مقالهوبلاگ

با تعیین هدف زندگی تان آینده ای طلایی بسازید

اشتراک گذاری این مطالب در:

تعیین هدف در زندگی هر فردی نقش اساسی و تعیین کننده دارد. شما باید برای زندگی شخصی و کاری خود هدف یا اهداف بزرگ ومهمی داشته باشید تا بتوانید مسیر موفقیت را بپیمایید و به رویای زندگی تان سفر کنید! به گفته مارک تواین: « دو روز مهم در زندگی شما وجود دارد، روز تولد شما و روزی که راه خود را انتخاب می کنید.»

شاید برایتان این سوال پیش آمده که چگونه هدفتان را تعیین کنید. باید بدانید که انگیزه شما در انجام کاری یا رسیدن به چیزی نقش مهمی در انتخاب هدف دارد. همچنین شما می توانید با طرح سوالاتی چون « چرا این کار را انجام می دهم؟» و یا « چکونه یک روز خوب داشته باشم؟» یک گام اساسی برای تعیین هدف بردارید. پس از انتخاب هدف، با جدیت تمام به دنبال آن بروید. باور کنید با تلاش و کوشش می توانید به اهدافتان برسید.

قبل از این که بتوانید هدف اصلی خود را ترسیم کنید، باید بدانید که چه کسی هستید؟ دلیل انجام کاری که می کنید چیست؟ هدف اصلی شما چیست؟ برخی از مردم آن را «مانیفست» خود می نامند، برخی دیگر به آن «ماموریت» می گویند. اما آنچه که من در مورد آن صحبت می کنم، چیزی است که شما نیاز دارید آن را انجام دهید تا هدف خود را به خوبی معین کنید.

چه چیزی کمک می کند تا صبح از تخت خواب بلند شوید؟ چه چیزی به شما کمک می کند در آنچه که انجام می دهید بهترین باشید؟ چه چیزی باعث می شود که کار شما را از حرفه شما جدا شود؟ چگونه می توانید تاثیر خود را در جهان احساس کنید؟

با تعیین هدف زندگی تان آینده ای طلایی بسازید

اگر شما در حال شروع یک کسب و کار هستید، من شرط می بندم که شما بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنید. شما می توانید این را به من بگویید و من ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرم، اما اگر بدانم که چرا این کار را انجام می دهید و هدفتان را برایم بگویید، شاید به عنوان یک همکار و شریک به شما کمک کنم و یا شاید به عنوان یک مشتری مهم برایتان باشم.

هنگامی که هدف شخصی خود را پیدا می کنید، می توانید نام تجاری شخصی (برند) ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که دو روز مهم در زندگی شما وجود دارد، روز تولد شما و روزی که راه خود را انتخاب می کنید.( مارک تواین)

چگونه هدف اصلی خود را پیدا کنید؟

داستان من در مدرسه شروع شد وقتی متوجه شدم که استعدادی برای بازیگری، آواز خواندن و نوشتن دارم. اوایل، نمایشنامه های مدرسه، جشنواره های موسیقی و… را انجام می دادم. شروع به انجام دادن کاری کردم که با تمام قلبم به آن علاقه داشتم. بعد، کلاس های درام را در دانشگاه گذراندم. سپس شروع به کار در تئاتر و تلویزیون کردم. بعد از سه سال کار کردن، برای انجام نمایش با من تماس گرفته شد.

متأسفانه کارهای بازیگری واجرای نمایش من پشت سر هم و متوالی نبود. و من شش سال مشغول به فروش خرس های تدی در فروشگاه دانشگاه هاروارد بودم. سرانجام، زمانی که به سن 29 سالگی رسیدم دانستم که نیاز به یک حرفه جدید دارم. اینترنت بسیار جدید بود، بنابراین من یک دوره در HTML گذراندم و موفق به پیدا کردن شغل ویرایشگری در دایرکتوری موتور جستجو LookSmart. شدم.

وظایف من شامل نوشتن وبررسی روزانه 55 متن کوتاه و جذابی بود که کاربران سایت ممکن بود بر روی آن ها کلیک کنند. پس از آن، من به مدیریت ترافیک ارتقا یافتم که به فروشندگان اروپایی ما کمک می کرد که تبلیغاتی را در شبکه LookSmart ایجاد کنند.

هنگامی که LookSmart در سال 2003 دچار ورشکستگی شده بود (قبل از اینکه مایکروسافت با آن تماس بگیرد)، مدت زمان زیادی را در یک آژانس تبلیغاتی دیجیتالی گذراندم و هفت سال کار خودم را در نقش مترجمی و تبلیغ مسیحیت گدراندم. این کار تبلیغ مسیحیت من (نوشتن، صحبت کردن، ایجاد ویدیو و راه های دیگر) برای برقراری ارتباط با مخاطبانی بود که به دنبال دریافت راه درست و الهام گرفتن بودند. در طی آن سالها من متوجه شدم که این کار واقعا چه چیز مهمی را در من به وجود آورده است.

تمایل من برای انجام این کار به دست آوردن پول یا شهرت نبود. چیزی که من واقعا از آن لذت بردم، چه چیزی که بخاطرش صبح از خواب بیدار شدم، عشق برقراری ارتباط، الهام بخشیدن و آموزش افراد برای انجام بهتر کسب و کار آن ها بود. بنابراین، هدف من این موارد بود:

من می خواستم مردم یک تجربه عالی داشته باشند.

من می خواستم به مردم کمک کنم.

من می خواستم دیگران موفق شوند.

و به سرعت، هدف اصلی خود را یافتم، هدف من این بود:

آموزش و الهام بخشی به مردم برای موفقیت آن ها در کسب و کارشان، با استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتالی که بر رسانه های اجتماعی و روابط عمومی متمرکز می شود.

 نشانه های گذشته، مسیر آینده شما را مشخص می کند

حالا نوبت شما است. آن چه در طول زندگی شما برای شما اهمیت دارد، انگیزه ای است برای یافتن هدف اصلی که شما به دنبال آن هستید. گاهی اوقات به دوران کودکی خود بازگردید تا ببینید چه چیزی را دوست داشتید که به شما انگیزه می داده است؟ این به شما کمک می کند تا هدفتان را بهتر مشخص کنید. مثلا آیا فیلم، موسیقی، کتاب های علمی تخیلی، را دوست داشتید یا بازی های ویدئویی، و یا اسب سواری؟

انتخاب چیزهایی که همیشه برای شما اهمیت دارد، یک راه عالی برای شناسایی چیزهایی است که شما را در حال حاضر باید انتخاب کنید.

 برخی سوالات را از خود بپرسید

ما باید یک گام به عقب برداریم و از خود سؤال کنیم.

شما می توانید با طرح چند سوال از خودتان شروع کنید:

▪ چرا این کار را انجام می دهید؟

▪ چه چیزی در شغلی فعلی یا حرفه شما باعث هیجان شما می شود؟

▪ چکونه یک روز خوب داشته باشید؟

▪ پس از موفقیت چه احساسی دارید؟

▪ موفقیت واقعی برای شما چه احساسی دارد؟

▪ هنگامی که شما بازنشسته می شوید، تاثیر خود را در جهان چگونه احساس می کنید؟

شما همچنین می توانید این پرسش ها را نیز از خود بپرسید:

▪ چه چیزی باعث شده است که شغل فعلی یا حرفه خود را بد بدانید؟

▪ چرا شما کاری انجام ندادید؟

▪ په روزی برایتان خوب نیست؟

▪ چرا از شغل خود لذت نمی برید و علت آن چیست؟

▪ اگر موفق نشوید چه اتفاقی می افتد؟

▪ واقعا چه احساسی در مورد خودتان دارید؟

مجددا لازم است قبل از اینکه برند شخصی خود را ایحاد کنید، هدف اصلی خود را بدانید. اگر شما ازبرند خود و نامی که برای خود به وجود آورده اید مراقبت نکنید و آن را کنترل نکنید، شخصیت شما تغیر می کند. اغلب، با فرایند ساده قدم به قدم و جمع آوری اطلاعات در مورد جایی که در آن هستید و جایی که می خواهید بروید، می توانید به سوالاتی که از خود پرسیدید پاسخ دهید و می توانید هدف اصلی خود را در مسیری معقول تر و مناسب تر به وجود بیاورید.

هدف خود را پیدا کنید و به دنبال آن بروید

اگر شما این را به خوبی انجام داده اید و به دنبال تحول خود هستید، می توانیم به شما کمک کنیم. با کتاب جدید الهام بخش Goalcast، به دنبال پیشرفت شخصی زندگی خود بروید و به هدف خود برسید. تغیر و تحول چیزی نیست که به صورت خود به خودی اتفاق بیفتد. نغییر طول می کشد. این یک راهنمایی و الهام برای رسیدن و تعیین هدف اصلی شما است.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

1 دیدگاه. Leave new

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست