انگیزشیمقالهوبلاگ

نکاتی برای مقابله با افسردگی

اشتراک گذاری این مطالب در:

زندگی هر انسانی پر از فراز و نشیب است. روزهای خوب و بد از پی هم می گذرند. هنر این است که انسان در روزهای غم و اندوه بتواند بر احساسات خود غلبه کند و دچار افسردگی نشود. غم و اندوه دلایل مختلفی دارد؛ اما معمولا به خاطر تصمیمات اشتباهی است که خودتان می گیرید. در هر صورت شما باید بتوانید بر احساسات خود غلبه کنید؛ چرا که اگر شما احساس غم، اندوه، و … خود را نتوانید به خوبی کنترل کنید، زندگی خود را نابود می کنید.

بر اساس تحقیقات، علی رغم مضراتی که افسردگی طولانی مدت دارد، افسردگی و ناراحتی مقطعی می تواند سه فایده داشته باشد. این فواید عبارتند از:

1- افسردگی ونا امیدی به ما کمک می کند تا با صرفه جویی در انرژی ،بر روی مشکلات پیچیده اجتماعی تمرکز کنیم و در نتیجه راه های جدیدی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

2- افسردگی، خوشبینی بیش از حد انسان را از بین می برد؛ پس به این ترتیب این فرصت را به ما می دهد که اهداف مان را به خوبی بازبینی کنیم و آنها را بهتر بررسی کنیم.

3- افسردگی ممکن است به خانواده، دوستان و یا به کسانی که دوستشان داریم و عاشقشان هستیم، بفهماند که ما نیاز به کمک و توجه داریم. یا به صورت کلی افسردگی می تواند یک پیام برای درخواست کمک از دیگران باشد.

با این حال، به طور کلی شما باید تلاش کنید از افسردگی پیشگیری کنید. می توانید شعر بسرایید، نقاشی بکشید، با یک روانشناس صحبت کنید یا هر کاری که حالتان را خوب می کند انجام دهید؛ حتی اگر آن کار سفر به یک شهر یا کشور دور باشد.

«تای لوپز» سرمایه گذار، شریک و مشاور بیش از 20 کسب و کار چند میلیون دلاری است. او از طریق کتاب های محبوب و سخنرانی هایش، مشاوره هایی در مورد چگونگی دستیابی به سلامت، ثروت، عشق و شادی را به 1.4 میلیون نفر در 40 کشور ارئه می دهد.

آیا شما غمگین، تنها و یا افسرده هستید؟

زندگی بشر گاهی اوقات با روزهای بد همراه است که البته یک امر طبیعی است. خب، این موضوع می تواند هم خبر بد و هم خبر خوبی محسوب شود.

خبر بد این است که درد عصبی فوق العاده ای که احساس می کنید مستقیما به چندین ناحیه مغز شما وارد می شود؛ مغز شما به معنای واقعی کلمه این درد به وجود آمده را به تمامی بدن منتقل می کند. و اما خبر خوب این است که درد ممکن است برای شما مفید باشد.

فکر می کنید چه غم و اندوهی دارید؟

اغلب این ناراحتی ها به خاطر اتفاقات و انتخاب های اشتباهی است که مرتکب می شویم. شما تصمیم می گیرید به سمت چپ بروید، زمانی که باید به سمت راست می رفتید و حوادث بسیاری برای شما اتفاقات می افتد. شاید شما واقعا نمی دانستید که باید کدام راه را انتخاب کنید.

شما با دوست خود قطع رابطه می کنید، طلاق می گیرید، به شخصی اعتماد بی جا می کنید، شما یک فردی را برای کار انتخاب می کنید که بعدا متوجه می شوید که از آن خوشتان نمی آید، یک شانس موفقیت بزرگ را از دست می دهید، شخصی که دوست دارید را از دست می دهید یا مادر یا پدر شما سرطان دارد.

من روانشناس نیستم من درمانی برای افسردگی، غم و اندوه و یا پشیمانی نمی دانم. اما من می دانم که اگر می خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم و همه چیز خوب پیش برود، باید احساساتمان را کنترل کنیم و نسبت به آن ها قوی تر باشیم.

خوشحالم، غمگینم یا نگرانم؛ این احساسات مانند اسپری و پاشیده شدن آب اقیانوس بر روی یک قایق بادبانی است. این پدیده همیشه وجود دارد. این بخشی از سفر در اقیانوس تجربه انسان است. اما شما باید قایق خود را هدایت کنید. حتی زمانی که امواج بزرگتر و بزرگتر می شوند و شما را آزار می دهند. اولین مربی من، جوئل سالاتین، به من گفت: «شما باید قایق خود را به جایی که می خواهید بروید، هدایت کنید.»

اگر شما احساس غم، اندوه، و … خود را نتوانید به خوبی کنترل کنید، زندگی خود را نابود می کنید.

تحقیقات نشان می دهد که افسردگی و غم و اندوه می تواند به سه دلیل برای انسان مفید باشد. اجازه بدهید من این موضوع را از کتاب درسی روانشناسی، روانشناس معروف تکاملی دکتر دیوید بوز نقل قول کنم.

اگر چه تجربه افسردگی می تواند فوق العاده بی رحم باشد، اما این درد عاطفی ممکن است مفید باشد.

1.افسردگی ونا امیدی به ما کمک می کند تا با صرفه جویی در انرژی ،بر روی مشکلات پیچیده اجتماعی تمرکز کنیم و در نتیجه راه های جدیدی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

شما باید از افسردگی و ناراحتی و غم خود تجربه و نتیجه بگیرید و سعی کنید در آینده دوباره این اشتباهاتی را که شمارا ناراحت کرده تکرار نکنید.

2.افسردگی، خوشبینی بیش از حد انسان را از بین می برد؛ پس به این ترتیب این فرصت را به ما می دهد که اهداف مان را به خوبی بازبینی کنیم و آنها را بهتر بررسی کنیم. گاهی اوقات خوب است که غبار های زندگی ما کنار برود تا ما با واقعیت روبرو شویم.

3.افسردگی ممکن است به خانواده، دوستان و یا به کسانی که دوستشان داریم و عاشقشان هستیم، بفهماند که ما نیاز به کمک و توجه داریم. یا به صورت کلی افسردگی می تواند یک پیام برای درخواست کمک از دیگران باشد.

بنابراین از ابن موضوع که با یک یا چند نفر صحبت کنید و با آن ها مشکلاتتان را درمیان بگذارید و درخواست کمک کنید، هرگزاحساس ضعف و ناتوانی نکنید. زمان آفسردگی را در زندگی خود کنترل کنید. این موضوع مهمی است که همیشه به غصه خوردن و اندوه نپردازید.

تلاش کنید پیشگیری کنید

اگر ناراحت هستید، شروع به نوشتن کنید. بسیاری از نویسندگان بزرگ جهان افسرده بودند. شروع به ساخت موسیقی کنید. بیشتر اشعار نمادین از درد نویسنده سروده شده است. یک حرفه را بیاموزید. شعر بسرایید. بروید یک کار خوب انجام دهید. بروید یک با یک روانشناس صحبت کنید. برای بهتر شدن حالتان و داشتن احساس بهتر می توانید به یک شهر یا حتی کشور دور دست بروید.

از وقت و زمان خود برای امتحان چیزی جدید و روشی جدید استفاده کنید. زیرا افسردگی شما نشان می دهد که روش ها و کارهایی که قبلا انجام داده اید خوب نبوده اند ونتیجه خوبی نداشته اند.

آنچه انیشتین گفت را به یاد داشته باشید: «جنون کاری است که بارها و بارها انجام می شود و انتظار نتایج مختلفی از آن می رود». پس یک کار تکراری را مانند اکثر مردم انجام ندهید وآن را تکرار نکنید. به سرعت تغییر پیدا کنید.

زندگی کوتاه است و بعد از این زندگی ما می میریم. این طبیعی است که انسان در مواقعی از زندگی خود دچار غم و اندوه و افسردگی می شود. فقط اجازه ندهید که از کنترل شما خارج شود و سال ها شما را اذیت کند. پس  آن را کنترل کنید و زندگی تان را بهتر کنید.

آخرین مورد اینکه اگر غمگین و افسرده هستید، روابط اجتماعی خود را بررسی کنید. با توجه به تجربیات من، 9 تا از 10 مشکل افسردگی را می توان با قطع رابطه با کسانی که از شما سوء استفاده می کنند (حتی اگر آن ها بستگان خونی شما باشند) از بین برد. همچنین افزایش زمانی که با دوستان خوب خود می گذرانید می تواند به بهبودی شما بسیار کمک کند. من متخصص نیستم اما امیدوارم که شاید این راهنمایی کمی به شما کمک کند.

موفق باشید.

برچسب‌ها: , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست