فیلموبلاگویدئوهای آموزشیویدیو انگیزشی موفقیت

5 راهکار قدرتمند برای سحرخیز شدن

اشتراک گذاری این مطالب در:

سحرخیز شدن چه مزیت هایی دارد؟

سحرخیز شدن یک عادت است که اگر آن را در خود تقویت کنید، باعث سلامت جسم، روان و افزایش بازدهی کار هم می شود. یک دلیل اثبات شده در رابطه با تاثیر سحرخیز شدن بر روی افزایش بهره وری و راندمان کاری وجود دارد که قابل انکار نیست. زمانی که از خواب بیدار می شوید، مغز به دلیل استراحت طولانی که پس از خواب شبانه داشته است، قدرت بیشتری در زمان صبح دارد.

البته قدرت مغز در ساعات اولیه صبح به نسبت ساعاتی که به ظهر نزدیک می شود، بیشتر است. برای دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، مدیران و محققان و …. که به تمرکز ذهنی زیادی نیاز دارند، سحرخیز شدن می تواند راهی برای رسیدن به موفقیت باشد. در ساعات پایانی شب به دلیل خستگی مغز قادر به تمرکز نیست. اگر بخواهید شب را بیدار بمانید و صبح دیرتر بیدار شوید، به نتیجه دلخواه نمی رسید.

این روش یکی از اشتباهات رایج است که افراد زیادی مرتکب آن می شوند. آنها تا پاسی از شب بیدار می مانند تا کارها را به اتمام برسانند. فردا هم دیرتر از خواب بیدار می شوند. این روش باعث پیری زودرس، کاهش کارایی مغز، تلف کردن وقت و انرژی و نتیجه نگرفتن می شود.

یکی دیگر از نتایج سحرخیز شدن بیشتر شدن ساعات روز است. همه می دانیم که انگیزه و انرژی در طی روز بیشتر از شب است. با تاریک شدن هوا گویی که زمان استراحت رسیده است. این موضوع برای مغز تعریف شده است. در واقع مغز تاریکی شب را به معنای فرا رسیدن زمان استراحت قلمداد می کند. اما وقتی از آن کار می کشید تعادل مغز را بر هم می زنید. با سحرخیز شدن شما ساعات روز را بیشتر می کنید.

در واقع شما با سحرخیز شدن از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب بیدار می مانید. این مدت مغز کارایی بیشتری دارد و می توانید از روز خود به نحو احسن استفاده کنید. اگر بخواهید دیرتر از خواب بیدار شوید، ساعات زیادی از روز را از دست می دهید. اما با سحرخیز شدن این ساعات در خدمت شماست.

چطور سحرخیز شدن را به یک عادت تبدیل کنیم؟

چطور سحرخیز شدن را به یک عادت تبدیل کنیم؟

شاید شما هم تجربه کرده باشید که اگر امروز در یک ساعت خاص بخوابید، فردا در همان ساعت چشم ها خود به خود روی هم می روند. گویی که برای مغز ساعت خواب تعریف می شود. یا مثلا وقتی که نیمه شب یکباره از خواب می پرید و این کار چند شب پشت هم تکرار می شود. این موضوع از نظر علمی کاملا اثبات شده است.

مغز به ساعت بیدار شدن و خوابیدن حساسیت زیادی دارد. وقتی برای چند روز در یک ساعت مشخص به رختخواب می روید، پس از چند روز به این کار عادت می کنید و باید در همان ساعت مشخص بخوابید. در مورد بیدار شدن هم همینطور است. وقتی برای چند روز خود را به سحرخیزی عادت می دهید، ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما پس از مدتی به این روش عادت می کنید.

در این کلیپ انگیزشی می توانید راهکارهای سحرخیز شدن را ببینید.

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست