اعتماد به نفسفیلموبلاگویدیو انگیزشی موفقیت

اعتماد به نفس، نیرویی که معجزه می کند

اشتراک گذاری این مطالب در:


دانلود با کیفیت 480          دانلود با کیفیت 360          دانلود با کیفیت 240

اعتماد به نفس،  زیر بنای رفتار درست و منطقی است. وجود آن لازمه ارتباط و زندگی اجتماعی است. از سوی دیگر افرادی که از اعتماد به نفس،  کافی برخوردار هستند، راحت تر با مشکلات و موانع برخورد می کنند. این افراد خود را قدرتمند و توانمند می دانند و معتقدند قدرت مقابله با هر سختی و مشکلی را دارند.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس با بهترین توصیه ها

تاثیرات اعتماد به نفس،  در موفقیت

طبق نظر مجله موفقیت خودساخته موفقیت انتهای یک مسیر است که با سختی و مشکلات زیادی بدست می آید. وقتی هدفی را در نظر دارید باید برای آن تلاش کنید. همه کسانی که به موفقیت رسیده اند، به راحتی آن را بدست نیاورده اند. برخی ممکن است سال ها برای بدست آوردن موفقیت جنگیده باشند. داشتن مهارت، هوش، تدبیر و کاردانی لازمه رسیدن به هدف است.

البته هر چه هدف سخت تر و رویایی تر می شود، رسیدن به آن هم سخت تر می شود. تنها چیزی که در این مسیر سخت می تواند به انسان کمک کند، داشتن اعتماد به نفس،  است. هوش و ذکاوت می توانند فرد را برای رسیدن به هدف یاری دهند، اما به تنهایی کافی نیستند.

افراد زیادی هستند که هوش بالایی دارند اما موفق نمی شوند. چرا؟ به این دلیل که این افراد اعتماد به نفس،  ندارند. آنها به مرحله شناخت خود نمی رسند و به همین دلیل توانایی ها و استعدادهایشان مخفی می ماند. همیشه درمانده و بدبخت می مانند. اما اگر اعتماد به نفس،  بالایی داشته باشید و میزان هوش و ذکاوت شما متوسط باشد، تردید نکنید که به موفقیت می رسید.

چطور اعتماد به نفس، خود را افزایش دهیم؟

چطور بفهمیم اعتماد به نفس،  بالایی داریم؟

اعتماد به نفس  نشانه هایی مشخصی دارد. زمانی که خود را دست بالا می گیرید و از دست کم شمردن خود فراری باشید. اگر کسی تحقیرتان کند، نسبت به آن واکنشی نشان نمی دهید. چون در درون خود باور دارید که خلاف نظرات آنها هستید. افرادی که از اعتماد به نفس،  بالایی برخوردارند معتقدند توانایی انجام هر کاری را دارند.

از دیگر ویژگی های فردی که از اعتماد به نفس،  بالایی برخوردار است، حضور در جمع است. این افراد به دلیل اینکه خود را دست کم نمی گیرند، براحتی در جمع ها حاضر می شوند. از اظهار عقاید و نظرات خود هراسی ندارند و معتقدند نظرات آنها هم می تواند مفید باشد.

مهمترین ویژگی افرادی که برای افزایش اعتماد به نفس تلاش می کنند، حس مفید بودن است. برخلاف کسانی که اعتماد به نفس،  ندارند و خود را اضافه یا مخل جامعه و خانواده می دانند، این افراد معتقدند که به دلیل استعدادها و توانایی هایشان قادرند برای جامعه مثمرالثمر باشند.

چطور اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

اولین گام برای داشتن اعتماد به نفس شناخت خویشتن است. اگر می خواهید به اعتماد به نفس،  برسید باید ابتدا خود را بشناسید. با خود خلوت کنید و همه ویژگی های خوب، موفقیت هایی که در طول زندگی داشته اید و همه خاطرات خوب را در ذهن خود تداعیی کنید.

خود را در آینه نگاه کنید. در صورت شما یک زیبایی وجود دارد. نقص ها را نبینید و تنها به زیبایی های خود خیره شوید. تکرار و تمرین هر روزه این کار می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس،  خود را افزایش دهید.

این ویدئوی انگیزشی در همین رابطه تهیه شده است که می توانید آن را مشاهده کنید.

برای افزایش اعتماد به نفس روی عکس زیر کلیک کنید و در دوره کیمیاگر ثبت نام کنید برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی عکس زیر کلیک کنید

10 نکته در مورد اعتماد به نفس

 

برچسب‌ها: , , , , , ,
مقالات پیشنهاد شده

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست