومی، ساخت فیلم ها و بازاریابی رسانه های اجتماعی.

لوپز می گوید زمان را برای شناخت بهتر خود استفاده کنید. اگر شما سخاوتمندانه و مانند سؤال پرسیدن، شروع به شناخت خود کنید و خود آگاهی تان را افزایش دهید. رفتار شما سازماندهی شده تر می شود و کارهایتان برایتان سود آورتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ده گام برای بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی

2. روند نقطه ای

یکی دیگر از دلایل این که چرا کسب و کار رو به شکست می رود، بر اساس نظریه لوپز، این است که کارآفرین روند کسب و کار را نادیده می گیرد.

به عنوان مثال، کسب و کارهای کوچک با رسانه های اجتماعی مبارزه می کنند. بزرگسالان بالغ بیشتر کالج را، برای شغل ادامه می دهند. مردم می خواهند با مهارت های عملی خود درآمد کسب کنند. بنابراین من یک کسب و کار چند میلیارد دلاری ایجاد کردم که به مردم یاد می دهد که چگونه رسانه های اجتماعی را برای کسب و کارهای کوچک مدیریت کنند.

مشاهده مشکلات به عنوان فرصت برای کمک به مردم است. شما به عنوان پاداش برای راه حل خود، درآمد کسب می کنید و به نسبت مشکلی که حل می کنید پول دریافت می کنید.

3.راه اندازی سریع

لوپز حرفی را که اولین مشاورش ،جوئل سالاتین  در 19 سالگی به او گفته بیان می کند: «تای، گاهی اوقات تقریبا خوب بودن، همان عالی بودن است.»

این فلسفه به معنی ساخت نمونه های اولیه است که به حد کافی دارای کیفیت جهت عرضه به بازار هستند. بزرگترین اشتباه کارآفرینان جدید ایجاد چیزی است که هیچ کس نمی خواهد آن را خریداری کند. با استفاده از نمونه های اولیه، شما روی ساخت چیزهایی تمرکز می کنید که مردم برای آن پول پرداخت می کنند، چیزهای سریع و ارزان قیمت. سرعت راه اندازی با تعویق مبارزه می کند. روند تولید به خاطر کمال گرایی در مورد تولید نمونه های اولیه متوقف می شود؛ سپس علاقه شما نسبت به کار کم می شود و پروژه هرگز وارد بازار نمی شود.   هیچ وقت فراموش نکنید: به حد کافی خوب بودن همان عالی بودن است.

4.حول چیزی که مشتریان می خواهند بچرخید

لوپز توضیح می دهد که چگونه کارآفرینان می توانند از اپل و کداک یاد بگیرند. آی فون به طور مداوم از درخواست های کاربان برای تکامل محصولات کمک گرفته و همچنان به بازار گوشی های هوشمند تسلط دارد.

برعکس، اگر چه کداک برترین برند عکاسی در قرن اخیر و دارای مطمئن ترین سهام می باشد، هشدارهای کاربران را نادیده گرفت و به اندازه کافی برای دنیای دیجیتال سریع نبود. تا اینکه درسال 2012، این شرکت ورشکسته شد.

هنگامی که کسب و کار شما رشد می کند، عاشق ایده خود می شوید. ایده پردازی شما شروع می شود، اما نیاز به تغییر دارد. ایده خود را از طریق آزمایش های مکرر بهبود دهید. در غیر این صورت، شما شکست خواهید خورد.

بیشتر بخوانید: موفقیت کسب و کارهای کوچک در گروی ترفندهایی ساده اما جالب است

5. قیمت گذاری خود را بهینه کنید

لوپز می گوید: «اکثر شرکت ها ساختار قیمت گذاری خود را اشتباه می گیرند.»

در کتاب « قیمت هوشمندانه » دو استاد دانشگاه وارتون، همه کارهایی را که باید برای افزایش کسب و کار خود انجام دهید، تحلیل می کنند. بهینه سازی قیمت اولین گزینه است. بیشتر قیمت های کسب و کار، خیلی کم و یا خیلی زیاد است.

اگر شما اقتصاد خوانده باشید، این مطالعه از اختصاص منابع کمیاب سخن می گوید؛ مگر این که شما شیخ عربستان باشید؛ اکثر مردم فقط پول محدودی دارند.

بنابراین، برای تضمین تقاضای پیشنهادی، تمرکز خود را بر روی آزمایش قیمت های مختلف بگذارید. اگر مردم یک پنی نپردازند، کسب و کار را خاموش می کنند یا یک چرخه بزرگ را منحل می کنند. اما اگر محصول به خوبی به فروش برسد، یا شما بتوانید یک قیمت بیش از محصولات مشابه در بازار را کسب کنید، شما آماده مقایسه شدن هستید.

6. مقیاس

لوپز به منظور مقایسه شدن، می گوید شما نیاز به دو چیز دارید: بازاریابی رایگان  و تبلیغات پر هزینه. اما محصول شما باید برای کار مفید باشد.

چارلی مونگجر میلیاردر می گوید: «شما نمی توانید یک فضله را تمیز کنید.» بعضی افراد سعی می کنند فضله را تبلیغ کنند. این کار جواب نمی دهد. اما شما می توانید یک ایده خوب ارائه دهید. اگر ایده شما خوب باشد، در بازاریابی خود برای بالا بردن کیفیت، بحث و جدال، طنز و درام را به کار ببرید. لوپز اخیرا یک پست اینستاگرام بسیار تحریک آمیز برای فروش خط تولید لباس خود به بازار عرضه کرد.

یکی از چیزهایی که به تولید شما آسیب می زند، سرمایه گذاری در بالا بردن هزینه ها است. اکثر مردم سعی دارند تا خیلی زود پیشرفت کنند که این یک مشکل پر هزینه است. شما در حال تلاش برای تقویت چیزی هستید که مردم با آن مخالفت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: فیلم انگیزشی هیچ چیزی غیر ممکن نیست (مارک زاکربرگ)

7. از یک مربی و یا مشاور استفاده کنید

لوپز این عقیده را دارد که همه افراد مشهور درجه یک از مربی، مشاور و معلم استفاده می کنند. او همین اصل را در زندگی خود نیز اعمال می کند. مربی بسکتبال او، پیف ریچاردسون، بازیکن 10 ساله بسکتبال NBA بود. مربی شخصی او در سال 2016 آقای المیبا دنی هستر است. مربی تیم جیو جیتسو او ریگان ماچادوی برزیلی است که به عنوان یکی از رقبای برتر در تاریخ ورزش شناخته می شود.

صرف نظر از کسب و کاری که شما شروع می کنید، یک مربی به مسائلی که نمی توانید جواب آنها را سریعا پیدا کنید، پاسخ می دهد. آن ها منحنی یادگیری شما را سال ها کاهش می دهند. تجربه شخصی آن ها  شما را آرام می کند و از طریق تجربه هایشان شما را هدایت می کنند.

در هنگام آموزش، سه روش وجود دارد: شخصی (بهترین)، آنلاین یا کتاب (ساده ترین ) یا هیچکدام.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توان در طول یک تا هشت هفته یک کسب و کار را شروع کنید، لوپز یک ویدئو آموزشی رایگان در وب سایت خود برای مخاطبان کارآفرین قرار داده است.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست